۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۴۶۶۲۹۸
استاد حوزه علمیه:

مهدویت و اندیشه ظهور بخش مهمی از عقاید اسلامی است

حجت الاسلام هدایتی گفت: مهدویت و اندیشه ظهور مهدی(عج) بخش مهمی از عقاید اسلامی به حساب می آید که بر اساس بشارت های پیامبر گرامی اسلام(ص) میان تمام فرقه ها و مذاهب اسلامی شکل گرفته است.
مهدویت

حجت الاسلام حمید هدایتی استاد حوزه علمیه ابراهیمیه و محمودیه کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر علیه السلام است، بلكه آغاز دوره‌ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار، بنابراین پس از شهادت امام حسن عسكری(ع) امامت امام زمان (عج) اغاز می شود.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران 2 پرچم وجود دارد و تا زمانی که این دو پرچم برافراشته باشند دشمن نمی تواند علیه کشورهای اسلامی اقدام کند.

وی ادامه داد: پرچم سرخ شهادت امام حسین(ع) و پرچم سبز امام زمان(عج) نوید هستند، از این رو تا زمانی که این دو فرهنگ وجود داشته باشند دشمن هیچ کاری نمی تواند انجام دهد.

حجت الاسلام هدایتی تصریح کرد: فرهنگ امام حسین(ع) در بین مردم وجود دارد و جا افتاده است و دشمن نمی تواند آن را ازبین ببرد، از این رو دشمن تصمیم گرفته فرهنگ مهدویت را خراب و از بین ببرد، بنابراین با استفاده از گروه های نو ظهور از جمله داعش برای بد جلوه دادن فرهنگ مهدویت استفاده می کند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: دشمن با استفاده از فیلمها، کتابها و مقاله هایی که منتشر می کند قصد دارد این فرهنگ را در بین شیعیان از بین ببرد و نشان دهد که پایان دنیا در دست امام زمان (عج) و شیعه نیست بلکه در دست آمریکا است و این کار را فرهنگ سازی می کند تا مردم را از این طریق به سمت خود بکشد.

وی تاکید کرد: ما باید مطالعه خود را افزایش دهیم و به عمق مطلب پی ببریم، از این رو شیعه نباید امید خود را از دست دهد، بلکه باید امید خود را حفظ کند تا دشمن به خواسته خود نرسد.

حجت الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: مهدویت و اندیشه ظهور مهدی (عج) بخش مهمی از عقاید اسلامی به حساب می آید که بر اساس بشارتهای پیامبر گرامی اسلام (ص) میان تمام فرقه ها و مذاهب اسلامی شکل گرفته است، همچنین احادیث مربوط به حضرت مهدی (عج) در بسیاری از کتابهای معروف اهل سنت نیز آمده است و با دقت کافی در این احادیث می بینیم که بین دو مذهب تشیع و تسنن مشترکاتی در رابطه با امام زمان وجود دارد.

وی افزود: حتمی بودن ظهور و قیام حضرت مهدی(عج)، نسب حضرت مهدی(عج)، حضرت مهدی (عج) از اهل بیت و فرزندان رسول خدا (ص)، حضرت مهدی (عج) از نسل حضرت علی (ع) و ...از جمله این مشترکات هستند.

حجت الاسلام هدایتی گفت: امام زمان (عج) می آید و با کمک یاران خود دنیا را آزاد می کند، همچنین ما نیز باید رفتار و گفتار خود را فرهگ سازی کنیم و اجازه ندهیم که برنامه های دشمن صورت گیرد و نقشه آنها نقش بر آب شود./302/866/ب1

ارسال نظرات