۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۶۴۶۳۸
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم:

علم و عمل ابزار طلاب است

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ابزار یک طلبه علم به همراه عمل است، گفت: طلبه باید اهل عمل به علم خود باشد زیرا اگر چنین نباشد علم همچون ابزاری می شود که طلبه تنها با آن کسب درآمد می کند.
جلسه اخلاق سنقر جلسه اخلاق سنقر جلسه اخلاق سنقر جلسه اخلاق سنقر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مهدی خطیبی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ظهر امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه شهرستان سنقر ابراز داشت: رسالت اصلی طلاب حفظ آیات قرآن کریم و روایات برای منبر و امر تبلیغ است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: توسل به آیات و روایات افزون بر اینکه منبر و خطابه را پربار و عالی می کند بلکه موجب علاقه مندی بیشتر مخاطب به پیگیری خطابه می شود.

حجت الاسلام خطیبی بیان داشت: طلاب باید افزون بر تلاوت روزانه قرآن کریم، زمانی را برای تعمق در آیات قرآن و تدقیق در معانی و الفاظ این مصحف شریف سپری کنند زیرا قطعأ این مطالعات در افزایش بصیرت و ارتقای قدرت بیان و علم طلاب اثرگذار است.

وی با اشاره به سخنی از امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: کسانی که قبور ائمه اطهار علیهم السلام را با رغبت زیارت می کنند مورد بازخواست الهی قرار نمی گیرند و ائمه اطهار علیهم السلام در قیامت شفیع آنها خواهند بود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم اظهار داشت: ابزار یک طلبه علم به همراه عمل است زیرا اگر عمل نداشته باشیم علم همچون حجاب و وبال مانع پیشرفت انسان می شود و اجازه نمی دهد انسان به جایی برسد.

مجتهد حوزوی تأکید کرد: طلبه باید اهل عمل به علم خود باشد زیرا اگر چنین نباشد علم همچون ابزاری می شود که طلبه تنها با آن کسب درآمد می کند.

حجت الاسلام خطیبی یادآور شد: علم بی عمل همچون حرفه و صنعت است و طلبه بدون عمل همچون عوام الناس بوده و علم تنها، عامل برتری انسانها بر یکدیگر نیست.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سخنانی از حجت الاسلام والمسلمین قرائتی عنوان داشت: عمل به دانسته ها و خطابه شیرین ایشان موجب جذب افراد به منبرشان شده و افراد از خطابه ایشان لذت می برند.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از ابزارهایی که برای طلاب بسیار مهم است توسل به ائمه اطهار و اهل بیت علیهم السلام است زیرا رشد دهنده وجود انسان بوده و او را به اوج قله سعادت می رساند و درهای رحمت الهی را به روی انسان می گشاید./202/857/ب1

ارسال نظرات