۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۶۸۱۵۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

دست‌های فتنه به دنبال روحانیت‌ستیزی در جامعه است

آیت الله شبستری گفت: دست‌های فتنه می‌خواهد میان حوزه و دانشگاه فاصله بیاندازند و رسانه‌های وابسته به استکبار و استعمار در راستای دین‌ستیزی، روحانیت‌ستیزی و جدایی علم و دین تلاش می‌کنند.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در همایش «نقش وحدت حوزه و دانشگاه در تحقق گفتمان انقلابی‌گری» که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، با اشاره به تأکید مبانی دینی و قرآنی بر مسأله وحدت اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه لازمه مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان است.

امام جمعه تبریز با تشریح توطئه‌های دیرین دشمنان اسلام برای دین‌زدایی در جوامع اسلامی خاطرنشان کرد: تمام توطئه‌های دشمن در گذشته و امروز در راستای دین‌زدایی و جدا کردن مردم از عرصه دیانت بوده است؛ چنانکه در تاریخ داریم دشمنان تلاش داشتند مردم را از حضور مراسم‌های عزاداری محروم کنند و کشف حجاب دوران پهلوی پهلوی از آن جمله است.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که رژیم طاغوت با آگاهی از قدرت و نفوذ روحانیت اجازه توسعه مراکز دینی و حوزوی را نمی داد، گفت: بزرگان و شهدایی هچون آیت الله مطهری، آیت الله بهشتی و آیت الله مفتح در آن مقطع ترجیح دادند به دانشگاه بیایند و وحدت میان حوزه و دانشگاه را در دوران سوسیالیستی تحقق بخشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز دست‌های فتنه دوباره می‌خواهد میان حوزه و دانشگاه فاصله بیاندازند و رسانه‌های وابسته به استکبار و استعمار در راستای دین‌ستیزی، روحانی‌ستیزی و جدایی علم و دین تلاش می‌کنند؛ باید دانست که دو نهاد حوزه و دانشگاه بسیار مقدس بوده و باید با وحدت هر چه بیشتر مقابله با بیگانگان انجام دهیم.

وی انقلابی‌گری حوزه و دانشگاه را لازمه مصون ماند از توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: حقیقت امر آن دست که دشنان نظام و انقلاب دست از تلاش خود بر نداشته و خواستار تضعیف فرهنگ اسلامی هستند، هم حوزه و هم دانشگاه در چنین شرایطی رسالت خطیر و حساسی بر عهده دارند.

آیت الله شبستری وحدت فرامحیطی را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید با تبادل نظر و کرسی‌های آزاداندیشی از نظرات این دو نهاد استفاده کرد و آن‌ها را ترویج داد؛ متأسفانه برخی دانشجویان و حوزویان آن طور که باید دشمن را نشناخته‌اند، دشمن شناسی از عوامل بصیرت بوده و راهی برای شناخت توطئه و راه‌های نفوذ دشمن است.

وی تفرقه و جدایی میان حوزه و دانشگاه را عامل تضعیف این دو نهاد دانست و تصریح کرد: باید قدر نعمت نظام اسلامی ایران، رهبری و امنیت را دانست، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به برکت انقلاب توسعه و تعالی یافته‌اند، بنابراین بایستی به دور از حاشیه‌سازی‌های بی‌مورد در راستای تحقق اهداف متعالی خود حرکن کنند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بدعهدی آمریکا در اجرای مفاد توافق برجام اظهار داشت: بهتر است؛ در چنین شرایطی افراد دوست‌دار آمریکا از حمایت خود دست بردارند و چهره اصلی و دشمنی آن با ایران را در نقض فرجام لمس کنند.

وی ادامه داد: برخی از افراد چهره آمریکا را بزک کرده و گمان می‌کردند آمریکا می‌تواند دوست ایران باشد و با این‌که جنایت‌های فاحش آمریکا در جهان را می‌دیدند ولی باز به آن اعتماد داشتند ولی نقض برجام همه این اعتقادات را فروکش کرد و به همه ثابت کرد که آمریکا دشمن ما هستند./935/202/ب3

 

ارسال نظرات