۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۶۲۸۸۷
ماموستا بیضاوی:

حفاظت از انقلاب اسلامی عامل بقای اسلام ناب محمدی است

امام جمعه اهل سنت ارومیه حفظ انقلاب اسلامی را که عامل بقای اسلام ناب است بسیار ضروری دانست و گفت: سالهای زیادی مومنان و مجاهدان تلاش کرده و شهدای زیادی تقدیم شد تا انقلاب به ثمر رسید و دفاع مقدس شکل گرفت.
ماموستا بیضاوی در همایش همایش بسیج طلاب ارومیه همایش ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ماموستا عبدالقادر بیضاوی، امام جمعه اهل سنت ارومیه ظهر امروز در همایش پرچمداران دین و اندیشه که به مناسبت هفته بسیج و در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در سایه تلاش علما، نیروهای نظامی و امنیتی و عموم مردم امنیت برقرار است و باید قدر این نعمت را دانست.

وی با اشاره به آیه 110 سوره آل عمران، افزود: در این آیه کریمه خدای متعال می فرماید: 《ﺷﻤﺎ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺍﻣﺘﻰ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﻛﻪ ﭘﺪﻳﺪﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﺍﻳﺪ، ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻭ ﭘﺴﻨﺪﻳﺪﻩ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﻰ ﺩﻫﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻛﺎﺭ ﻧﺎﭘﺴﻨﺪ ﻭ ﺯﺷﺖ ﺑﺎﺯ ﻣﻰ ﺩﺍﺭﻳﺪ و ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﻳﺪ》.

امام جمعه اهل سنت ارومیه خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر بر اساس کلام الهی بهترین خصلت امت محمد مصطفی(ص) است که به خدا ایمان دارند.

وی با توجه به آیه قبل ادامه داد: ایمان به خدا مقدم بر هر چیز است، ولی در این آیه ایمان به خدا موخر از امر به معروف و نهی از منکر آمده که خصیصه اصلی امت اسلامی بوده و  همین مسئله عامل پیروزی انقلاب اسلامی شد.

ماموستا بیضاوی حفظ انقلاب اسلامی را که از معجزات قرن حاضر و عامل بقای اسلام ناب است بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: سالهای زیادی مومنان و مجاهدان تلاش کرده و شهدای زیادی تقدیم شد تا انقلاب به ثمر رسید و دفاع مقدس شکل گرفت.

وی به نقش و حضور بسیج در جامعه اشاره و اضافه کرد: بسیج که مجموعه عظیمی است به واقع، لشکر مخلص خدا است، بسیجیان همواره در صحنه حاضر بوده و از این انقلاب که نمونه ای از عظمت اسلام است، حفاظت می کنند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه به حوادث دوران طاغوت اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی امنیتی وجود نداشت و اختلاف و کینه امت اسلامی را آزار می داد اما به برکت انقلاب امروز وحدت و برادری برقرار است.

وی با اشاره به آیه 46 سوره انفال که نزاع را عامل تفرق و سستی مسلمانان و از بین رفتن قدرت دفاع آنان می داند، خاطرنشان کرد: کلام الهی که از نزاع تفرقه انگیز پرهیز می دهد با پیروزی انقلاب اسلامی محقق شده و امروز ملت و مردم ایران همه بسیجی بوده و آماده خدمت هستند.

ماموستا بیضاوی در پایان خواستار شد: لذتی که در دین وجود دارد و انسجام و اتحادی که در کشور برقرار است را با قدر دانی و حفظ آمادگی و افزایش قوا در برابر کافران و مشرکان حفظ کنیم.

عابدین خرم، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در این مراسم ضمن تقدیر از حضور همه مهمانان، علما و روحانیت اهل سنت و تشیع، اظهار داشت: بسیج یادگار امام حکیم سفر کرده که با تشکیل تفکر بسیج و بسیجی خواب آرام را از جهانخواران گرفتند.

وی از حضور حجت الاسلام و المسلمین زمانی، عالم برجسته و استاد حوزه و دانشگاه کشور در این مراسم تقدیر کرد و گفت: بسیج عامل یکدلی، همصدایی و همراستایی است و به لطف و کرم الهی و به برکت خون شهدا سنگرهای اسلام و جهان اسلام به دست بسیجیان فتح می شود./936/202/ب3

ارسال نظرات