۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۶۴۷۷۶
امام جمعه آمل مطرح کرد؛

ضرورت ترویج وقف هایی با هدف ترویج فرهنگ قرآن و مهدویت در جامعه

امام جمعه‌ آمل گفت: ضرورت دارد وقف هایی در حوزه قرآن، مهدویت و حضرت زهرا(س) ایجاد شود که باید به این عرصه نگاه ویژه ای شود که ضرورتی اساسی و مهم است.
امام جمعه ‌آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در دیدار با رییس و کارکنان اداره اوقاف و امورخیریه آمل که به مناست دهه وقف صورت گرفت با گرامیداشت دهه وقف، تصریح کرد: فعالیت های قابل تقدیری صورت گرفته و روند کار بسیار عالی است.

وی با قدردانی از ریاست اداره اوقاف و امورخیریه آمل و مجموعه کارکنان این اداره ادامه داد: کارهای قشنگی در دستور کار قرار گرفته است و در سال جدید 9 وقف جدید داشتیم و در اخذ سند مالکیت کارهای ارزنده ای انجام شده است.

امام جمعه آمل ادامه داد: درود خدا بر اجداد و بزرگان ما که به وقف نگاه بسیار معقولی داشتند و آمار این شهر با بعضی از استان ها برابری می کند.

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: اینجا دیار علویان و دارای مردم با بصیرت است که در حوزه وقف اهتمام ویژه ای صورت دادند و باید به این مردم افتخار کنیم و زمینه اعتمادافزایی مردم به حوزه وقف صورت گیرد.

وی اظهار داشت: ضرورت دارد وقف هایی در حوزه قرآن، مهدویت و حضرت زهرا(س) ایجاد شود که باید به این عرصه نگاه ویژه ای شود که ضرورتی اساسی و مهم است.

امام جمعه آمل اظهارداشت: کار در حوزه وقف سخت است و باید در حوزه نیت واقفان کار شود و ضرورت دارد عزم شایسته ای در این عرصه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: سازمان اوقاف در سال های گذشته فعالیت های ارزنده ای صورت داده و به صورت قانونمند درآمده و در راستای اجرای نیت واقفان تلاش های گرانقدری انجام داده است.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: وقتی نیت واقفان اجرا می شود عده ای بر نمی تابند که ضرورت دارد مدیر متدین و باایمان این هجمه ها را بر آخرت خود ترجیح دهد تا نیت واقفان به بهترین نحو ممکن اجرایی شود.

امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: ضرورت دارد اداره اوقاف و امورخیریه براساس آنچه در سند است اقدام کند و کسی که نسبت به وقف بیگانه باشد خداوند منان سیلی محکمی به او می زند که نمونه هایی برای این امر داریم.

وی ادامه داد: وقتی در راستای اجرای نیت واقفان گام برداریم زمینه ساز عزت دنیا و آخرت انسان می شود و مورد توجه خداوند متعال است که باید تلاش های شایسته ای صورت دهیم.

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل در این دیدار با قدردانی از حمایت های امام جمعه آمل اظهارداشت: اهتمام ما در این راستا است تلاش های ارزنده ای صورت داده و برای اجرای نیت واقفان گام برداریم.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل تصریح کرد: وقف اقدامی است که سبب ماندگاری انسان شده و برای همیشه جاویدان است و مالی که وقف می شود تا زمانی که دنیا باقی باشد نام شخص واقف می ماند.

وی با سخنی از امام خمینی(ره) اظهارداشت: موقوفات باید با حالت وقفیت مانده و عمل به نیت واقف شود که خط قرمز ما اجرای نیت واقفان است و تلاش داریم این امر مهم و اساسی را به نحوی شایسته اجرایی کنیم.

حجت الاسلام علیخانی ادامه داد: بعضی از افراد سروصدا می کنند برای این است در اجرای نیت واقفان با کسی تعارف نداشته و عزم جدی و محکمی را در این مسیر صورت می دهیم.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل تصریح کرد: امیدواریم در اجرای نیت واقفان کوشا بوده و به بهترین نحو ممکن و آنگونه که شایسته است حرکت داشته باشیم که تلاش های ارزنده ای از سوی مجموعه همکاران صورت می گیرد.

گفتنی است، به مناسبت دهه وقف ویژه برنامه های در سطح شهرستان آمل برگزار می شود./1314/202/ب2

ارسال نظرات