۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۴۶۲۲۰۶
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

پیروزی با میزهای مذاکره حاصل نمی شود

تولیت ‌آستان قدس رضوی با بیان این که جاهلیت مدرن درصدد تحمیل فرهنگ و آداب و رسوم خود به ملت ها است، گفت: تهاجم و شبیخون فرهنگی باورها را هدف قرار داده است، رمز این که بتوانیم در برابر این هجوم ایستادگی کنیم فرهنگ شهادت، مقاومت در راه هدف، بصیرت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی است.
رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی امشب در یادواره شهید زین‌الدین و ۶ هزار شهید استان قم که در مجمتع امام خمینی(ره) برگزار شد، تکریم از سلوک شهیدان را ضروری دانست و گفت: اگر تجلیل از مقام شهیدان توأم با تحلیل نباشد نمی تواند در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

وی افزود: هر تحلیلی که عاشورا را یک حرکت تصادفی و اتفاقی و به صورت یک حادثه معرفی می کند محکوم به شکست است، عاشورا یک حرکت برنامه ریزی شده به شمار می رود که از آغاز تا انجام با مدیریت قوی انجام شده است.

اربعین نمادی است تا عاشورا گم نشود

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اربعین نمادی است تا عاشورا گم نشود، اظهار داشت: عاشورا موضوعی است که انبیا از آدم تا خاتم به آن و وجود مقدس امام حسین(ع) اشاره کردند، عالم باید برای امام حسین(ع) اشک بریزد؛ یکی از بکائن عالم امام سجاد(ع) هستند که نزدیک به 40 سال اشک ریختند.

وی ادامه داد: همه انبیا و اهل بیت(ع) برای امام حسین(ع) اشک ریختند، پس از غیبت کبری بنای علما و بزرگان هم این بوده که عاشورا زنده بماند؛ بعثت به عنوان تأسیس، غدیر به عنوان کمال، عاشورا به عنوان رمز بقا و حضرت ولی عصر مهدی(ع) برای اجرای شریعت در سراسر عالم و گیتی هستند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: تمام همت انبیا و اولیا این بوده که عاشورا بماند، تمام اقدامات امام سجاد(ع) برای بقای عاشورا  و پیوند زدن دل ها با آن بود.

وی عنوان کرد: چرا تأکید است که عاشورا بماند، پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) با وجود جایگاه رفیع و منزلت عظیم عاشورا و اربعین ندارند اما سیدالشهدا(ع) این ویژگی را دارد، اربعین هم نمادی است تا عاشورا گم نشود.

دادستان ویژه روحانیت خاطرنشان کرد: عاشور روز تولید عاشورائیان است نه این که روز مرگ آن ها باشد، بسیاری تلاش کردند که عاشورا و فرهنگ عاشورایی نماند و در صدد از بین بردن آن بودند، اما این که چرا بماند به این دلیل است که عاشورا رمز تحول و تمدن اسلامی در بشریت است.

وی اضافه کرد: مدنیتی به نام عاشورا باید باید در جامعه بشری رقم بخورد؛ مقاومت و ایستادگی، بصیرت، ایثار، جهاد، شهادت  و تمامی خوبی ها در تابلوی نورانی عاشورا رقم خورده است، سخن سید الشهدا(ع) مبنی بر خروج برای طلب اسلام و امر به معروف برای این است که بشریت بداند هیچ زمانی دین نباید به دست اشرار اسیر شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به راهکار عدم دسترسی اشرار به دین گفت: انسان ها باید بدانند که اگر می خواهند دین اسیر نشود، مستکبران بر جامعه حکمرانی نکنند و ظلم مستولی نشود راهکار عاشورایی اندیشیدن و عاشورایی عمل کردن است.

وی افزود: هر زمانی که بشریت ببیند انحرافی از مسیر دین واقع شده و ظالمان می خواهند بر دین حاکم شوند باشد ایستادگی و مقاومت کند، فریاد روز عاشورای امام حسین(ع) زمان و مکان را در نوردیده است؛ امروز در همه زمان ها و مکان ها هر کس فریاد استغاثه امام حسین(ع) را لبیک گفت پاسخ همان سخن حضرت است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که نور امام حسین(ع) و عاشورائیان از جامعه جهل زدایی کرد و آن ها قدرت دشمن شناسی، دوست شناسی و ضرورت ایستادگی در راه هدف را پیدا کردند، اظهار داشت: 6 هزار شهید استان قم هزاران شهید دیگر هم از جامعه امروز جهل زدایی کردند.

بیداری اسلامی از برکات خون شهدا است

وی ادامه داد: بیداری اسلامی که امروز در کشورهای اسلامی و جوامع بشری وجود دارد به برکت خون شهدا است، این بیداری اسلامی از جلوه های خون شهدا بوده و خون شهیدان به بار نشسته است، مردم یمن همان مردم هستند اما چه شده که بیش از یک سال در برابر استکبار ایستادگی می کنند؛ این چه رمزی است که مردم در آفریقا در آستانه اربعین در نیجریه و نقاط دیگر برای معرفی عاشور در برابر استکبار ایستادگی می کنند، در عراق و سوریه چه اتفاقی افتاده است، این ها از برکات خون شهدا است که البته ابتدای کار است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم اصفهان ابراز داشت: به برکت خون مطهر شهیدان که از همه چیز خود برای خدا گذشتند آینده بسیار درخشان، نورانی و امیدوار کننده است.

وی عنوان کرد: امروز الگوی جامعه بشری حسین بن علی(ع) است، مگر مردم لبنان همان مردم دیروز نیستند که بخشی از آن کشور در تصرف اسرائیلی های جنایتکار بود آیا امروز با حضور حزب الله و عزیزانی که دل در گرو دین و شریعت دارند چه جرأت چپ نگاه کردن به آن ها دارد.

دادستان ویژه روحانیت خاطرنشان کرد: فلسطینی ها از لبنانی ها آموختند که رمز پیروزی میزهای مذاکره و سازمان های آزادی بخش نیست بلکه رمز پیروزی اتکای به خداوند و اعتماد به نفس است، انسان باید ایستادگی کند و امروز ابتکار عمل به دست مجاهدان فلسطینی است نه دست سازمان های آزادی بخش که این ها به برکت خون شهیدان است.

وی اضافه کرد: امروز به برکت خون مطهر شهیدان از جامعه اسلامی جهل زدایی می شود اما بین جاهلیت قدیم و مدرن تفاوت وجود دارد، جاهلیت مدرن علم و فناوری، ثروت، قدرت، رسانه و امپراطوری خبری بسیار قوی دارد اما خودش را پشت ایسم ها مخفی کرده و یک جاهلیت اتو کشیده ارائه می دهد ولی فرهنگ، اخلاق و عمل جاهلی همان جاهلیت است.

تهاجم فرهنگی باورهای مردم را هدف قرار داده است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که جاهلیت مدرن درصدد تحمیل فرهنگ و آداب و رسوم خود به ملت های مسلمان و غیر مسلمان است، گفت: تهاجم و شبیخون فرهنگی باورها را هدف قرار داده است، رمز این که بتوانیم در برابر این هجوم ایستادگی کنیم فرهنگ ایثار، شهادت، ایستادگی، مقاومت در راه هدف، بصیرت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی است.

وی افزود: راهکار برون رفت از مشکلات کشور در دستان توانای جوانان، متخصصان و متعهدان کشور است، مغرب زمین برای هیچ کشور و ملتی هیچ خیر و برکتی نداشته است؛ مقتدای بصیرت آفرین ما فرمودند که این ها نه جمهوری خواه و نه دموکرات خیری برای ما نداشتند؛ راه حل مشکلات در دستان ملت توانمندی است که توانسته 8 سال جنگ تحمیلی را مدیریت کند و پیروز بیرون آید.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که در وصیت نامه های شهدا چند رمز مشترک وجود دارد، اظهار داشت: شهدا آورده اند که بازماندگان بدانید ما برای خدا رفتیم، نکته دوم این که ما به امر ولی فقیه زمان امام امت رفتیم و سوم این که نگذارید نظام، انقلاب و ارزش ها تنها بماند، توصیه چهارم شهیدان استکبارشناسی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی است؛ این پیام شهیدان است.

وی ادامه داد: باید یاد شهیدان را در رفتار و عمل به کار بگیریم، پناهگاه آزادگان ایران اسلامی است؛ تمام ملت های مسلمان می گویند پناهگاه شان ایران اسلامی است، ایران پرچم ضدیت با ظلم و استکبار را برافراشته است.

عضو هیأت رییسه خبرگان رهبری با بیان این که در سال 2003 و بعد از بین رفتن حکومت بعثی تعداد زائران اربعین 3 میلیون نفر بود، ابراز داشت: امروز آمارها بیش از 20 میلیون را اعلام می کند و رسانه ها بیان می کنند که افراد سفر را برای سال آینده بگذارند و امسال بس است و عراق گنجایش ندارد.

وی عنوان کرد: عشق به امام حسین(ع) سال به سال در جوامع بشری رونق می گیرد، اربعین مسأله ای عادی نیست؛ بزرگترین اجتماع بشری در کره زمین در حال شکل گیری است که اهمیت دارد، باید بدانیم حسینی اندیشیدن و عمل کردن کار را به جایی رسانده که در همه جبهه های یمن، عراق، سوریه با وجود مسلح و مجهز بودن دشمنان برتری از آن عدالت خواهان و حق خواهان است./1323/پ201/ج

ارسال نظرات