۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۶۶۸۴۷
نماینده مردم ساری مجلس شورای اسلامی:

تحریم ها نمی تواند مانع تحقق اهداف انقلاب اسلامی شود

نماینده مردم ساری در مجلس با اشاره به این که آمریکایی ها فکر می کردند با تحریم های فلج کننده و ظالمانه می توانند ملت ایران را از اهداف انقلاب اسلامی دور سازند، گفت: تحریم ها و مشکلات نه تنها سبب عقب نشینی ملت از آرمان های انقلاب نشد، بلکه زمینه پیشرفت های گسترده ای را فراهم کرد.
برجام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد دامادی، نماینده مردم ساری در مجلس امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بدعهدی آمریکایی ها در قضیه برجام بر ضرورت برخوردی قاطعانه دولت با آمریکایی ها تأکید کرد.

وی بیان این که آمریکایی ها یک جانبه نمی توانند برجام را نقض کنند، افزود: برجام یک سند بین المللی است و نقض برجام از سوی آمریکایی ها نمی تواند موجب از بین رفتن این سند بین المللی شود، چون این سند بین المللی به امضاء کشورهای دیگر اروپایی رسیده و مورد تأیید است.

نماینده مردم ساری در مجلس با اشاره به این که هفت کشور در برجام متعهد شدند که نسبت به بندهای این سند بین المللی تعهد داشته باشند، بیان داشت: کشورمان تنها با آمریکا مذاکره نکرده که آنها بخواهند یک جانبه آن را نقض کنند.

دامادی در ادامه با بیان این که آمریکایی ها تنها یکی از امضاء کنندگان سند برجام هستند و حق ندارند یک جانبه آن را نقض کنند، تصریح کرد: به حتم ملت ایران این اقدام آمریکایی ها را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

وی با بیان این که بدعهدی آمریکایی ها بار دیگر در قضیه برجام به وضوح مشاهده شد، خاطرنشان کرد: هر کشوری که بخواهد نسبت به این تعهد بین المللی بی توجه باشد و آن را نقض کند این حق برای ملت ایران اسلامی باقی خواهد ماند تا از این حقوق به حق خود دفاع کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که اگر کشورهای دیگر نیز بخواهند در برابر بدعهدی آمریکایی ها تمکین کنند و مسیر آنها را ادامه دهند به حتم جمهوری اسلامی ایران اقدام متقابل خواهد کرد، افزود: ملت بزرگ ایران هیچ گاه در برابر بدعهدی های آمریکایی ها سکوت نمی کند.

دامادی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل یاد کرد و با بیان این که ملت ما اقتدار و عظمت خود را حفظ خواهد کرد، بیان داشت: ایران اسلامی در عین استقلال، اقتدار خود را نیز حفظ خواهد کرد و هیچ گاه زیر بار زیاده خواهی های آمریکایی ها نخواهد رفت.

وی با اشاره به این که ملت ایران اسلامی با همه توان در برابر دشمنی های آمریکا و هم پیمانانش خواهند ایستاد، افزود:    بحث هسته ای تنها بهانه ای از سوی آمریکایی ها برای فشار به ایران اسلامی بود.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان این که تحریم های یک جانبه آمریکایی ها علیه ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب وجود داشته و تا به امروز ادامه دارد، خاطرنشان کرد:  آمریکا با اصل انقلاب اسلامی مخالف است و مباحث هسته ای و حقوق بشری تنها بهانه ای برای فشار به ملت ایران است.

دامادی با بیان این که نقشه ها و برنامه های آمریکایی ها در 38 سال گذشته با هوشیاری و ایستادگی ملت ایران خنثی شد، افزود: تحریم های گسترده غرب به سرکردگی آمریکایی ها علیه ملت مستقل ایران اسلامی نتیجه ای جز پیشرفت و توسعه کشور در بر نداشته است.

وی با اشاره به این که آمریکایی ها فکر می کردند با تحریم های فلج کننده و ظالمانه می توانند ملت ایران را از اهداف انقلاب اسلامی دور سازند، تصریح کرد: تحریم ها و مشکلات نه تنها موجب عقب نشینی ملت از آرمان های انقلاب نشد، بلکه زمینه پیشرفت های گسترده ای را فراهم کرد.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان این که ملت ایران در راه رسیدن به اهداف متعالی انقلاب مصمم هستند و تحریم و تهدید نمی تواند مانع رسیدن ملت به این آرمان های ارزشمند شود، بیان داشت: قطار پیشرفت ملت ایران با تلاش ها و ایستادگی ملت ایران هر روز به مقصد نهایی نزدیک تر می شود.

دامادی با بیان این که اقدام اخیر مجلس سنای آمریکا به حتم نقض آشکار برجام بوده است، گفت: اگر کشورهای اروپایی نیز همسو با آمریکایی ها حرکت کنند به حتم باید منتظر اقدام متقابل ایران اسلامی در برابر این عهد شکنی آشکار باشند.

وی با تأکید براین که آمریکایی ها همواره به دنبال تأمین منافع خود در برابر کشورها بوده اند، افزود: به حتم مسؤولان کشورمان نیز برنامه های مناسب و لازمی برای پاسخگویی به اقداماتی که موجب نقض برجام از سوی کشورهای متعهد شده را پیش بینی کرده است./950/202/ب3

 

ارسال نظرات