۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۶۳۳۱۸
حجت الاسلام والمسلمین محمدی مطرح کرد؛

روحیه بسیجی و انقلابی، رمز اقتدار کشور/ آمریکا به دنبال غارت سرمایه های ملت ایران است

رییس سازمان اوقاف کشور، روحیه انقلابی، بسیجی و جهادی را رمز موفقیت و پیروزی ملت ایران در سال های اخیر دانست و گفت: امروز نیز اگر می خواهیم کشورمان همان رشد و تعالی را حفظ کند باید روحیه انقلابی و بسیجی را در کشورمان حفظ کنیم و گسترش دهیم.
محمدی رییس سازمان اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در همایش بصیرت عاشورایی، بصیرت را لازمه مقابله با توطئه های دشمنان دانست و گفت: اگر در شرایط ایجاد فتنه بصیرت نباشد خطر نفوذ دشمن بسیار زیاد خواهد بود.

وی از بصیرت به عنوان نقشه راهی برای شناخت حق و باطل در شرایط فتنه یاد کرد و افزود: روحانیت به عنوان پرچم داران دفاع از دین و انقلاب باید تلاش کنند تا زمینه تقویت بصیرت در جامعه را فراهم کنند.

حجت الاسلام محمدی روشنگری، آگاهی و بصیرت بخشی را از جمله وظایف مهم روحانیت در صحنه ها و عرصه های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و استحکام پایه های این انقلاب مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های روحانیت در سه دهه اخیر است.

رییس سازمان اوقاف کشور، علم و آگاهی را از ملزومات مهم برای روحانیت به منظور بصیرت بخشی در جامعه دینی دانست و افزود: اگر روحانیت از این دو عنصر مهم دور باشد نمی تواند برای مخاطب خود آگاهی و بصیرت ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که روحانیت به عنوان عنصر تأثیرگذار در میان عموم جامعه باید آگاهی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خود را بالا ببرد، تصریح کرد: امروز آگاهی های عمومی مردم افزایش یافته و به همین راحتی نمی توان با پاسخ های غیر مستدل مخاطب را قانع کرد بلکه باید با استدلال های علمی یک فرد را قانع کنیم.

وی با بیان این که دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی همواره از نقش تأثیرگذار روحانیت در عرصه های مختلف هراسان بوده است، گفت: روحانیت به دلیل نفوذ کلامی که در میان مردم دارد بهترین قشر برای تبیین مبانی دینی، روشنگری و بیان حقایق است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به این که روحانیت تا قبل از پیروزی نهضت همراه با بنیانگذار کبیر انقلاب در صحنه حضور داشت، افزود: این قشر اثرگذار جامعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بدون هیچ چشم داشتی در صحنه دفاع از آرمان های انقلاب حضور داشته و با از خودگذشتگی انقلاب اسلامی را یاری کرده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف وامور خیریه، حضو در صحنه روحانیت را سد محکمی در مقابل پروژه نفوذ دشمنان دانست و تصریح کرد: دشمن از حضور مستمر روحانیت در صحنه های مختلف انقلاب عصبانی است به همین دلیل تلاش می کند تا میان مردم و روحانیت فاصله ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در بخش دیگری از سخنان خود متأسفانه برخی ها در کشور دلباخته آمریکا هستند، گفت: آمریکا در سه دهه اخیر ثابت کرده که دشمن واقعی ملت ایران است و در از ابتدای پیروزی انقلاب نیز هر چه در توان داشته برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کرده است.

وی با بیان این که آمریکایی ها که مدعی دفاع از حقوق بشر و دموکراسی در دنیا هستند در انتخابات اخیر دیدیم که مردم نقشی در انتخاب رییس جمهور نداشتند، افزود: این کشور مدافع حقوق بشر امروز عامل اصلی جنگ و خونریزی در کشورهای اسلامی منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی رمز پیروزی و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پشتوانه مردمی دانست و با بیان این که ملت ایران برای پیشرفت و تعالی نیاز به کمک کشوری ندارد، گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی همه کشورهای غربی از صدام جنایت کار برای حمله به ایران اسلامی حمایت کردند، اما ایران با پشتوانه عظیم مردمی در برابر همه دنیا ایستاد و پیروزی جنگ شد.

وی با اشاره به این که همه تلاش های دشمنان انقلاب در سه دهه اخیر با شکست مواجه شده است، افزود: امروز دشمن برای مقابله با ایران اسلامی جنگ فرهنگی را انتخاب کرده است و تلاش می کند با ابزار فرهنگی مبانی دینی و اعتقادی ملت ایران را تضعیف کند.

رییس سازمان اوقاف کشور با بیان این که جنگ فرهنگ فرهنگی خطرناک تر از جنگ نظامی و اقتصادی است، خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ فرهنگی هویت و اعتقادات دینی ملت ایران نشانه گرفته است و تلاش می کند تا از دین یک پوسته ای بیشتر در کشورمان باقی نماند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که متأسفانه امروز دشمن در همه خانه های ملت ایران اسلامی حضور دارد، بیان داشت: ماهواره ها به عنوان یک ابزار خطرناک فرهنگی است که امروز دشمنان اسلام و انقلاب در میان خانواده های ایرانی رواج داده است.

وی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی با تحریم های فلج کننده و ظالمانه علیه ملت ایران تلاش کردند از پیشرفت کشورمان جلوگیری کنند اما موفق نشدند، تصریح کرد: ملت ایران با ایستادگی و مقاومت تحریم ها و مشکلات اقتصادی را تحمل کردند و نگذاشتند ذره ای از سرعت قطار پیشرفت کشور کند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که ایران اسلامی در سایه تحریم های گسترده غربی ها به پیشرفت های بسیار خیره کننده ای دست یافت، گفت: پیشرفت های نظامی، دفاعی و علمی کشورمان که ایران اسلامی را به یکی از قدرت های برتر جهان تبدیل کرده در سایه تحریم های غرب به دست آمده است.

وی روحیه انقلابی، بسیجی و جهادی را رمز موفقیت و پیروزی ملت ایران در سال های اخیر دانست و تصریح کرد: امروز نیز اگر می خواهیم کشورمان همان رشد و تعالی را حفظ کند باید روحیه انقلابی و بسیجی را در کشورمان حفظ کنیم و گسترش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با هشدار نسبت به تلاش برخی ها در جهت کمرنگ کردن و از بین بردن روحیه انقلابی و بسیج در کشور، گفت: نباید بگذاریم به هیچ وجه این روحیه در مردم ما کمرنگ شود بلکه هر روز باید پررنگ تر شود.

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت بحرانی امروز خاورمیانه اشاره کرد و با بیان این که آمریکا عامل اصلی به وجود آمدن گروه های ترویستی نظیر طالبان، داعش و دیگر گروه های تروریستی است، ادامه داد: دستان آمریکایی ها به خون هزاران انسان بی گناه در عراق، سوریه و یمن آعشته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که آمریکا به دنبال غارت کردن سرمایه های ملت ایران اسلامی است، ادامه داد: آمریکایی ها هیچ گاه دلشان برای ملت ایران نسوخته و همواره تلاش کرده تا زمینه نفوذ خود را در کشورمان فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فتنه 88 اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه برخی ها در ماجرای فتنه هیچ موضع گیری نکردند، گفت: این عده ای حتی حاضر نیستند کلمه فتنه به زبان بیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به این که تلاش عده ای در داخل کشور به منظور تعامل با آمریکا، گفت: آمریکا دشمن همیشگی ملت ایران است و نباید فریب لبخندهای آنها را بخوریم./202/950/ب1

ارسال نظرات