۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۶۵۳۴۱
آیت الله مجتهد شبستری:

اعتیاد، تقلید از فرهنگ مبتذل غربی و مشکلات اقتصادی از عوامل مهم افزایش طلاق است

امام جمعه تبریز اعتیاد، تقلید از فرهنگ مبتذل غربی و مشکلات اقتصادی را از عوامل مهم افزایش طلاق در جامعه دانست و گفت: دولت باید به آسیبهای اجتماعی توجه بیشتری داشته باشد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار مدیرکل و مسؤولان سازمان ثبت احوال استان با بیان اینکه  سازمان ثبت احوال از ارگانهای مهم دولتی است، اظهار داشت: ثبت و ضبط آمار جمعیت از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به سرشماری نفوس و مسکن در هر ۵ سال یکبار، ابراز داشت: سرشماری سبب خواهد شد تا دولت بتواند برنامه ریزی صحیحی بر اساس آمار و ارقام و اطلاعات به دست آمده از سرشماری خانوارها انجام دهد، برنامه ریزی بر اساس آمار سرشماری علت اهمیت این امر است.

امام جمعه تبریز با انتقاد از الگو برداری از فرهنگ غرب و ترویج فرهنگ غربی در جامعه، خاطرنشان کرد: تقلید از جبنه های منفی غربی دارای اشکال است، اگرچه جنبه های مثبت قابل تقلید هستند، متأسفانه امروز برخی در جامعه از فرهنگ غربی الهام می گیرند و جنبه های منفی آن را مورد توجه قرار می دهند.

وی با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه، تصریح کرد: تقلید از جنبه های منفی و فرهنگ مبتذل غربی از عوامل افزایش طلاق در جامعه است، عامل مهم و اساسی در افزایش طلاق اعتیاد است، امروز طلاق در جامعه به یک معضل تبدیل شده است و باید با آسیب شناسی در این حوزه میزان و آمار طلاق را کاهش داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری جنبه های منفی که در غرب حاکم است در ولنگاری خلاصه شده است و این تقلید سبب یک زندگی غیرشرافتمندانه انسانی می گردد، ابراز داشت: ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی مهمترین راهکار در برابر هجمه فرهنگی غرب و سبک زندگی غربی است.

وی با بیان اینکه عدم رعایت حقوق در خانواده و  تقلید کورکورانه از رسوم و آداب مبتذل غربی و در نهایت اعتیاد از عوامل مهم طلاق به شمار می رود، خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی از دیگر عوامل افزایش طلاق در جامعه است، فقر، بیکاری، ازدواجهای دیرهنگام و ناپایدار از عواملی است که منجر به متارکه و طلاق می گردد.

آیت الله مجتهد شبستری  با تأکید بر بررسی علمی و تخصصی طلاق در جامعه و ارائه راهکارهای عملی در کاهش آمار طلاق ضرورت دارد، افزود: باید با آموزش خانواده و هشدار نسبت به عوامل طلاق و در نهایت تقویت اقتصادی جامعه زیر عنوان اقتصاد مقاومتی مشکل عمده و حساس طلاق را در جامعه کاهش داد.

وی با تآکید بر بررسی دقیق آسیبهای اجتماعی در دولت، ابراز داشت: رسیدگی دولت در مسائل اجتماعی، خانواده و اخلاق کم است، البته داشتن مشکلات اقتصادی و روزمره کشور، مانع رسیدگی دولت در این خصوص شده است، اما آسیبهای اجتماعی در مرتبه بالاتری از اهمیت برخوردار هستند./۸۵۴/202/ب3

ارسال نظرات