۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۴۶۶۶۶۲
نماینده خبرگان رهبری:

پایین بودن سواد قرآنی برای مسلمان جای شرمساری دارد/ در عمل به قرآن از غیرمسلمانان عقب نمانیم

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با اشاره به عظمت و اهمیت آموزش و فراگیری قرآن و کسب علوم و معارف قرآنی، گفت: قرآن برای فهم و عمل از سوی ما نازل شده است؛ اگر به مفاهیم قرآنی عمل کنیم برکات بسیاری را در زندگی شاهد خواهیم بود و در غیر این صورت، عقب مانده و محتاج دیگران خواهیم شد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی عبدخدایی، نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، ساعتی پیش در نخستین همایش «ارائه الگوی مردمی آموزش قرآن کریم در مشهد به جهان اسلام» در مسجد کرامت با اشاره به آیه شریفه «كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِّيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ وَلِيَتَذَكَّرَ أُولُو الْأَلْبَابِ» گفت: باتوجه به آموزه های قرآن و عترت، فراگیری و آموزش قرآن شامل چهار مرحله خواندن متن، مفاهیم، تدبر و عمل به معارف آن است.

وی افزود: عظمت و اهمیت آموزش و فراگیری قرآن به حدی است که منزلت افراد نزد پیامبر(ص) به اندازه میزان علمشان نسبت به قرآن کریم بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت فراگیری صحیح قرآن خاطرنشان کرد: اهمیت این مسأله زمانی روشن می شود که بدانیم صرفا با جابجایی یک حرکت در یک کلمه، معنای آن تغییر کرده و حتی ضد آن ممکن است استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با اشاره به اهمیت قرائت صحیح و با لحن زیبای قرآن اضافه کرد: گاهی جاذبه قرائت قرآن آنقدر زیاد است که انسان را به معنا و مفهوم آیات متوجه می کند در حالی که خودش به تنهایی بارها همان آیات را خوانده و آنگونه که باید متوجه مفاهیم آن نشده باشد.

وی با بیان اینکه امروز که اکثریت مردم کشور باسواد هستند جای شرمندگی است اگر کسی از سواد قرآنی بی بهره باشد، تأکید کرد: قرآن، حرز، ورد یا طلسم و امثال اینها نیست بلکه برای فهم و درک و عمل از سوی ما نازل شده و اگر به مفاهیم قرآنی عمل کنیم برکات بسیاری را در زندگی شاهد خواهیم بود چرا که قرآن کریم بیانگر حقایق و نشانگر صراط مستقیم است.

مدیر مدرسه علمیه جعفریه ادامه داد: برکت به معنای خیری است که دوام و استمرار داشته باشد و چه برکتی بالاتر از اینکه میلیونها نفر طی قرون متمادی با عمل به معارف قرآن به مقام والای انسانیت رسانده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با بیان اینکه اگر به قرآن عمل نکنیم عقب مانده و محتاج دیگران می شویم، تصریح کرد: امیرمؤمنان علی(ع) که پس از نبی مکرم اسلام(ص)، نخستین شاگرد قرآن بودند در واپسین لحظات عمر شریفشان به مسلمانان  نسبت به غفلت از قرآن هشدار داده و می فرمایند: «خدا را خدارا در رابطه با قرآن. مبادا دیگران در عمل به قرآن از شما پیشی گیرند»./202/930/ب1

ارسال نظرات