۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۶۲۲۴۲
آیت الله سعیدی:

مهم ترین نیاز امروز غافل نشدن از توطئه دشمن و حفظ روحیه انقلابی است/ انتقاد از ورود مسؤولان به مباحث فرعی و حاشیه ای

امام جمعه قم با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب گفت: تعجب و تأسف رهبر معظم انقلاب برای این است که برخی مسؤولان و نخبگان گاهی در مسائل غیر ضروری، فرعی و حاشیه ای آن چنان ورود می کنند و برای طرف مقابل خط و نشان می کشند که اگر کسی نداند فکر می کند که کشور مشکلی ندارد.
نمازجمعه قم به امامت آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، گفت: کسانی که در بستر اشرافی گری می خورند و می خوابند و حلال و حرام برای آن ها فرقی ندارد در بزنگاه ها کم می آورند، اثر شوم گناه در لحظه حساس پدیدار می شود.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب افزود: ایشان اصفهان را استان دین و ولایت، استقامت، شهادت، روحیه بسیجی و کار دانستند، رهبر انقلاب مهم ترین نیاز کشور را به ویژه برای نخبرگان و مسؤولان بصیرت سیاسی دانستند و تبیین کردند که باید بدانیم با چه کسی طرف هستیم و او درباره ما چگونه فکر می کند و اگر چشم را ببیندیم ضربه خواهیم خورد.

آیت الله سعیدی با بیان این که رهبر انقلاب فرمودند مردم عادی دارای بصیرت هستند اما برخی از نخبگان با تکیه بر توهمات این بصیرت را ندارند، اظهار داشت: تعجب و تأسف رهبر معظم انقلاب برای این است که برخی مسؤولان و نخبگان گاهی در مسائل غیر ضروری، فرعی و حاشیه ای آن چنان ورود می کنند و برای طرف مقابل خط و نشان می کشند که اگر کسی نداند فکر می کند که کشور مشکلی ندارد و تنها مشکل این است که آقایان درباره آن بحث می کنند.

وی ادامه داد: مهم ترین نیاز امروز کشور غافل نشدن از توطئه دشمن، حفظ روحیه و جهت گیری انقلابی، اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی، ادامه پر شتاب مسیر رشد علمی کشور و اتحاد و انسجام ملی است.

امام جمعه قم با بیان این که به فرموده رهبر انقلاب، جمهوری اسلامی  ایران هیچ قضاوتی درباره انتخابات آمریکا ندارد، ابراز داشت: ما همواره از طرف این دو حزب حاکم در آمریکا شاهد شر بودیم و هیچگاه خیری از آن ها به ما نرسیده است.

وی عنوان کرد: اخیرا هم نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه اجماع کردند تا تحریم های ده ساله علیه تمدید شود، این نمونه ای است که موضع گیری رهبری و امت اسلامی را ثابت می کند خصومت دیرینه آمریکا نسبت به ایران ثابت شده است، همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند ما برای هر حادثه محتمل آماده هستیم

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به سالروز آزادی سوسنگرد خاطرنشان کرد: حضرت امام فرمان دادند که سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود، آن روز مدیریت با مقام معظم رهبری بود و بنی صدر نمی گذاشت ارتشی ها در عملیات شرکت کنند، آقا تماس گرفتند و از موضع قدرت وارد عمل شدند و همان چیزی که امام فرمود انجام شد.

وی با گرامیداشت 5 آذرماه روز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام اضافه کرد: امروز این شجره طیبه به بار نشسته است؛  بسیجی یک عنوان ارزشمند و والا است، بسیجی به معنای دل با ایمان، مغز متفکر، دارای آمادگی در همه میدان ها و عرصه ها و گوش به فرمان ولایت و رهبری است؛ امام درباره این تشکیلات فرمود رحمت و برکات خداوند بزرگ بر بسیج مستضعفان که به حق پشتوانه انقلاب اسلامی است.

آیت الله سعیدی با اشاره به حوادث اخیر نیجریه گفت: ارتش نیجریه تحت تأثیر وهابیت سعودی  عده ای از عزاداران حسینی را به شهادت رساندند، مردم بی گناه آماده بودند که یاد سید الشهدا و شهدای کربلا را گرامی بدارند اما این مظلومان شیعه را به خاک و خون کشیدند.

وی افزود: آل سعود خبیث،  نظامیان مزدور نیجریه و گروه های تکفیری بدانند که مؤسسان این ظلم عظیم یعنی بنی امیه و حاکمان ظالم دیگر سعی کردند نور امام حسین(ع) را خاموش کنند اما نتوانستند، امروز هم 25 میلیون لشکر پیاده نظام امام زمان(عج) از سراسر جهان در کشور برادر ما عراق جمع شدند تا مراسم عظیم اربعین را اجرا کنند.

امام جمعه قم با بیان این که نور امام حسین(ع) به کوری چشم دشمنان هیچ گاه خاموش نمی شود، اظهار داشت: اربعین بازگشت امت اسلام به مطالبه رسول خدا در آیه مودت و ادای اجر رسالت است، اربعین اثبات نقش امامت و پیوند مردم با ولایت است، کار اربعین جهل زدایی است، کار اربعین فرهنگ سازی، تمدن سازی، قدرت سازی برای شیعه و زمینه سازی برای حکومت امام زمان(عج) است./1323/پ201/ج

ارسال نظرات