۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۴۶۶۵۷۱
آیت الله علما:

تمسک به کلمه لا اله الا الله مسلمانان را از فتنه دشمنان مصون می دارد

آیت الله علما با اشاره به اینکه تمسک به کلمه لا اله الا الله مسلمانان را از فتنه دشمنان مصون می دارد، گفت: مسلمانان باید بیدار شوند و کلمه اسلام و لا اله الا الله باید در رأس قرار گیرد.
آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز با حضور در جشن بزرگ پیامبر نور و رحمت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) که در مسجد جامع جوانرود با حضور ائمه جمعه و جماعت شیعه و اهل سنت برگزار شد، ابراز داشت: خداوند متعال می فرماید «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما»، در این آیه مدح و ثنای پیامبر(ص) گفته شده که بیانگر جایگاه ویژه رسول الله است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: تا زمانی که ما تسلیم روش و منش و سبک و سیاق زندگی پیامبر(ص) نباشیم نجات پیدا نمی کنیم، انسان باید در مسیر خدا و پیامبر تسلیم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: جز خدا و رسول خدا و کلام خدا چیزی در جهان شأنیت آن را ندارد که در برابرش تسلیم محض باشیم، کسی که مفسر قرآن و سیره رسول الله است صلاحیت آن را دارد که در برابرش تسلیم باشیم.

وی بیان داشت: جنایات اخیر برخی کشورها در یمن، غزه، سوریه و فلسطین مورد تأیید اسلام و پیامبر(ص) نیست، باید تسلیم کسی باشیم که خودش در صراط مستقیم و در مسیر خدا و رسول اکرم(ص) باشد.

امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) قرآن و عترت را به جای گذاشت و در حقیقت عترت نیز با قرآن مطابقت دارد، ما باید تمام برنامه ها و دستورات را با قرآن مطابقت دهیم و اگر همخوانی داشت می پذیریم و در غیر این صورت کنار می گذاریم.

نماینده ولی فقیه در استان مطرح کرد: باید تسلیم رسول خدا(ص) باشیم و تنها راهی که برای ما وجود دارد و نجات دهنده انسان ها است، این است که با تمام وجود تسلیم باشیم زیرا تسلیم رسول الله بودن راهی است که خدا پیش روی ما قرار داده است، تا زمانی که تسلیم محض اسلام و قرآن و رسول خدا(ص) نباشیم گرفتاریم، بنابراین باید به قرآن تمسک پیدا کنیم.

آیت الله علما ادامه داد: امام راحل(ره) از سال 1342 بر کلمه وحدت تأکید داشتند، اکنون حدود 55 کشور اسلامی در جهان وجود دارد که اکثر آنها از ثروتهای فراوانی برخوردار هستند اما اکثر این کشورها ثروت خود را صرف خرید اسلحه از آمریکا و انگلیس می کنند.

وی افزود: اگر ثروت کشورهای اسلامی جمع شود آمریکایی ها را می توانیم از پای درآوریم، جوانان باید بیدار شوند و کلمه اسلام و لا اله الا الله باید در رأس قرار گیرد.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر بصیرت، آگاهی و بینش مسلمانان تأکید داشته و لزوم اتحاد مسلمانان را یادآور می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: ثروت بی انتهای مسلمانان نباید صرف خرید جنگنده و موشک و اسلحه از کفار شده و این سلاح ها در مقابل ملتهای مسلمان بکار گرفته شود.

وی در پایان خواستار خدمت همه علما به اسلام شد و عنوان داشت: پیامبر گرامی ما دارای خلق عظیم بود و هیچ یک از رفتارهای اخیر داعش و النصره و دیگر گروهک ها با اسلام مطابقت ندارد، مسلمانان باید دست در دست و همفکر با هم اصول اسلام و قرآن و پیامبر را به کار گرفته و تسلیم محض پیامبر(ص) باشند./857/202/ب2

ارسال نظرات