۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۶۴۳۶۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس:

موازی کاری فرهنگی در ادارات سبب آسیب‌های بسیار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان این‌که موازی کاری دستگاه‌های فرهنگی سبب تولید آسیب‌های متعدد می‌شود، گفت: اگر بودجه‌های فرهنگی تجمیع شود می‌توان کارهای زیادی انجام داد.
حجت الاسلام محمد صادق مهرابی

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات استان فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس، در کارگروه آموزشی رفتار سازمانی ویژه مدیران پایه استان فارس و هرمزگان،با اشاره به فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس، گفت: اعزام مبلغ، کلاس‌های قرآنی، راه‌اندازی خانه‌های قرآن در محله‌های مختلف و برگزاری گفتمان‌های دینی از جمله فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس است.

وی درباره برگزاری گفتمان‌های مختلف دینی افزود: با توجه به هجمه‌های مختلف فرق ضاله از جمله بهاییت، وهابیت، صوفی گری و... در استان برگزاری گفتمان‌های دینی می‌تواند هجمه‌های این فرق ضاله را خنثی کند و از بین ببرد.

حجت‌الاسلام مهرابی یادآور شد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس آماده هرگونه همکاری فرهنگی با دیگر دستگاه‌ها، ادارات و نهادهای استان است تا با همفکری، برنامه‌ریزی و تجمیع بودجه‌های فرهنگی کارهای بزرگی را انجام دهد.

اولویت مناطق محروم ارائه خدمات رفاهی باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: انجام کارهای فرهنگی در مناطق محروم در صورتی نتیجه‌بخش خواهد بود که اول خدمات رفاهی به ساکنان آن مناطق ارائه شود.

هادی پژوهش جهرمی نیز در این کارگروه آموزشی اظهار داشت: عزم همه مسؤولان استانی در موضوع فرهنگ ارائه راهکارهایی برای کم کردن آسیب‌های اجتماعی به ویژه در خانواده‌ها و در بین جوانان است.

وی نقش علما و روحانیان را بیسار مهم و تأثیرگذار بیان کرد و ادامه داد: علما و روحانیان از جمله کسانی هستند که می‌توانند آسیب‌های اجتماعی و تهاجم فرهنگی به ویژه آسیب‌های فضای مجازی، ماهواره‌ها و فضای سایبری را برای مردم به ویژه نسل جوان بازگو کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با بیان این‌که باید مواظب باورهای دینی جوانان باشیم، تصریح کرد: جوانانی که با مبانی دین آشنا هستند به‌راحتی تحت تأثیر هجمه‌های دشمن در فضای مجازی و ماهواره قرار نمی‌گیرند.

پژوهش اضافه کرد: می‌توان با راه‌اندازی سایت‌های مذهبی اقدام به جذب جوانان کنیم و با بیان مشکلات جامعه، خانواده‌ها را نسبت به نقشه‌های دشمنان آشنا کرد چراکه پیشگیری بهتر از درمان است.

وی در ادامه تصریح کرد: خانواده‌ها به ویژه پدران و مادران نباید بی‌تفاوت باشند و در هر زمینه‌ای باید احساس مسئولیت کنند و نسبت به آسیب‌های اجتماعی حساس باشند./102/919/ب1

ارسال نظرات