۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۶۶۳۰۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

برخی ها در داخل به دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند/ ضرورت عذرخواهی دولت از مردم

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به موضوع بدعهدی آمریکایی ها در مسأله برجام اشاره کرد و گفت: متأسفانه با توجه به گذشت دو سال رفت و آمد و مذاکره به جایی رسیدیم که آمریکایی ها تحریم را 10 سال دیگر تمدید کردند و هنوز برخی در داخل به دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از مدیران و مسؤولان قائمشهر به موضوع بدعهدی آمریکایی ها در مسأله برجام اشاره کرد و گفت: با توجه به گذشت دو سال رفت  و آمد و مذاکره، بالاخره به این جا رسیدیم که آمریکایی ها تحریم را 10 سال دیگر تمدید کردند.

وی با بیان این که این تحریم های گوناگون باطن خبیث آمریکایی ها را برملا کرد، افزود: با توجه به این که برخی قلم به دستان و مزدوران داخلی سعی داشتند چهره کریه آمریکا را بزک کنند اما چهره واقعی آمریکای جنایتکار در این جریان برملا شد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که برخی ها در داخل همواره تلاش کردند که بگویند آمریکا دشمن نیست و اگر جلو برویم آنها از ما استقبال می کنند، تصریح کرد: جریان بد عهدی و نیرنگ آمریکایی ها همه چیز را آشکار کرد.

وی با اذعان به تلاش ها و زحمات کشیده شده از سوی تیم مذاکره کننده در جریان مذاکرات با کشورهای غربی، خاطرنشان کرد: اگر ما به همه اهدافمان نرسیدیم، دشمن هم به همه اهدافش نرسید، اما آیا آنچه که غربی ها به ویژه آمریکایی ها در جریان مذاکرات مطرح کردند تضمینی برای اجرای آن ارائه دادند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش های دولت اوباما در ترغیب و تشویق دولت بعدی برای باقی ماندن برجام، تصریح کرد: اما قدم های عملی را برای شکستن برجام با تصویب تحریم های جدید می گیرند و می گویند این نقض برجام نیست.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که باید دید دولتمردان ما در مقطع مذاکرات که همواره تذکرات بسیاری از سوی رهبری و دلسوزان نظام داده می شد چه تضمینی را برای اجرای برجام دریافت کردند، بیان داشت: آیا در مقابل تخلف آمریکا چیزی پیش بینی شده و چه کسی باید داوری و قضاوت کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در جریان مذاکرات که دلسوزان نظام همواره درباره نیرنگ و حیله گری آمریکایی ها تذکر می دادند متأسفانه عده ای در داخل این حرف ها به تمسخر گرفته و آن ها دلواپس خطاب می کردند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که در جریان مذاکرات که دلسوزان انقلاب همواره تذکر می دادند که دولتمردان بیشتر مسأله مذاکره و حیله های آمریکا را جدی بگیرند که متأسفانه توجهی به این حرفا نشد، گفت: اما امروز با شکست برجام و بد عهدی آمریکایی ها همین آقایان در داخل می گویند که با لحن های آرام و اخلاقی تر صحبت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که دولت و مذاکره کنندگان باید یک عذرخواهی جدی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم کشورمان داشته باشند، تصریح کرد: اما در چنین شرایطی همواره تکرار می کنند که ما در همه کارها با مشورت مقام معظم رهبری پیش می رفتیم، اما چه فشارهایی می آوردند که خواسته های خود را تحمیل کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر توان آقایان در همین حد است بدانند که توان ملت بالاتر از این چیزها است، ادامه داد: ملت ایران در 38 سال گذشته حتی لحظه ای اجازه ندادند که دشمن از این کشور سوء استفاده کنند و ثابت کردند که هیچ گاه زیر بار زیاده خواهی های آمریکایی ها نیز نرفتند.

وی با اشاره به این که مذاکره کنندگان اخلاص داشتند، اما توانشان تنها در همان اندازه بود، گفت: در برابر شیطان بزرگ باید یک مقاومت و هشیاری بالاتری در کار باشد.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که آقایان در حالی می گویند که چیزی را از دست ندادیم که غنی سازی 20 درصدی را به چهار درصد کاهش دادیم، ادامه داد: این همان خواسته مهم آمریکایی ها بود، آنها به خواسته خود رسیدند و می خواهند ما به خواسته خود نرسیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که چرا تنها مذاکره و معامله باید تنها با آمریکایی ها باشد، گفت: اگر یک کافری باشد واقعاً ببینیم اذیت نمی کند و به ما آزار نمی رساند، امر دائر بشود بین مراوده داشتن با یک کافری که در صدد خباثت است و کافری که دوستی می گزیند و خیرخواه است که در این موضوع تکلیف معلوم است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که آمریکا نمی خواهد اسلام ناب در جهان رشد و گسترش یابد، افزود: آمریکایی ها می خواهند جمهوری اسلامی افرادی متأثر از اراده او داشته باشد که این آرزو را باید به گور ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره سخنان نخست وزیر انگلیس در نشست شورای همکاری خلیج فارس بر علیه ایران اسلامی گفت: سخنان زشت و ضد ایرانی نخست وزیر انگلیس در حالی بیان شد که در تاریخ جمهوری اسلامی تاکنون هیچ تهاجمی علیه کشوری وجود ندارد و ایران همیشه خواهان این است که در سوریه و عراق مردم حکومتشان را انتخاب کنند.

وی با بیان این که همین کشورهای غربی با تجهیز تروریست های خطرناک در سوریه و عراق تا دولتی که با رأی مردم سرکار آمد را سرنگون کنند، خاطرنشان کرد: امروز همین تروریست های مورد حمایت غرب سوریه و زیرساخت های این کشور را نابود کردند تنها برای این کشور بشار اسد نباشد

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که حکام دیکتاتور و خبیث خلیج فارس به اسد پیام دادند که از ایران فاصله بگیر و در کنار ما باش تا در امان باشی، ادامه داد: اما بشار اسد حاضر نشد از ایران دست بکشد و در کنار آنها قرار بگیرد به همین دلیل این بلا را بر سر سوریه آوردند که دست مقاومت را در منطقه بشکنند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که امروز در سایه حضور مدافعان بی ادعای حرم شاهد نابودی تروریست ها در کشورهای عراق و سوریه هستیم، بیان داشت: این مدافعان به حق نماد بارز ایثار و جهاد فی سبیل الله هستند.

وی با تأکید براین که مقاومت در برابر طاغوت و ظالم خط انبیاء الهی است، تصریح کرد: به حتم شهدای مدافع حرم پرچم اسلام همچنان ایستاده و برافراشته نگه داشتند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در حالی نخست وزیر انگلیس چنین جسارتی انجام داد که متأسفانه شرکت نفت را یک شرکت انگلیسی قرارداد نفتی امضاء می کند، بیان داشت: این گونه اقدامات ذلت را نشان می دهد در حالی که باید یک عکس العمل و تو دهنی محکمی نسبت به انگلیس زده شود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فیش های نجومی اشاره کرد و با بیان این که علیرغم همه تأکیدات رهبری در خصوص رسیدگی به این موضوع شاهد هستیم که دادستان تهران می گویند دولت هیچ موردی را منعکس نکرد که دستگاه قضایی رسیدگی کند، گفت: گزارش های اخیری که از سوی دیوان محاسبات و برخی مسؤولان دولتی ارائه شد، شأن ملت انقلابی ایران اسلامی نیست./950/202ب2

ارسال نظرات