۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۶۷۷۳۶
نفدی بر یک فیلم؛

حکایت مشترک صهیونیست ها و تکفیری ها

مدافع حرم حکایت فلسطینیانی است که از چند دهه پیش بخاطر اشغال فلسیطن توسط رژیم اسرائیل از سرزمین خویش رانده شده و در سوریه سکنی گزیده اند،اما همینان نیز در چند سال اخیر با حمله تکفیری ها و داعشی ها به سوریه، باز هم با خطر روبرو شده و چاره ای جز مقابله با این افراطیون و تروریست ها ندارند.
مدافع حرم

به گزارش خبرگزاری رسا، مستند مدافع حرم با سکانسی معنادار، موجز و موثر آغاز می شود. دوربین از مدرسه و ساختمانی ویران شده بر اثر جنگ شروع به حرکت نموده و به تعدادی کودک و نوجوان می رسد که در کنار ویرانه های مدرسه در حال آموزش نظامی هستند.

در همین سکانس چهره های نگران دختران کم سن و سالی که چشم به این دانش آموزان و در حقیقت برادران خود دارند بر حس این لحظات می افزاید.

مدافع حرم حکایت فلسطینیانی است که از چند دهه پیش به خاطر اشغال فلسطین توسط رژیم اسرائیل از  سرزمین خویش رانده شده و در سوریه سکنی گزیده اند، اما همینان نیز در چند سال اخیر با حمله تکفیری ها و داعشی ها به سوریه، باز هم با خطر روبرو شده و چاره ای جز مقابله با این افراطیون و تروریست ها ندارند.

در مستند مدافع حرم، حرکت سیال دوربین و رفتن به بخش های مختلف محله سکونت فلسطینیان که بارها مورد حملات سنگین قرار گرفته و آثار ویرانی در گوشه گوشه آن به چشم می خورد و نیز روایت راویان و مدافعان فلسطینی از جزییات حمله داعشی ها و تکفیری ها، تماشاگر را به خوبی با وضعیت منطقه و نیز جریان شناسی گروه های درگیر در سوریه آشنا نموده و حس تنش و مقاومتی را که در آن کشور و به خصوص "مخیم سیده زینب (س)"وجود دارد به او منتقل می کند.

همچنین موسیقی خوب و تاثیر گذار این مستند، توانسته در انتقال حس صحنه ها و موقعیت های خطیری که در فیلم روایت و به تصوبر کشیده می شود،کمک شایان توجهی کند.

در صحنه ای از مستند مدافع حرم، یکی از فلسطینیان به نکته قابل توجه و تاملی اشاره می کند و آن اینکه: هدف تکفیری ها و اسرائیلی ها یکی است و همان طور که سال‌ها قبل توسط اسرائیل از فلسطین و غزه رانده شدند، اینک تکفیری ها نیز سعی در بیرون راندن آنها از سوریه و اشغال این کشور رادارند و در واقع این ددمنشی حکایت مشترک تکفیری ها و صهیونیست هاست که در حال ضربه زدن به مسلمانان می باشند.

در مجموع مستند مدافعان حرم را که از قلب حادثه تصویرگر و راوی یکی از پیچیده ترین جنگهای معاصر جهان می باشد، می توان مستندی موفق و صادق دانست که هم از جهت اطلاع رسانی و هم تاثیرگذاری نمره قابل قبولی می گیرد/872/س

ارسال نظرات