۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۶۶۸۰۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

شکست برجام نتیجه اعتماد به آمریکا است

استاد حوزه علمیه مازندران، اعتماد به آمریکایی ها را اقدامی غیر قابل پذیرش و غیر عقلانی عنوان کرد و گفت: برجام و مسائل پیش آمده بعد از اجرای آن نتیجه اعتماد به آمریکایی ها است.
امام جمعه گلوگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم میراحمدی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان، اعتماد به آمریکایی ها را اقدامی غیر قابل پذیرش و غیر عقلانی عنوان کرد و گفت: برجام و مسائل پیش آمده بعد از اجرای آن نتیجه اعتماد به آمریکایی ها است.

امام جمعه گلوگاه با اشاره به این که برجام موجب وحدت و اجماع داخلی علیه آمریکایی ها شده است، افزود: در حالی که عده ای، رفع همه مشکلات کشور را به برقراری ارتباط با آمریکا می دیدند امروز بر پاسخی قاطع و کوبنده به آمریکایی ها در مسأله برجام تأکید دارند.

وی با بیان این که عاقبت اعتماد به استکبار نابودی است و نباید به استکبار جهانی اعتماد کرد، افزود: خیلی باید مراقب باشیم تا کوچکترین قدمی در اعتماد به استکبار برداشته نشود چون نتیجه ای جزء بحران آفرینی و مشکل در بر نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکایی ها لحظه ای از دشمنی با ملت ایران دست بر نخواهند داشت، تصریح کرد: آمریکا دشمن همیشگی ملت ایران باقی خواهد ماند، چون دشمنی این کشور با انقلاب و نظام اسلامی است.

حجت الاسلام میراحمدی با بیان این که سیاست آمریکایی ها در برابر کشورها بر مبانی دروغ و نیرنگ پایه گذاری شده است، افزود: آمریکا هیچ گاه به تعهدات خود پایبند نبوده و همواره تلاش کرده به بهانه های واهی مسیر دیگری را دنبال کند.

امام جمعه گلوگاه با بیان این که موضوع برجام بار دیگر چهره خبیث آمریکایی ها را برای ملت های جهان آشکار کرد، گفت: این کشور مستکبر هیچ احترامی برای حقوق ملت ها قایل نیست و همواره در مسیر تأمین منافع استکباری خود حرکت می کند.

حجت الاسلام میر احمدی با بیان این که عده ای در کشور قبل و در جریان مذاکرات همواره به دنبال برقراری ارتباط با آمریکا بوده اند، افزود: این مسائل در حالی بود که آمریکایی ها از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز حتی یک روز هم برای تضعیف و براندازی انقلاب اسلامی کوتاهی نکرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکایی ها میلیاردها دلار برای جنگ افروزی در عراق، سوریه، افغانستان، یمن و بسیاری کشورهای دیگر جهان هزینه کردند، افزود: این هزینه های هنگفت و بی نتیجه در حالی است که مردم این کشور همواره از وضعیت بسیار نا بسامان اقتصادی در این کشور انتقاد گسترده دارند.

وی با تأکید براین که آمریکا به جای دخالت در امور دیگر کشور باید به دنبال رفع مشکلات داخلی خودش باشد، تصریح کرد: قدرت آمریکا در سطح جهان هر روز در حال افول کردن است و دیگر نمی تواند در امور داخلی کشور ها دخالت کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوی وحشی گری و استکباری آمریکایی ها هیچ گاه تغییر نکرده و همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: علیرغم شکست های متعدد برنامه های آمریکایی ها در نقاط مختلف جهان اما امروز شاهدیم باز هم مقامات آمریکایی در امور بسیاری از کشورها دخالت می کنند.

حجت الاسلام میراحمدی با تأکید بر این که نباید در برابر آمریکایی ها کوتاه آمد و باید با همه توان و اقتدار در برابر زیاده خواهی های آنها ایستاد، گفت: هر میزان با اقتدار و جدی تر در برابر آمریکایی ها بیاستیم به حتم آنها از مواضع غیر اصولی خود بیشتر عقب نشینی می کنند.

امام جمعه گلوگاه با بیان این که امروز آمریکا وظیفه سازماندهی و حمایت از گروه های تروریست و جانی در اقصی نقاط جهان عهده دار هستند، ادامه داد: داعش، القاعده، طالبان و دیگر گروه های تروریستی فعال در منطقه نتیجه زیاده خواهی ها و سیاست های غلط آمریکایی ها در خاورمیانه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکا با دخالت های بی جا در کشورهای منطقه، چنان بحران امنیتی را در خاورمیانه به وجود آورده که خود نیز از کنترل آن عاجز است، تصریح کرد: امروز داعش و دیگر گروه های تروریستی بلای جان غربی ها شدند و هر روز شاهد بمب گذاری و کشتن انسان ها از سوی تکفیری ها هستیم.

وی با بیان این که آمریکایی ها داعش و دیگر گروه های تروریستی منطقه را با هدف مهار ایران اسلامی به وجود آورده اند، خاطرنشان کرد: نه تنها این اقدامات آمریکایی ها موجب تضعیف ایران اسلامی نشد، بلکه کشورمان هر روز به پیشرفت و تعالی حقیقی نزدیک تر می شود.

حجت الاسلام میراحمدی با اشاره به این که تحریم های 38 ساله آمریکایی ها علیه ملت ایران هیچ تأثیری بر کشورمان نداشته است، افزود: تحریم های این سه دهه تنها موجب تقویت عزت و اقتدار ایران اسلامی شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه تحریم های ظالمانه غربی ها به پیشرفت های خیره کننده ای دست یافتند، گفت: در هر مقطعی که دشمنان انقلاب، کشورمان را تهدید و تحریم کردند شاهد پیشرفت و توسعه کشور در بخش های مختلف بوده ایم.

امام جمعه گلوگاه با تأکید براین که زیاده خواهی های آمریکایی ها پایانی ندارد و هر روز به شیوه ای جدید دنبال می شود، افزود: آمریکایی ها برای دست یافتن به منافع خود حاضر هستند دست به هر جنایت خاطرناکی بزنند.

حجت الاسلام میراحمدی با اشاره به این که ملت ایران هیچ گاه جنایت های آمریکایی ها علیه کشور را فراموش نخواهند کرد، تصریح کرد: پرونده جنایت های این کشور مستکبر و زیاده خواه همواره نزد ملت ایران باز خواهد ماند./1317/202/ب3

 

ارسال نظرات