۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۴۶۲۵۰۳

استان هرمزگان غرق در سوگ اربعین شهادت اباعبدالله‌ الحسین شد

همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان مردم سوگوار و ولایت‌مدار استان هرمزگان با برپایی مراسم عزاداری اربعین امام سوم شیعیان و حضور در پیاده‌روی و زیارت اربعین، حماسه عظیم حسینی را به‌نمایش گذاشتند.
پیاده روی اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، هرمزگانی ها دیشب و امروز با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه های شهرها و روستاهای استان به سوگواری و عزاداری سید وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالحسین(ع) و 72 یار باوفایش پرداختند.

عزاداران حسینی در بندرعباس مراسم پیاده روی اربعین حسینی را همزمان باسراسر کشور از صبح امروز از مسجد امام حسین(ع) تا گلزار شهدای گمنام بندرعباس برگزار کردند.

در این راهپیمایی باشکوه که کودکان و نوجوانان در کنار والدین خود حضور داشتند درحالی که پرچم های قرمز و سیاه به نشان عزاداری در دست داشتند، شعار های یا حسین(ع) «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» سردادند و با نوحه‌خوانی، سینه زنی و روضه خوانی به پایان رساندند.

ویژه برنامه‌ تجمع رهروان حسینی در بندرعباس سوگواری از ساعت 8:30 صبح از رو به‌ روی مرقد شهدای گمنام و حسینه عاشقان ثارالله این شهر آغاز و دستجات هیئات عزاداری با پای پیاده به سمت حرم امامزاده سید مظفر حرکت کردند.

 این مراسم با برنامه‌ریزی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان و هیأت رزمندگان اسلام و با سخنرانی حجت الاسلام علی اکبری معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و مداحان هرمزگانی برگزار شد.

مراسم سوگواری ویژه اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در شهرهای میناب، رودان، جاسک، سیریک، بشاگرد، هرمز، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر، بستک، بندرلنگه، پارسیان، کیش، لاوان و ابوموسی نیز با حرکت دسته های عزاداری و تجمع در مساجد، تکایا و حسینیه ها برگزار شد.

قرائت دعای زیارت عاشورا، سینه زنی سنتی در حسینه‌های شهرهای استان و پخت و توزیع نذری در بین مردم بویژه افراد نیازمند در مناطق مختلف استان از جمله  10 هزار پرس غذا در قشم از دیگر برنامه‌های این روز در هرمزگان بود.

دستجات عزادار قشم اعم از مردم ولایتمدار این جزیره و هیئات مذهبی مختلف عزاداری پس از آیین‌های ویژه در صحن امامزاده سید مظفر (ع)، با هدف شرکت در نماز ظهر و عصر و بهره از مراسم سخنرانی راهی مصلی بزرگ امام علی (ع) شدند.

به مناسبت اربعین حسینی بیش از  15 هزار نفر برای شرکت دراین روز به کربلا عزیمت کرده و پنج تن از مردم این استان در جریان حادثه تروریستی سامرا هم به شهادت رسیدند./851/202/ب2

ارسال نظرات