۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۶۴۶۸۰
آیت الله دری نجف آبادی:

حوزه های علمیه در مسیر ترویج فرهنگ وقف در جامعه گام بردارند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه حوزه های علمیه مردم را در مسیر سنت حسنه وقف هدایت کنند، گفت: حوزه های علمیه با همکاری و همدلی اوقاف و امور خیریه می توانند در مسیر ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه گام بردارند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بعد از ظهر امروز در دیدار با کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی مرکزی که به مناسبت هفته وقف در دفتر امام جمعه اراک برگزار شد، بیان کرد: روحانیان مردم را با سنت حسنه وقف در جامعه آشنا کنند.

حوزه های علمیه مردم را در مسیر سنت حسنه وقف هدایت کنند

امام جمعه اراک با بیان اینکه حوزه های علمیه مردم را به سوی سنت حسنه وقف هدایت کنند، گفت: حوزه های علمیه با همکاری و همدلی اوقاف و امور خیریه می توانند در مسیر ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه گام بردارند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به آثار و برکات سنت حسنه وقف در جامعه، خاطرنشان کرد: وقف به خوبی می تواند بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را به آسانی حل کند و همچنین این مهم می تواند گره گشای بسیاری از مسائل در جامعه امروز باشد.

نقش رسانه ها در ترویج و گسترش وقف در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نقش رسانه ها در ترویج و گسترش وقف در جامعه، اظهار داشت: وقف در جامعه نیازمند تشریح و تبیین آثار و برکات این سنت حسنه برای آحاد مردم است که باید رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی این مهم بیشتر بپردازد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه باید با برنامه ریزی از نیات واقفین نیک اندیش به خوبی بهره مند شوند، اظهار داشت: عملکرد و فعالیت های اوقاف باید برای آحاد جامعه مشهود باشد و همچنین با هر گونه مسائل غیر اخلاقی و اقتصادی در این حوزه بایستی با جدیت برخورد شود.

وقف مظهر رشد انساني در جامعه ديني‏

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: با توجه به اینکه نگاه جامعه به اداره کل اوقاف و امور خیریه نگاهی مذهبی و اعتقادی است، بنابراین کارکنان این مجموعه باید در همه مسائل به عنوان الگو و اسوه عمل کنند چرا که تنها در این صورت می توان اعتماد مردم را جلب کرد.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه وقف را صدقه جاریه‌ای دانست که همواره  از سوی ائمه اطهار(ع) مورد تأکید قرار گرفته است، بیان داشت: وقف مظهر رشد انساني در جامعه ديني‏ است و باید این مهم در جامعه روز به روز گسترش یابد.

به گزارش رسا، هفتم تا چهاردهم آذرماه جاری با عنوان هفته وقف نامگذاری شده است./842/202/ب3

ارسال نظرات