۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۴۶۲۲۲۲
استاد حوزه و دانشگاه:

پیاده‌روی اربعین زیباترین ادب زیارت اباعبدالله الحسین است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ادب زیباترین حس معنوی است، پیاده‌روی اربعین زیباترین ادب زیارت اباعبدالله الحسین(ع) است.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه پنجشنبه در حاشیه پیاده روی اربعین زائران حسینی از نجف تا کربلا در موکب حضرت صاحب‌الزمان عمود 828 به سخنرانی پرداخته و گفت: اگر مردم می‌دانستند زیارت اباعبدالله الحسین(ع) چقدر ثواب دارد برای آن مسابقه می‌گذاشتند.

وی افزود: هر روز که بگذرد بیشتر از چرایی و فلسفه زیارت امام حسین(ع) خبردار می شوید، امام حسن عسگری(ع) می‌فرمایند: از علامت مؤمن است که اربعین کربلا باشد، بعد از چندصد سال این حدیث به گوش میلیون‌ها شیعیان رسیده و عازم سفر اربعین شدند، امام می‌دانستند که قلب و روح شما با آمدن به زیارت بهره فراوانی خواهد برد.

حجت‌الاسلام پناهیان اظهار داشت: با هر قدم در مسیر کربلا گناهان شما پاک می شود، هر قدم پیاده روی اربعین ثواب یک شهید دارد، در زیارت حرم امام حسین(ع) ثواب هزار شهید جنگ بدر را به شما می دهند.

وی افزود: بعد از ظهور حضرت مهدی(عج) خواهید گفت که ببخشید که دیر آمدیم نمی‌دانستیم که اطراف حرم امام حسین(ع) جمع شویم شما خواهید آمد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: ما باید امام حسین(ع) را به همه اهل عالم معرفی کنیم که هنگام ظهور وقتی حضرت مهدی(عج) خود را به نام فرزند امام حسین(ع) معرفی می‌کند همه او بشناسند.

حجت‌الاسلام پناهیان در پاسخ به اینکه چه کنیم که بیشترین بهره را از ثواب زیارت ببریم، عنوان کرد: بهترین راه برای استفاده بیشتر از زیارت امام حسین(ع) رعایت ادب در بارگاه قدسی آنها است، ادب محبت، ایمان و تقوا نمی‌خواهد جوهری به نام حیا می خواهد.

وی افزود: ادب در دیدن، شنیدن و سخن گفتن را رعایت کنید، بچه های خود را با ادب تربیت کنید که نسبت به همسایه، فامیل و اعضای خانواده به ویژه والدین با ادب رفتار کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه  ادب حس معنوی فوق العاده نمی‌خواهد، گفت: ادب پایه احساسات معنوی است، امام حسین(ع) انسان های باادب را بسیار دوست دارد، وقتی عزم زیارت امام حسین(ع) را دارید غمگین بروید، سعی کنید مقداری گرسنه و تشنه باشید چرا که امام حسین(ع) در حالی که غمگین، غبارآلود، گرسنه و تشنه بود به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: ادب زیباترین حس معنوی است، پیاده‌روی اربعین زیباترین ادب زیارت اباعبدالله الحسین(ع) است./807/201/ب2

ارسال نظرات