۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۶۴۰۹۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

سیره نبوی مؤلفه ای راهبردي براي تحكيم پايه‌هاي وحدت اسلامی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که پیامبر اکرم(ص) آغازگر فصلی نو در فرهنگ جهانی بود، گفت: پیامبر گرامی اسلام با تبلیغ فرهنگ اسلام به عنوان پاینده ترین فرهنگ جهانی بشریت را از ظلمت و تاریکی به نور و روشنایی هدایت کرد.
حجت الاسلام ناصر شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام برگزار شد، گفت: حضرت محمد (ص) الگوي کامل جامعه اسلامي و انساني است و قرآن کريم نيز شخصيت ايشان را به طور کامل معرفي مي کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که با بیان این که جامعه بشري بايد دلسوزي، محبت و مديرت رسول اکرم(ص) در حق همه بندگان را اسوه خود قرار دهد، افزود: پيامبر اکرم(ص) بي نظيرترين ارتباط را با سرچشمه وحي دارد و اشراف اوليا تلقي مي شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از پیامبر گرامی اسلام به عنوان اسوه کامل زندگی یاد کرد و با بیان این که الگو قرار دادن سیره عملی آن حضرت بهترین راه برای رسیدن به وحدت است، گفت: ارزش های اسلامی و انسانی در سایه عمل به دستورات پیامبر رحمت و خوبی ها تحقق خواهد یافت.  

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که خداوند متعال هستي را به خاطر وجود نازنين پيامبر اكرم(ص) خلق كرد و اين عظمت و شكوه پيامبر نزد خداوند را مي‌رساند، ابراز کرد: امروز امت اسلامی بايد تايع و پيرو فرامين رسول خدا و معجزه ايشان يعني قرآن كريم باشيم تا شر دشمنان از امت اسلامی کم شود.

وي با بيان اين كه خداوند در قرآن، پيامبر گرامی اسلام (ص) را به محبت نسبت به مردم فراخوانده است و همين محبت سبب رواج اسلام در طول تاريخ شده است، گفت: دشمنان به تأثير محبت در رسيدن به هدف واقف بوده، به همین دلیل امروز شاهد وجود فرقه مختلف انحرافي هستيم كه با محبت‌هاي كاذب خود به‌دنبال جدا كردن جوانان از سيره نبوي هستند. 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سراسر وجود زندگی پيامبر گرامی اسلام زمينه ساز هدايت بشر است، تصریح کرد: یکی از بهترین راه رسیدن به سعادت و کمال حقیقی توجه به سیره عملی پیامبر گرامی اسلام است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که متأسفانه جامعه امروز از اخلاق دینی فاصله گرفته و در مسیر بی اخلاقی و ترویج برخی بداخلاقی ها قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ترويج سيره نبوي ترويج اخلاق در جامعه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، الگو‌‌‌‌‌‌‌‌گيري از سيره و منش پيامبر بزرگوار اسلام در برخورد با آحاد مختلف جامعه را تنها مؤلفه راهبردي براي تحكيم پايه‌هاي وحدت در جامعه اسلامي دانست و بیان داشت: اساس دین مبین اسلام برپایه خواسته ها و نیازهای روز بشر است و همین امر مردم جهان را به سمت این دین الهی سوق می دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر اکرم(ص) آغازگر فصلی نو در فرهنگ جهانی بود، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام با تبلیغ فرهنگ اسلام به عنوان پاینده ترین فرهنگ جهانی بشریت را از ظلمت و تاریکی به نور و روشنایی هدایت کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که کلام حضرت محمد(ص) قبله گاه توحید است، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) آفتاب را به انسان بشارت داد و در تاریکی جهل عرب با مژده روشنایی آمد.

استاد حوزه علمیه مازندران، عوامل ايجاد وحدت بر مبناي آيات قرآن‌كريم را همدل شدن مسلمانان، دوري از تفرقه و كينه‌توزي، چنگ زدن به ريسمان الهي و پيروي از سيره پيامبر اكرم (ص) در سايه شعار وحدت و يگانگي پروردگار معرفي كرد.

وی، شاخصه اصلي پيامبر اسلام(ص) در تحكيم وحدت در جامعه اسلامي را جاري كردن صيغه اخوت در ميان مسلمانان آن برهه از زمان دانست و اظهار داشت: اين امر آن هم با توجه به شرايط و موقعيت جامعه آن روز تنها براي پيشبرد اهداف اسلام و هدايت جامعه به سمت تعالي و تكامل اجرا شد

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اهمیت دانستن مراسم ویژه ایام دهه آخر صفر و با تاکید بر هر چه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم آیینی در این ایام افزود: مشهد مقدس باید کانون و وحدت همه هیات مذهبی در این ایام قرار گیرد و هیات مذهبی باید در جوار این امام همام شور حماسه ای دیگر را بعد پیاده روی اربعین حسینی خلق کنند.

وی، هیأت مذهبی را سنگر فرماندهی مبارزه با جریان نفوذ و جبهه جنگ نرم دانست و تصریح کرد: هیات مذهبی مرکز بصیرت بخشی و بصیرت افزایی است و باید به عنوان یک سنگر مقدس آن را حفظ و پاسداری کرد. 

حجت الاسلام شکریان در ادامه تجمع هیأت مذهبی را در دهه آخر صفر در مشهد مقدس بسیار ارزشمند خواند و تاکید کرد: این حرکت تکمیل کننده و تداوم حرکت عاشورایی عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) بعد اربعین حسینی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران از هیأت مذهبی به عنوان مهم ترین قرارگاه فرهنگی کشور یاد کرد و بیان داشت: هیأت مذهبی قرارگاه تولید نشر و ارزشهای انقلاب اسلامی است و باید این گفتمان در جامعه فرا گیر شود.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطر نشان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درباره نقش برجسته هیأت مذهبی و تشکل های دینی در مبارزه با جریان ها و نحله های انحرافی و فکری باید از وجود ظرفیت عظیم هیأت مذهبی در مبارزه با این ترفندهای دشمن بیشترین بهره را گرفت و در راستای تقویت هیأت مذهبی باید گام های جدی تری از سوی مسؤولان  برداشته شود./202/1317/ب1

ارسال نظرات