۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۶۳۳۵۲
مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد:

طلاق توافقی سرپوشی بر تکبر و ضعف ایمانی زوج ها است

عضو اتاق فکر تبلیغ حوزه علمیه خراسان گفت: برخی از زوج‌های جوان که در زندگی با تنش مواجه می‌شوند، سعی می‌کنند غرور، ضعف روحی و ایمانی خودشان و اینکه نمی‌توانند با دیگران مدارا کنند را به نام امور اجتماعی تمام کرده و با انتخاب نامی به ظاهر زیبا یعنی «طلاق توافقی» از هم جدا شوند.
اسلامی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد، عصر امروز چهارم آذر در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی با بیان این‌که پیامبر اکرم(ع) افزون بر آموزش احکام و علم، به آموزش زندگی عاقلانه و حکیمانه نیز می‌پرداختند، اظهار کرد: در زندگی حکیمانه انسان می‌آموزد که علم و افعال نیکو را در چه زمان و موقعیت‌هایی و به چه میزان و اندازه‌ای استفاده کند.

حجت الاسلام اسلامی فر تأکید کرد: خداوند متعال برای اینکه پیامبر اکرم(ص) بتوانند مسلمانان را با این نوع تربیت حکیمانه هدایت کنند، به ایشان اخلاق عظیم عنایت کردند.

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد عنوان کرد: شخصی از امام علی(ع) میزان اخلاق پیامبر(ص) را پرسید که ایشان پاسخ دادند نعمت‌های بیکران الهی که خداوند در قرآن از آن‌ها با عنوان قلیل و اندک یاد می‌کند را نمی‌توان شمارد آن‌گاه چگونه می‌توان اخلاق پیامبر(ص) که خداوند از آن با عبارت اخلاق عظیم یاد می‌کند را شماره کرد.

وی در ادامه به معرفی یکی از بهترین ویژگی‌های اخلاقی پیامبر(ص) با استفاده از روایتی از امام رضا(ع) پرداخت و اظهار کرد: امام رضا(ع) در روایتی می‌فرمایند: «هیچ مؤمنی به کمال ایمان نمی‌رسد مگر اینکه سه خصلت از سیره و سنت پروردگار، پیامبر اکرم(ص) و امام زمانش در او وجود داشته باشد؛ خصلتی که از سیره پرودگار باید در خود نهادینه کند راز داری و ویژگی‌ای که از سنت نبوی باید فراگیرد، مدارا با مردم است و روشی که باید به پیروی از امامان معصوم در خود بپروراند صبر در سختی‌ها و مشکلات است».

حجت الاسلام اسلامی فر ابراز کرد: طبق کلام امام رضا(ع) بهترین ویژگی‌ای که انسان باید از سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) بیاموزد و در خود نهادینه کند، سیره‌ مدارا و سازش کردن با مردم و با رفق و مرافقت رفتار کردن با آن‌ها است.

عضو اتاق فکر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان این‌که مدارا کردن یکی از اصول اخلاقی اسلام است، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در زمانی زندگی می‌کردند که افراد در دوران جاهلیت رشد کرده بودند و رفتارهای ناشایست فراوانی از خود نشان می‌دادند اما پیامبر(ص) با صبر، چشم پوشی و مدارا به تربیت آن‌ها می‌پرداختند.

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد تأکید کرد: بشر زندگی اجتماعی دارد و ما مجبوریم در کنار دیگران زندگی کنیم، از طرفی انسان‌ها معصوم نیستند و خواسته یا ناخواسته دچار خطا و اشتباه می‌شوند و ممکن است رفتارهای ناشایستی از آن‌ها بروز کند.

سخنران حرم رضوی ادامه داد: در زندگی عاقلانه و حکیمانه در مواجه با اشتباهات و خطاهای دیگران باید گذشت و مدارا داشته باشیم و در پاسخ به خطای آن‌ها رفتاری مبتنی بر احسان و نیکی از خود نشان دهیم.

حجت الاسلام اسلامی فر تصریح کرد: در مواجه با اشتباهات و رفتار‌های ناشایست دیگران نمی‌توان اجتماع و محل زندگی را برای همیشه ترک کرد و یا از آن‌ها انتقام گرفت و به درگیری پرداخت بلکه بهترین روش اغماض و چشم‌پوشی از خطای دیگران است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که به دلیل یک اشتباه کوچک سال‌ها به نزاع و دعوا می‌پردازند زندگی جاهلانه‌ای دارند؛ امام علی(ع) در همین راستا می‌فرمایند: «حکیم نیست فردی که مدارا نمی‌کند با افرادی که چاره‌ای جز مدارا با آن‌ها نیست.»؛

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد عنوان کرد: انسان نمی‌تواند توقع داشته باشد همه مسائل طبق میل و اراده او در جریان باشند و اگر این امر محقق نشد به درگیری و نزاع بپردازد؛ این نوع افراد همیشه باید درگیر جنگ و نزاع هستند.

عضو اتاق فکر تبلیغ حوزه علمیه خراسان افزود: برخی از زوج‌های جوان پس از چندماه یا چند سال سال که در زندگی با تنش مواجه می‌شوند و یا به این بهانه که همسرشان باب میل آن‌ها نیست به طلاق روی می‌آورند؛ این افراد ضعف روحی و ایمانی خودشان و اینکه نمی‌توانند با دیگران مدارا کنند را به نام امور اجتماعی تمام کرده و با انتخاب نامی به ظاهر زیبا یعنی «طلاق توافقی»، از هم جدا می‌شوند.

حجت الاسلام اسلامی فر با تأکید بر این‌که این امر نشان دهنده ضعف نفس و اراده و همچنین خودخواهی و تکبر است، گفت: آمار بالای طلاق در جامعه نشان از آن دارد که ما از نظر روحی، روانی و عزت نفس ضعف داریم./201/1308/ب1

ارسال نظرات