۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۶۳۳۹۹
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی خبر داد؛

آماده‌باش 1500 دستگاه اتوبوس بین شهری به منظور جابه‌جایی زائران در دهه آخر صفر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی از آماده‌باش 1500 دستگاه اتوبوس بین شهری به منظور جابه‌جایی زائران در دهه آخر صفر خبر داد.
اتوبوسرانی مشهد

به گزارش خبرگزاری رسا درمشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ابراهیم نصری در نشست خبری اقدامات دهه آخر ماه صفر برای پذیرایی از زائران که به میزبانی پایانه مسافربری شهرداری مشهد برگزار شد، بیان کرد: در اربعین سال گذشته تعداد 486 دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام شد اما این رقم در سال جاری 1025 دستگاه اتوبوس اعزامی به مرز مهران، چذابه و شلمچه بود که برای برگشت زائران تعداد بیشتری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی قیمت بلیت برگشت از مشهد در روزهای پایانی ماه صفر افزود: همزمان با روزهای پایانی دهه آخر ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) 1500 دستگاه اتوبوس بین شهری، 1200 دستگاه مینی‌بوس و 1400 دستگاه سواری در خدمت زائران است که در راه برگشت از مشهد به محل سکونت خود با مشکل مواجه نشوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی بیان کرد: همچنین 60 نفر از همکاران نیز در خود پایانه‌‌های مسافربری مشهد از 7 صبح تا ساعت 22 برا انجام اقدامات نظارتی حضور دارند.

وی با بیان اینکه اولویت ما تامین ایمنی زائران پیاده و افزایش کیفیت خدمات است، گفت: با توجه به این مهم تمام جلسات با محوریت این موضوع برگزار شده است.

نصری ادامه داد: 13 دفتر فروش بلیت در کنار دفاتر سطح شهر، در شهرهای مشهد، سبزوار، تربت حیدریه و نیشابور آماده خدمت‌رسانی به زائران است و در کنار آن سامانه اینترنتی safar24.com و همچنین تلفن 38036 برای خرید بلیت زائران فعال شده است.

مدیرکل راهداری‌ و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: سال گذشته 300 هزار زائر پیاده وارد شهر مشهد شد و امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به 350 هزار نفر برسد لذا هماهنگی با استان‌های همجوار و شهرهای استان جهت ناوگان دربستی زائران برای برگشت انجام شده است./934/101/ب3

 

 

ارسال نظرات