۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۶۵۷۷۶
به همت معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود؛

نشست تخصصی «راهپیمایی اربعین در رسانه‌های بین‌الملل؛ فرصت‌ها و تهدیدها»

نشست تخصصی «راهپیمایی اربعین در رسانه‌های بین‌الملل؛ فرصت‌ها و تهدیدها» از سوی معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.
راهپیمایی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست تخصصی «راهپیمایی اربعین در رسانه‌های بین‌الملل؛ فرصت‌ها و تهدیدها» از سوی معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، با توجه به این‌که حضور میلیونی اقشار و گروه‌های متعدد مردم از جوامع اسلامی و حتی کشورهای غربی همچون انگلستان، کانادا، و غیره که شوق و شیفتگی به اهل‌بیت(ع)، آن‌ها را رهسپار بین‌الحرمین کرده بود، رسانه‌های غربی سعی بر بایکوت خبری و تصویری پیاده‌روی بزرگ اربعین را داشته و اخبار مربوط به آن را سانسور و تلاش می‌کنند تا با بها ندادن به آن از ارزش و اهمیت این رویداد بکاهند.

بنابر این گزارش، به دلیل اهمیت و ارزش‌های خبری اجتماع اربعین در سطح جهانی و با توجه به اینکه جریان بین‌المللی خبر را نمی‌توان از موضوع سیاست بین‌الملل خارج دانست، گروه پژوهش‌های رسانه با برگزاری این جلسه با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران، به بررسی دلایل بایکوت خبری راهپیمایی کربلا در رسانه‌های بین‌الملل و ارائه راهکارهایی برای سال‌های آینده خواهد پرداخت.

گفتنی است، سخنرانان این نشست تخصصی حجت‌الاسلام سید جواد موسوی هوایی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام روزبه برکت رضایی مسؤول پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری، دکتر محمدجعفر صافی مدیرکل مطبوعات خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر محمدحسین صوفی عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیما هستند.

شایان ذکر است، این جلسه روز سه‌شنبه 23 آذرماه سال جاری ساعت 8:30 صبح در طبقه پنجم، سالن جلسات مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام واقع در تهران، انتهای خیابان پاسداران، روبه روی ضلع جنوبی پارک نیاوران، ساختمان شماره 802 برگزار می‌شود./841/ت303/ب1

ارسال نظرات