۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۶۷۹۲۱
مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در واکنش به حواشی دانشگاه رازی مطرح کرد؛

برگزاری چنین برنامه های سخیفی به منزله ظلم و خیانت به دانشجویان است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه برگزاری برنامه های اخیر دانشگاه رازی کرمانشاه را به منزله ظلم و خیانت به دانشجویان خواند و گفت: با عزل یک نفر و آمدن فرد دیگر مسائل ریشه ای حل نشده و ممکن است تکرار شوند بنابراین باید بصورت بنیادین با مسأله برخورد صورت گیرد تا از تکرار چنین اهانت هایی جلوگیری بعمل آید.
حجت الاسلام داوود زارع

حجت الاسلام داوود زارع مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به حواشی ایجاد شده در دانشگاه رازی کرمانشاه ابراز داشت: متاسفانه برخی مسؤولان امر برگزاری شب شعر و برنامه های اینچنینی را به ایجاد شادی و نشاط برای دانشجویان نسبت داده اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه تصریح کرد: برخی افراد اطلاعی از دین نداشته و با دهن کجی به آموزه های دینی مسیر شادی و نشاط را اشتباه گرفته اند و نسبتهای ناروایی به دین نسبت می دهند و این دلیل بر نادانی و جهل مسؤولان دانشگاه است که به خود اجازه می دهند چنین برنامه های سخیفی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در استان ولایتمدار کرمانشاه که حامی ولایت و سینه ستبر انقلاب در جبهه و جنگ بوده است به نمایش می گذارند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مسؤولان دانشگاه، راه را اشتباه رفتند و نشان دادند که شادی و نشاط در اسلام را نشناخته اند.

استاد حوزه علمیه مطرح کرد: اولین اقدام در برخورد با مسؤولان دانشگاه رازی قطعأ باید برکناری مسؤولان منتسب به معاونت فرهنگی باشد ضمن اینکه باید رسیدگی دقیقی در این زمینه صورت گیرد.

حجت الاسلام زارع خواستار حل ریشه ای مسائل شد و عنوان داشت: با عزل یک نفر و آمدن فرد دیگر مسائل ریشه ای حل نشده و ممکن است تکرار شوند از این رو باید بصورت بنیادین با مسأله برخورد صورت گیرد تا از تکرار چنین اهانت هایی جلوگیری بعمل آید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش جامعه روحانیت در تقویت بعد اعتقادی دانشگاهیان تأکید کرد: متأسفانه امروز محیط دانشگاه ها بسته است و جوی ایجاد شده که ورود روحانیت به دانشگاه به سادگی امکان پذیر نبوده و تبلیغ و اصلاح جامعه دانشگاهی سهل الوصول نیست.

وی افزود: جامعه روحانیت با روشنگری و بیان حقایق و ورود بیشتر به محیط های فرهنگی و علمی می تواند راه درست را به جوانان نشان داده و هدایتگر آنها باشند و به آنها آگاهی دهند که برگزاری چنین برنامه های سخیفی به منزله ظلم و خیانت به دانشجویان است.

حجت الاسلام زارع اظهار داشت: جایگاه علمی دانشگاه ها جایگاهی مقدس است و و حوزه علمیه نیز بعنوان یک بال علمی ، فرهنگی و اعتقادی باید در کنار دانشگاه به ارتقای فرهنگی و علمی و دینی جامعه کمک کنند، نباید از کنار مسائل با بی توجهی گذر کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در پایان بیان داشت: روحانیت می تواند بیانگر حقایق بوده و مسائل مختلف را برای آگاهی بیشتر مردم مطرح کند و موظف است در زمان لزوم ورود پیدا کرده و اجازه ندهد مسائل به بیراهه کشانده شود./857/302/ب3

ارسال نظرات