۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۴۶۴۹۹۰
سخنان مهم آیت الله سیفی مازندرانی درباره مسائل روز کشور؛

آقایان مسؤول چرا مردم را فریب می دهید/ مگر می شود برجام هم برگ برنده ما و هم برگ برنده استکبار باشد

آیت الله سیفی مازندرانی در جلسه درس خارج خود نکات مهمی را درباره مسائل روز جامعه بیان و از مسؤولانی که بدون توجه به هشدارهای دلسوزان به وعده پوچ و توخالی غرب و مستکبران جهانی اعتماد کردند، انتقاد کرد و خطاب به آنان گفت: مگر حرف و شعار شما از میان برداشتن تحریم‌ها نبود؟ آیا تحریم‌ها را برداشتید یا بدتر کردید؟
سیفی مازندرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی در درس خارج خود با اشاره به آیه «الم تر الی الّذین یزعمون انّهم امنوا بما انزل الیک و ما انزل من قبلک یریدون ان یتحاکموا الی الطّاغوت و قد امروا ان یکفروا به» گفت: امروز در منازعات سیاسی و تاخت و تازهای دنیا مرجع محکّم مفتیان آل سعود، آمریکا و صهیونیست ها هستند، آنچه که آن‌ها حکم می‌کنند این‌ها عمل می‌کنند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: مرجع محکّم رژیم منحط سعودی و بعضی از کشورهای عرب و مانند این‌ها که ادعای اسلام و مکتب اسلامی دارند و می‌گویند که سنت نبوی را پیروی می‌کنیم باید بدانند که اتفاقاً کسی که سنت رسول خدا را عمل می‌کند کسی است که به خاندان وحی متصل است نه این‌ها که به صراحت آیات قرآن را کنار می‌گذارند.

آیت الله سیفی مازندرانی با اشاره به اینکه آیات قرآن قضایای حقیقیه هستند و اختصاص به زمان خاصی ندارند ابراز داشت: قرآن امروز در این منازعات سیاسی «و اذا تنازعتم فی شیء فردوه الی الله و الی الرسول» را به ما امر کرده است که اگر در چیزی نزاع کردید به خدا و رسول برگردید؛ و رسول خدا فرمود «اِذَا الْتَبَسَتْ عَلَيْكُمُ الفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّيْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَيْكُمْ بِالْقُرآنِ» اگر فتنه‌ها بر شما مشتبه شد مانند شب‌های تار، شما به قرآن رجوع کنید.

وی اظهار داشت: در این منازعات سیاسی امروز قرآن به ما می‌گوید « وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ» اعتماد نکنید به انسان‌های ظالم، طاغوت و مستکبر، آتش شما را فرا می‌گیرد یعنی دچار عذاب الهی می‌شوید این کار را نکنید با وعده صریح آتش و عزاب آخرت نهی فرموده است یعنی از گناهان کبیره است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم اعتماد به سران طاغوت و مستکبر و حتی سوگندشان را نهی شده از سوی خداوند دانست و گفت: این‌ها سوگند و پیمان خودشان را وسیله‌ای برای صد عن سبیل الله قرار می‌دهند، «اتخذوا ايمانهم جنة فصدوا عن سبيل الله»؛ همانگونه که اکنون برجام را وسیله‌ای برای تاخت و تاز بیشتر قرار داده‌اند.

آیت الله سیفی مازندرانی تصریح کرد: به «قاتلوا ائمه الکفر» توصیه شده است، یعنی با سران استکبار نه هر کافری قتال کنیم، آن‌هایی که سال‌های سال ملت‌های مظلوم عالم را اعم از مسلم و غیر مسلم به استعمار و استحمار گرفتند؛ «فانهم لا ایمان لهم»، این‌ها هیچ عهد و پیمانی را پایبند نیستند، آیا می‌شود باز به این‌ها اعتماد پیدا کرد.

وی با مد نظر قرار دادن شعار از بین بردن دیوار بلند بی اعتمادی ابراز داشت: چگونه دیوار بلند بی اعتمادی بین سران استکبار و جمهوری اسلامی را از بین ببریم؟ شما بعد از مدت‌ها چه کردید؟ آیا این دیوار بی اعتمادی را از بین بردید یا آن را بلندتر و محکم‌تر کردید؟ وجدان‌ها امروز قضاوت می‌کنند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: قرآن مجید امروز به ما می‌گوید و «لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا» و داریم که «هیچ قانونی را شرع مقدس ننوشت و پای آن امضاء نکرد که آن قانون موجب سلطه کفار بر مؤمنین و مسلمین قرار گیرد»، قطع‌نامه در سازمان ملل تصویب می‌کنند درباره صنایع موشکی ایران، این‌ها همیشه اعلام کرده‌اند که پیشرفت‌های موشکی شما بر خلاف قطعنامه بین الملل است، این قانون که ما را از داشتن بنیه دفاعی متناسب با قدرت دنیای استکبار منع می‌کند خلاف قرآن نیست؟

آیت الله سیفی مازندرانی در تفهیم عمق خواسته مستکبران گفت: اگر توان موشکی خود را به خواست آنان محدود کنیم نتیجه چه می‌شود؟ عاقلان که هیچ هر بچه‌ای می‌فهمد که این موجب می‌شود که آن‌ها بتوانند هر حمله و تجاوزی را انجام دهند و با دست برتر نظامی در میز مذاکره آنچه را که می‌خواهند به ایران تحمیل کنند، این را کسی نمی‌فهمد؟ اگر می‌فهمیم چطور می‌گوییم که باید دیوار بلند بی اعتمادی را برداریم؟

وی اظهار داشت: «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم» نکته کلیدی دارد که اصلش کلمه «ترهبون» است یعنی این تجهیز نظامی برای ایجاد رعب و وحشت و ترس در دشمنان و دنیای استکبار است، این ایجاد هراس، رعب، وحشت در دل سران استکبار تکلیف الهی است، بعد عده‌ای روز و شب شعار می‌دهند که باید کاری کنیم که آن‌ها از ما هراس نداشته باشند. این حرف باطل و بی اساسی ضد منطق قرآن است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره دوباره به آیه مذکور ابراز داشت: در این آیه منظور از ترهبون ترس از داشتن سلاح است حتی اگر آن سلاح را به کار نگیرید، ولو اینکه نجنگید و حتی مقابله هم نکنید، داشتن قدرت هسته‌ای بر نظام جمهوری اسلامی واجب است برای اینکه این قدرت باعث ارهاب این‌ها می‌شود، این دستور قرآن مجید است. قدرت هسته‌ای باعث رعب و وحشت این‌هاست که می‌گویند برجام برگ برنده ماست.

آیت الله سیفی مازندرانی اداره کردن آمریکا و گرداندن دنیا با سیاست‌های آمریکایی را مد نظر قرار داد و گفت: این‌ها بچه نیستند، اگر می‌گویندکه برجام برگ برنده ماست از روی حساب و کتاب می‌گویند، مگر می‌شود که برجام برگ برنده آنها باشد و برگ برنده مسلمین هم باشد؟ این حرف بی اساس برد برد هم بی معنا است، آن‌ها به وسیله این برجام توانستند که پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را تا به حال نیست و نابود کنند، بر باد دهند و الان هم قدم به قدم پیشرفت می‌کنند.

وی خطاب به دولتمردان کشور گفت: تحریم‌ها را می‌خواستید چه کنید؟ مگر حرف و شعار شما از میان برداشتن تحریم‌ها نبود؟ آیا تحریم‌ها را برداشتید یا بدتر کردید؟ اکنون که تحریم‌ها بیشتر شده است، کدام یک از شعارهای شما محقق شد؟ چرا مردم را فریب می‌دهید؟ این را که باید بگوید؟

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: رهبری چقدر داد زد و این مسائل را گفت؟ چقدر گفت این مذاکرات بی نتیجه و سم مهلکی است و این اواخر گفتند که این‌ها می‌خواهند برجام را مستمسکی قرار بدهند که بتوانند از ما باج بگیرند و ما را در فشار قرار دهند و مطامع خود را در آن پیاده کنند، بارها و بارها گفته است؛ چرا گوش شما شنوا نبود و من به شما عرض کنم «ولی امر آن کسی است که حرفش، سخنش، گفتارش بر اساس مکتب قرآن مجید است» چقدر رهبری در صحبت‌هایش به آیات و روایات اهل بیت که حقیقت قرآن است استناد می‌کند.

آیت الله سیفی مازندرانی ابراز داشت: اگر قرار باشد که در این نظام جمهوری اسلامی هر کس که رئیس جمهور شد خودش محل فتوا باشد، نظر بدهد ببرد و بدوزد، چه اتفاقی می افتد؟ وقتی به فرمان و ارشادات و تذکرات ولی امر عمل نکنید، نتیجه این می‌شود.

وی ابراز داشت: قرآن مجید می‌گوید «فَمَن اعتدَی عَلَیکم فَاعتَدُوا علیه بمثلِ ما اعتدی علیکم» چگونه اعتدا کردید و چگونه می‌توانید اعتدا کنید، قدرت را که از دست بدهید می‌توانید مقابله به مثل کنید؟ اگر قدرت موشکی خود را از دست بدهید و قدرت دفاعی خود را محدود کنید می‌توانید مقابله به مثل کنید؟ دشمنی که بداند شما قدرت مقابله به مثل را ندارید آنچه که می‌خواهد بر سر شما می‌آورد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم در قسمت دیگری از سخنان خود درباره حقوق‌های نجومی گفت: قرآن مجید می‌گوید « وَ اعْلَمُوا أَنَّما غَنِمْتُمْ مِنْ شَيْ‏ءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِي الْقُرْبي‏ وَ الْيَتامي‏ وَ الْمَساکينِ وَ ابْنِ السَّبيلِ إِنْ کُنْتُمْ آمَنْتُمْ بِاللَّهِ وَ ما أَنْزَلْنا عَلي‏ عَبْدِنا يَوْمَ الْفُرْقانِ يَوْمَ الْتَقَي الْجَمْعانِ وَ اللَّهُ عَلي‏ کُلِّ شَيْ‏ءٍ قَديرٌ» صدقات عمومی برای خدا و رسول است، امام معصوم (ع) فرمودند که مگر خدا و رسول خودشان می‌خواهند بخورند؟ این برای همین مستضعفین، محرومین، ابن سبیل، یتاما، مساکین، فقرا است. درباره این حقوق‌های نجومی چه کردید؟ مگر از بیت المال نگرفتند؟ از همین انفال و پول نفت و معادن مگر نیست؟ از صدقات عمومی مگر نیست؟ این‌ها برای عموم شده است؟

آیت الله سیفی مازندرانی ادامه داد: چه معنی دارد که مدیر دولتی قانون دولت تصویب کند که بیست میلیون تومان در ماه حقوق بگیرد؟ حالا اضافاتی که صدها میلیون تومان اختلاس کردند و هدایا بماند، حقوق قانونی یک مدیر دولتی 20 میلیون تومان در ماه است، شما تصویب کردید و مجلس هم یک اشاره مختصری کرد و رد شد، این‌ها را چه کسی باید رسیدگی کنند؟ باز هم انتظار دارید که مردم به شما رأی دهند؟ انتظار دارید که مردم از شما متنفر نشوند؟ این‌ها را نبینند؟

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به مسأله دو تابعیتی بعضی از مدیران دولتی گفت: دو تابعیتی یعنی وقتی می‌خواهند تبعه آمریکا یا اروپا شوند نوشته‌ای به این‌ها می‌دهند که اینجانب تا آخرین نفس حاضر هستم برای مصلحت و منافع این دولت فعالیت کنم و در وقت لزوم تفنگ به دست بگیرم؛ مسئولی که این کار را برای آمریکا انجام می‌دهد در رده‌های بالای دولت چه می‌کند؟ چرا نباید این مسأله حل شود؟ این یعنی چه؟ کسی که سر در آخور دیگران دارد به گونه‌ای که امضاء کرده من حاضر هستم که تفنگ برای حفظ منافع آمریکا و اروپا به دست بگیرم، آیا می‌تواند در این نظام مسؤولیت داشته باشد؟ اسرار نظام را می‌توانیم در اختیار او بگذاریم؟ این‌ها را چه کسی می‌تواند حل کند؟ کتاب چه می‌گوید؟ و لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا، خود این مسؤولانی که دو تابعیتی هستند سبیل هستند.

وی در پایان گفت: اگر می‌خواهید قران را بفهمید باید از آن فقیه جامعی بفهمید که بارها و بارها از این قرآن مجید از دیدگاه خاندان اهل بیت به شما گفت و شما عمل نکردید. و خودشان در زندگی خودشان پیاده کرده‌اند./836/پ201/ج

ارسال نظرات