۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۶۸۴۳۴
دبیر ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشكی شیراز خبر داد؛

وجود ۱۰۰ مركز اقامه نماز و ۳ مسجد در دانشگاه علوم پزشكی شیراز

دبیر ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشكی شیراز از وجود ۱۰۰ مركز اقامه نماز در این دانشگاه خبر داد و گفت: در سال گذشته ۳ مسجد در بیمارستان نمازی، دانشكده دندانپزشكی و پردیس شهید دوران این دانشگاه راه‌اندازی شد.
نمازخانه

به گزارش خبرگزاری رسا از شیراز، اكبر اجرایی، دبیر ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، ۲۹ آذرماه از وجود ۱۰۰ مركز اقامه نماز در مراكز دانشگاه علوم پزشكی شیراز خبر داد و گفت: در این مراكز با هماهنگی نمایندگی ولی‌فقیه نماز اقامه می‌شود و همچنین در بیشتر مراكز مانند خوابگاه‌های دانشجویی و بیمارستان‌ها، اقامه نماز در هر سه وعده انجام می‌شود.

وی با اشاره به كسب رتبه نخست این دانشگاه در بخش نماز در میان دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور گفت:‌ برای دومین سال است كه افزون برانجام ارزیابی سالیانه اجلاس استانی نماز نیز در استان انجام می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس ارزیابی انجام شده و بررسی فعالیت‌های سال ۹۴، در بیش از ۹۰ سازمان اداری، بانك و دستگاه‌های استان فارس، دانشگاه علوم پزشكی شیراز با توجه به فعالیت‌هایی كه در سه عرصه استادان، دانشجویان و كاركنان و تأمین ساختارهای اصلی نماز شامل مساجد و نمازخانه‌ها، تجهیزات مورد نیاز، تبلیغات و كارهای تحقیقاتی كه در حوزه نماز انجام شده است، رتبه نخست استان را كسب كرد.

اجرایی با اشاره به فعالیت‌هایی كه برای ترویج نماز در دانشگاه علوم پزشكی شیراز انجام شده است، گفت:‌ در سال گذشته، علاوه بر توسعه و تعمیر و تجهیز مساجد و نمازخانه‌های تابعه دانشگاه سه مسجد در بیمارستان نمازی، دانشكده دندانپزشكی و پردیس شهید دوران دانشگاه راه‌اندازی شد كه در طول فعالیت این دانشگاه دستاوردی بی‌نظیر در عرصه توسعه فضای اقامه نماز است.

مسؤول بهداشت مساجد فارس، حضور مدیران و كاركنان برای اقامه نماز در مساجد و نمازخانه‌ها را گامی مؤثر در این راستا برشمرد و ادامه داد: با توجه به حمایت‌های رییس و مسؤولان دانشگاه از ترویج نماز، استادان، كاركنان و دانشجویان در زمان اقامه نماز حضور چشمگیری دارند و این یكی از بهترین شاخص‌ها برای كسب رتبه برتر دانشگاه است.

وی تأكید كرد: ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشكی شیراز تمامی موارد مورد نیاز مانند فرش، مهر، صندلی نماز و قفسه كتاب را تهیه كرده و در اختیار حوزه‌های مختلف دانشگاه قرار می‌دهد.

اجرایی اظهار كرد: به حمد الهی دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه افزون بر حضور پرشور در نمازهای جماعت در دانشكده‌ها، بیمارستان‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی در كانون دانشجویی نماز نیز فعالیت‌های ارزشمندی دارند./102/919/ب1

ارسال نظرات