۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۶۵۷۱۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ولایت فقیه رمز استحکام و استمرار نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر تبیین بیش از پیش موضوع ولایت فقیه به جوانان و نسلهای جدید، گفت: ولایت فقیه و پیروی از آن رمز اصلی پیروزی، استحکام و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، بر تشریح و تبیین بیش از پیش ولایت فقیه در جامعه اسلامی برای جوانان، نوجوانان و نسلهای جدید کشور تأکید کرد و گفت: شناساندن جایگاه ولایت فقیه به جوانان امری لازم و ضروری است؛ زیرا رمز پیروزی انقلاب و ایجاد حکومت اسلامی ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه درواقع ولایت فقیه و پیروی از آن رمز اصلی پیروزی، استحکام و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است، ادامه داد: یکی از اهداف اصلی دشمنان در تقابل با نظام اسلامی تضعیف جایگاه رهبری و ولایت فقیه بوده و در این راستا دشمنان با استفاده از روشهای مختلف و ابزارهای متفاوت سعی در به انحراف کشیدن عقاید جوانان دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به فعالیت دشمنان در فضای مجازی، افزود: جوانان باید هوشیار باشند و از برنامه‌ها و اقدامات فریب‌کارانه دشمن در دنیای مجازی پیروی نکنند؛ چراکه دشمنان اسلام همواره به دنبال فروپاشی و از بین بردن اتحاد و انسجام مردم بزرگ ایران اسلامی هستند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دشمنان ما با درک محوری از جایگاه ولایت فقیه در راستای حفظ وحدت ملی و اسلامی و نظام دینی، به این نظریه رسیده‌اند که تنها راه مقابله با انقلاب اسلامی حذف ولایت فقیه است.

وي افزود: دشمنان اسلام و نظام اسلامی می‌خواهند با نفوذ افكار و اهداف خود در میان قشر جوان و نوجوان ما آنها را از آموزه‌های ديني و ارزشهای نظام اسلامی دور و نسبت به اين آموزه‌ها و اهداف بدبين كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: ما باید با شناساندن اهداف و آرمانهای انقلاب و آموزه‌های قرآنی و اسلامی به فرزندان از دوران کودکی و نهادينه كردن این آرمانها و ارزشها، در مقابل دشمنان مقاومت كنيم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: جوانان و نوجوانان دانشجو و دانش‌آموز سرمایه‌های حفظ خط فکری امام خمینی(ره) هستند؛ از این‌ رو باید هوشیار باشند و نگذارند دشمن در علم، دین و دیدگاه آنها نفوذ کرده و وارد شود.

وی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان سرمایه‌های باارزش این نظام هستند، خاطرنشان کرد: باید نسلهای جدید انقلاب خود را از نظر علمی و دینی تقویت کرده و برای مدیریت آینده نظام اسلامی آماده باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با استناد به آیات قرآن و روایات ائمه اطهار(ع)، اهمیت علم و تحقیق را از نظر اسلام یادآور شد و افزود: هیچ دینی به اندازه اسلام به قدردانی از علم و عالم تأکید نکرده و مقام دانش و دانش‌پژوهان را رفیع و باارزش قرار نداده است؛ زیرا علم در کنار ایمان سبب تعالی فرد و جامعه اسلامی می‌شود./9314/302/ب2

ارسال نظرات