۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۴۶۶۹۵۵
عالم شیعه عربستان:

هر کس سیاست های حکام عربستان را زیر سؤال ببرد به شدت مجازات می شود

شیخ احمد الرجازی به بیان وضعیت شیعان عربستان پرداخت و فشارهای دولت عربستان نسبت به شیعیان را خشن دانست.
وهابی وهابیت مفتی وهابی پرچم عربستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ احمد الرجازی در همایش بررسی ابعاد حقوقی جنایات آل سعود از منظر حقوق بشر که در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به دلایل اهمیت عربستان سعودی و منطقه خلیج فارس برای کشورهای دنیا بیان داشت: نخستین دلیل اهمیت عربستان سعودی سرزمین وحی بودن و انتشار اسلام از این سرزمین است.

عالم شیعه عربستانی ادامه داد: قرار گرفتن تنگه هرمز و باب المندب در خلیج فارس و راه ارتباطی اروپا با آسیای غربی و همچنین قرار داشتن چاه های نفت، منطقه خلیج فارس را دارای اهمیت کرده است.

وی با اشاره به وضعیت شیعیان عربستانی در زمان ملک سلمان گفت: به دلیل این که ملک سلمان دارای اندیشه وهابیت است وضعیت شیعیان عربستان بدتر شده است؛ ملک سلمان براساس اندیشه اش که وهابی تندرو است عمل می کند یعنی تمام نیروی خود را در زمینه مقابله با شیعه به ویژه انقلاب اسلامی مصرف می کند؛ عربستان سعودی از سال 1979 میلادی از تمام توان خود برای جلوگیری از پیش رفت انقلاب اسلامی استفاده کرده است.

عالم مبارز عربستانی ادامه داد: تمام فعالیت های فرهنگی، تبلیغات رسانه ها و کتب مدارس عربستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران علیه شیعه یعنی کافر بودن شیعه و حلال بودن قتل آن صرف شده است.

وی با بیان این که دولت عربستان فشارهای فراوانی وارد می کند تا از آزادی بیان جلوگیری کند، اظهارداشت: در عربستان حتی انتقاد در شبکه های اجتماعی قابل پیگیری است و هرکس سیاست عربستان را زیر سؤال ببرد به شدت مجازات خواهد شد؛ البته هر وزیری که از خاندان آل سعود نباشد را می توان انتقاد کرد.

شیخ احمد الرجازی ادامه داد: شیعیان در عربستان از شهروندان ردیف دوم محسوب می شوند بنابر این نمی توانند وارد مشاغل مهم، امنیتی و ارتش شوند؛ برخورد با شیعیان در عربستان ناعادلانه است زیرا عربستان بر دو رکن شاه و علمای وهابی تشکیل شده است و اگر طرفی ضعیف شود طرف دیگر نیز ضعیف می شود و همچنین برعکس.

وی با اشاره به حقوق زنان در عربستان سعودی خاطرنشان کرد: زن در عربستان سعودی دارای محدودیت های فراوانی است و به عنوان مثال اگر بخواهد پاسپورت بگیرد برادر، پسر یا شوهرش باید اقدام کند و حتی حق رانندگی کردن ندارد.

عالم شیعه عربستانی خاطرنشان کرد: فشار اعتقادی در عربستان فراوان است به گونه ای که هیچ مذهبی حتی شافعی و حنفی حق مطرح کردن عقائد خود را ندارد و علما نیز نمی توانند کتاب های خود را چاپ کنند و در این میان شیعه از فشار بیشتری رنج می برد.

وی ادامه داد: وهابیت شیعه را دشمن خود می داند و می گوید شیعه از یهود بدتر است؛ از آنجا که رابطه شیعه با مراجع بسیار خوب است و در هر حالتی پشت آن را خالی نمی کند دولت عربستان بیان می کند یا باید مرجعیت را رها کنید یا از عربستان خارج شوید و یا کشته شوید.

عالم مبارز شیعه سیستم قضایی عربستان را وابسطه به دستگاه حکومتی و امنیتی دانست و بیان داشت: دستگاه قضایی عربستان از دستگاه امنیتی تبعیت می کند و اگر دستگاه امنیتی دستور به اعدام دهد دستگاه قضایی اعدام می کند چنانچه با شیخ نمر چنین کردند.

وی اضافه کرد: برخورد دستگاه امنیتی عربستان نیز بسیار خشمگین است چنانچه هنگام شورش در کشورهای دیگر نیروهای امنیتی با گازهای اشک آور اقدام به متفرق کردن مردم می کنند اما در عربستان با تیر مستقیم مردم را به قتل می رسانند./1324/پ202/ج

ارسال نظرات