۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۴۶۸۳۹۵
رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بوشهر:

مطرح کردن ادعای دروغین تعارض دین و علم از برنامه های نظام سلطه است

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بوشهر، گفت: مطرح کردن ادعای دروغین تعارض دین و علم یکی از برنامه های نظام سلطه است.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بوشهر:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام عباس دشتی در نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه با موضوع "نقش حوزه و دانشگاه در تعالی فرهنگ جامعه" که امروز با حضور تعدادی از اساتید حوزه علمیه و دانشگاه های استان در مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل گفت: حضرت امام(ره) توانست فضای با کیفیتی را در دانشگاه به وجود آورد و از آن استفاده کند.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان افزود: روز وحدت حوزه و دانشگاه از یادگاری های ارزشمند امام(ره) است و این مساله مثل همه تدابیر و تصمیمات مهمی که در راه جریان صحیح اسلامی جامعه ما، آن انسان بصیر و دور اندیش مطرح کردند.

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه یکی از برنامه ها و طراحی های نظام سلطه از گذشته تا به امروز مطرح کردن ادعای دروغین تعارض دین و علم است گفت: از دوران قبل از انقلاب یکی از شاخص ترین دسیسه ها و توطئه های نظام استکبار، ایجاد دشمنی، تعارض و کدورت میان حوزه و دانشگاه بود به طوری که نه دانشگاهیان حوزویان را قبول داشتند و نه حوزویان به دانشگاهیان بها می دادند.

حجت الاسلام دشتی ادامه داد: بر این اساس حضرت امام(ره) بنای مبارزه علیه نظام شاهنشاهی را با همراهی، وحدت و پیوند ارتباط حوزه و دانشگاه قرار دادند و از سال 42 تا 57 یکی از شاخص ترین و بارزترین حرکت های ایشان ایجاد پیوند و ارتباط بین حوزه و دانشگاه بود.

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ علوم پزشکی بوشهر گفت: پس از پیروزی انقلاب هم امام کار را تمام شده نمی دانستند و تاکید می فرمودند که تازه اول راه است و باید کارهای بسیار بزرگی انجام داد در این راستا و با توجه به شهادت آیت الله مفتح روزی را با عنوان وحدت حوزه و دانشگاه در تقویم ملی ایران به ثبت رسید تا این شعار در همه لایه های جامعه نقش ببندد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان با بیان اینکه بحث مسؤول بودن قشر دانشگاهی و حوزوی نسبت به جامعه یک اصل اساسی در جامعه است بیان داشت: چه بخواهیم و چه نخواهیم مسؤولیت قشر فرهنگی جامعه متوجه حوزه و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه نظام سلطه به دنبال نا امیدی قشر جامعه نسبت به انقلاب است گفت: همه مردم آزادی خواه جهان چشمشان به ایران اسلامی است و امام(ره) مدل حکومتی را معرفی کرده اما از آن طرف نظام سلطه به دنبال این است تا حوزه را از دانشگاه جدا کند و دانشگاهیان را نسبت به حوزه ناامید سازد.

حجت الاسلام دشتی تاکید کرد: نباید خود را از جامعه جدا کنیم؛ حوزه و دانشگاه در مباحث فرهنگی و دینی هیچگونه اختلاف نظری ندارند بلکه ممکن است نحوه اجرا در این دو متفاوت باشد. بهترین اعتکاف ها ما در دانشگاه ها صورت می پذیرد و در جریانات اجتماعی بهترین نقش را قشر دانشجو ایفا می کند.

مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه نباید نسبت به محیط پیرامون خود بی تفاوت باشیم گفت: انقلاب ما انقلابی است که توانسته همه ظرفیت های فرهنگی و سیاسی را در خود جای دهد./202/833/ب1

ارسال نظرات