۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۴۶۲۲۲۳
استاد حوزه و دانشگاه:

در زیارت امام حسین حسن ظن بالا عامل کسب نور بیشتر است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی هر چه ظرفیت امید و حسن ظن شما نسبت به عطای امام بیشتر باشد نور بیشتری خواهید برد.
پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه بعد از ظهر 27 آبان در موکب صاحب‌الزمان(عج) عمود 828 واقع در مسیر نجف تا کربلا به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از مشکلات ما در دینداری نیت‌ خالص داشتن است.

وی افزود: حفظ و نگهداری نیت خالصانه سخت از نیت خالص پیدا کردن است چرا که با ذره‌ای غرور از بین خواهد رفت.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه زیارت و گریه بر امام حسین(ع) از جمله نیت‌های خالصانه‌ با عیار بالا است که به آسانی به دست آمده و حفظ می‌شود، عنوان کرد: شما زائران امام حسین(ع) در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی بهترین تجربه معنوی را کسب می‌کنید، قدر آن را بدانید.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه زیارت امام حسین(ع) نوری است که خراب نمی‌شود، بیان کرد: در این مسیر نور زیاد است هر کس به میزان ظرفیت خود می‌تواند از آن بهره‌برداری کند.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) برای زائران امام حسین(ع) دعا کردند، گفت: ایشان فرمودند: بار خدایا من، دوستان، برادران و زوار قبر اباعبدالله الحسین(ع) را ببخش کسانی که مال خرج کرده برای رفتن به زیارت امام حسین(ع) بدن‌های خود را در این راه اذیت کردند، دوست داشتند به ما محبت کنند، امید داشتند وقتی می‌آیند به آنها جایزه بدهی آنها را ببخش، چراکه خواستند پیامبر(ص) امیرمومنان علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را خوشحال کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی از امام حسن عسگری(ع)، بیان داشت: امام حسن عسگری(ع) فرمودند: هنگام اربعین خود را به زیارت امام حسین(ع) برسانید.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه شما شیعیان با زیارت قبر امام حسین(ع) سبب ناراحتی و غیظ دشمنان می‌شوند، ابراز کرد: راهپیمایی اربعین حسینی نشانه ابهت جهان اسلام است.

وی افزود: در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی هر چه ظرفیت امید و حسن ظن شما نسبت به عطای امام بیشتر باشد نور بیشتری خواهید برد مبادا از امام حسین(ع) مأیوس باشید.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: کسی که زیارت امام حسین(ع) را ترک کند به حسرتی می‌افتد که آرزوی مرگ کند.

حجت‌الاسلام پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: امروز دشمنان به دنبال نابودی شیعیان هستند اما خداوند قصد حفظ این راه را دارد چرا که به گمان ظهور نزدیک است، جان ما فدای نیروهای مقاومت که مقابل دشمنان ایستادند که چنین حرکت میلیونی برگزار ‌شود./807/202/ب2

ارسال نظرات