۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۴۶۶۳۹۱
رییس کل دادگستری هرمزگان:

واکاوی فرهنگ غنی قرآنی تنها راه در امان ماندن از آسیب‌های اجتماعی است

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: تنها راه در امان ماندن از آسیب‌های اجتماعی، واکاوی فرهنگ غنی قرآنی و پناه بردن به دامان معارف عمیق و انسان ساز آن است.
آسیب های اجتماعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمد صادق اکبری رییس کل دادگستری هرمزگان عصر امروز در افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات منطقه ای قرآن کریم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در رشته های حفظ، قرائت و تفسیر مفاهیم قرآنی با تقدیر از عملکرد معاونت فرهنگی قوه قضائیه گفت: امید است فعالیت های قرآنی روز به روز افزایش یابد و انس کارکنان دستگاه قضایی با معارف عمیق قرآنی بیشتر شود و مفاهیم قرآنی به شکل عملی در همه شئون دستگاه قضاء تجلی کند.

وی با تأکید بر اینکه توجه به احکام و معارف قرآنی زمینه ساز رشد و تعالی دستگاه قضایی است، افزود: در مقابله با تهاجم دشمنان و صاحبان زر و زور که امروزه از ابزار شایعه و نشر اکاذیب به منظور تخریب وجاهت قوه قضائیه به عنوان رکن اساسی نظام اسلامی و یگانه ملجاء و پناهگاه مظلومان، بهره می جویند، توجه و توسل به معارف آسمانی قرآن کریم، ابزاری کارآمد و خنثی کننده تمامی برنامه ها و نقشه های شوم آنان است.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به فرازهایی از وصیتنامه ماندگار سیاسی و الهی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره ) که قرآن کریم را به عنوان کتاب زندگی یاد کرده اند ،یادآور شد: وصیت نامه امام خمینی (ره) مشحون از معارف قرآنی است و در متن آن به آیات متعددی از قرآن کریم استناد شده است که بررسی تحلیلی آرا و اندیشه های قرآنی امام راحل عظیم الشأن در زمره مهم ترین بایسته های شناخت شاخص های تحقق حکومت الهی و زندگی سعادتمندانه است.

حجت الاسلام اکبری نگاه مسؤولانه و عالمانه به مسائل جامعه را یکی از بزرگترین درس های قرآن کریم بیان کرد و در ادامه تصریح کرد: فجایعی که در سطح جامعه بروز و ظهور می یابد ناشی از عدم توجه به مبانی فرهنگ والای قرآنی است.

وی با اشاره به تأکیداتی که ریاست معزز قوه قضائیه نسبت به اشاعه فرهنگ قرآنی در فضای حاکم بر دستگاه قضایی و کارگزان این مجموعه دارند  اظهار داشت  امیدواریم این دوره از رقابت ها در سطح خوبی و با رنگ و بوی معنوی و عرفانی برگزار شود.
 

رییس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به نقش بنیادین توجه به گسترش فرهنگ قرآنی و انعکاس آن در ارتقای شاخص امنیت در سطح  اجتماعی، امنیت را  یکی از مهم ترین مؤلفه های تکامل جامعه بشری و توفیق آن در دستیابی به  توسعه پایدار در عرصه ها ی مختلف و همچنین زیربنای تمامی فعالیت های اجتماعی بیان کرد.

حجت الاسلام اکبری ابراز داشت: در فرهنگ قرآن، امنیت از یک مفهوم وسیع و دربرگیرنده، متوازن و عمیق برخوردار است که شامل تمامی حوزه های زندگی انسان  در عرصه های مادی و معنوی، فردی و اجتماعی، داخلی و خارجی، سیاسی و اقتصادی می شود.
 
وی گفت: امنیت در مفهوم قرآنی آن در سایه تقوا، توکل، احترام به حقوق دیگران، اجرای قسط و عدالت، برابری و برادری، دفاع و حمایت از مظلوم و محروم، برخورد با مفسد و مجرم، دفع فقر و مسکنت، تأمین معیشت و رفاه، حفظ آزادی های مشروع مردم و حاکمیت معیارهای انسانی و الهی امکان پذیر است.

رییس کل دادگستری هرمزگان با بیان این که قرآن کریم به منظور هدایت انسان و دستیابی به زندگی سعادتمندانه نازل شده است، خاطرنشان کرد: این کتاب آسمانی راهگشای زندگی انسان‌ها است که می تواند جامعه بشری را به بالاترین مراتب و درجات حیات طیبه رهنمون سازد.
 
حجت الاسلام اکبری ظهار داشت: تنها راه در امان ماندن از آسیب های اجتماعی، واکاوی فرهنگ غنی قرآنی و پناه بردن به دامان معارف عمیق و انسان ساز آن است./851/202/ب3
 

ارسال نظرات