۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۴۶۴۲۴۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پاسداری از نعمت ولایت مهم‌ترین پیام سیره امام رضا است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: پیامی که امروز ما باید از دوران امامت و ولایتعهدی امام رضا(ع) بگیریم این است که هوشیار و بیدار بوده و همواره پشتیبان و حافظ نعمت ولایت باشیم.
حجت الاسلام یعقوبی- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تسلیت فرارسیدن سالگرد شهادت امام رضا(ع)، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز امام هشتم شیعیان این است که موضوع امامت و ولایت را هم از لحاظ نظری و گفتمانی در جامعه مطرح کرده و هم از نظر اجرایی و عملی هم برای مدتی عهده‌دار ولایتعهدی شد.

وی با بیان اینکه ولایتعهدی امام رضا(ع) سبب شد تا مردم ستمدیده از خلافت مأمون برای خود پناهگاه و ملجأ بیابند، اضافه کرد: این دوران فرصت مناسبی برای تبیین نظری و عملی ولایت در جامعه اسلامی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: امام رضا(ع) در دوران امامت خود افزون بر فعالیتهای علمی و نظری، در عرصه عمل هم جلوداری کرده و مردم را با رهبری دینی در جامعه آشنا کرد؛ به‌گونه‌ای که مأمون، خلیفه عباسی احساس خطر کرد و امام را به شهادت رساند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: احساس خطر دستگاه ظلم و جور خلافت به این دلیل بود که می‌دید امام رضا(ع) محوریت و رهبری دینی در جامعه را متجلی کرده و موضوع امامت و ولایت در بین مردم پررنگ شده است.

وی افزود: وقتی دشمنان امام رضا(ع) متوجه شدند با ولایتعهدی وی موضوع ولایت و امامت و رهبری دینی در جامعه تقویت شده به دست و پا افتاده و برای به شهادت رساندن این امام همام وارد عمل شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: پیامی که امروز ما باید از دوران امامت و ولایتعهدی امام رضا(ع) بگیریم، این است که هوشیار و بیدار بوده و همواره پشتیبان و حافظ نعمت ولایت باشیم.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همه باید برای یاری رساندن به ولایت فقیه و رهبری دینی جامعه تلاش کرده و سرباز واقعی ولایت باشیم تا روز به‌ روز بر عزت و اقتدار نظام اسلامی افزوده شود./9314/302/ب2

ارسال نظرات