۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۴۶۳۲۹۲
نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان:

تحقق آرمان های شهدا در گرو اطاعت‌پذيري از ولایت است

نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان گفت: محمد علي قاسمي طوسي، پدر شهيدان طوسي با تقديم شهداي ارزشمند به اسلام و انقلاب، سبب آبروي شيعه در مازندران است.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در نکا، آيت‌الله عباسعلي سليماني، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امروز در مراسم بزرگداشت سومين و هفتمين روز درگذشت حاج محمدعلی قاسمی‌طوسی، پدر شهيدان طوسي در مصلاي نكا، افزود: امروز همه به احترام شهدا و بزرگداشت خانواده هاي شهدا در اين مراسم حاضر شدند تا تجديد بيعت دوباره با ولايت داشته باشند.

وي اظهار داشت: خانواده هاي شهدا شجره طيبه اي هستند كه در ادامه راه شهداي خود استوار و مقاوم ايستادند و لحظه اي دست از ارزش ها و آرمان هاي انقلاب و اسلالم بر نداشتند و اكنون در ادامه راه آنان وظيفه سنگيني بر عهده داريم كه بايد ادامه دهنده راستين شهدا باشيم.

آیت الله سلیمانی، تبعیت محض از ولایت و رهبری را مهم ترین پیام شهدا برای جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: شهدا امروز از آحاد جامعه انتظار وفاداری به ارزش های انقلاب، وحدت و یکپارچگی بین مردم و حمایت از رهبری را دارند.

نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان با اشاره به اينكه پدر شهيدان طوسي خود از مداحان و پيرغلامان بوده كه زندگي خود را وقف ائمه اطهار(ع) كرده است، از ايشان به عنوان نماد صبر و استقامت نام برد كه شهداي ما با تربيت در چنين خانواده هايي امروز الگوي جوانان در جامعه هستند.

آیت الله سليماني ادامه داد: دامان خانواده‌هاي شهدا و زندگي مرحوم طوسي، سردارآفرين و بسيجي‌پرور بود كه رحلت اين پدر بزرگوار شهيد در آستانه اربعين حسيني بيانگر دلدادگي وي به سرور و سالار شهدا و اهل بيت(ع) بود.

وي گفت: پدر شهيدان طوسي و ابوشهداي مازندران، سبب آبروي شيعه در مازندران است كه در پاسداشت و بزرگداشت جايگاه ولايت با تمام توان وارد شد و لحظه اي جداي از امامن، رهبري و ولايت نبود و محبت اهل بيت(ع) نيز در وجود فرزندانش قوت گرفت.

امام جمعه زاهدان همچنين افزود: اين پدر شهداي عزيز و بزرگوار شهيدان طوسي، با داشتن عشق و علاقه به اهل بيت(ع) فرزنداني تربيت كرد كه در مسير ائمه اطهار(ع) گام برداشتند و ولايتمداري را سرلوحه زندگي خود قرار دادند و اكنون هم متنعم از بركات حضرت حق تعالي هستند.

آیت الله سليماني ادامه داد: همه شهداي ما با درس آموزي از مكتب اهل بيت(ع)، امام و رهبري با عقيده اي راسخ در ميدان جنگ حاضر شده و به دفاع از اسلام، ميهن و ناموس پرداختند و لحظه اي از ادامه اين راه باز نماندند و اكنون الگو و نمونه بارز براي همگان در ايثار، گذشت و شهامت هستند.

وي قرار گرفتن در مسير راه شهدا را وظيفه همگاني براي همگان دانست و گفت: تحقق والاي اهداف نظام و جامعه اسلامي ما در گرو پيروي از راه شهدا و اطاعت‌پذيري از رهبري است كه بايد بيش از پيش در جامعه قوت گرفته و ضمن حفظ ولايتمداري در جامعه در ترويج آن تلاش شود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که شهدا بهترین سرمایه های انقلاب اسلامی هستند، بیان داشت: باید میراث دار خون شهدا نه میراث خوار آنان باشیم و تلاش ما در این راستا بوده تا همواره در مسیر گرانقدر این بزرگواران حرکت کنیم.

محمد علي قاسمي طوسي، پدر شهيدان محمد حسن، محمدحسين و محمد ابراهيم قاسمي طوسي، بعد از سال ها دوری از فرزندان شهيدش و صبر و استقامت بر داغ فراق آنان سرانجام روز جمعه 28 آبان ماه دعوت حق را لبیک گفت و به روح مطهر شهیدانش پیوست. 

گفتنی است؛ سردار شهید محمد حسن طوسی قائم مقام لشكر 25 كربلا، در سال ۱۳۳۷ متولد شد و در ۱۸ فروردین 1366 در منطقه شلمچه کربلای هشت به درجه رفیع شهادت نائل و پس از سال ها فراق و هجران، در سال ۱۳۷۴ پیکر پاک و مطهرش به زادگاهش برگشت./1317/202/ب3

ارسال نظرات