زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه راهی برای بهشتی شدن
حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، استقبال از حضرت معصومه(س) را عمل به آیات قرآن توصیف کرد و گفت: خداوند متعال در آیه 32 سوره حج فرموده است« وَمَنْ یُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوی القلوب؛ هرکس شعائر الهی را بزرگ دارد، این کار نشانهی تقوای دلهای آنها است.» باید توجه داشت که اهل بیت(ع) شعائر الهی هستند چنانچه که امام علی(ع) فرمودند« نحن الشعائر و الاصحاب؛ ماییم شعائر و اصحاب»
مشاور امور رسانه تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه استقبال پرشور از کاروان حضرت معصومه(س) تعظیم شعائر الهی بود و مردم قم به این آیه عمل کردند، اظهار داشت: باید توجه داشت دومین استدلال قرآنی این استقبال پرشور در آیه 23 سوره شوری چنین توصیف شده است که«ذَلِكَ الَّذِي يُبَشِّرُ اللَّهُ عِبَادَهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى وَمَنْ يَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فِيهَا حُسْنًا إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَكُورٌ؛ اين همان پاداشى است كه خدا بندگان خود را كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده اند بدان مژده داده است بگو به ازاى آن رسالت پاداشى از شما خواستار نيستم مگر دوستى در باره خويشاوندان و هر كس نيكى به جاى آورد و طاعتى اندوزد براى او در ثواب آن خواهيم افزود قطعا خدا آمرزنده و قدرشناس است» بر این اساس اظهار ارادت و محبت مردم قم در قالب استقبال بی نظیر تاریخی بر مدار عمل به این آیه شکل گرفت.
وی ادامه داد: تمام بزرگان قم به ویژه موسی بن خزرج و زنان اهل قم با بخشیدن مهریه خود به همسران اجازه گرفتند که به این آیه مودت عمل کنند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که فلسفه هجرت حضرت معصومه(س) دفاع از حریم ولایت بوده است، عنوان داشت: نامه ای از سوی امام رضا(ع) برای حضرت ارسال شد که از محتوای آن در تاریخ چیزی ذکر نشده و ظاهر امر دارای محتوای محرمانه بوده است؛ بر این اساس حکومت مامون این حرکت حضرت را در مقابل خود تحلیل کرده و به والی ساوه دستور داد کاروان حضرت را متوقف کند و چیزی شبیه کربلا برای زینب ثانی طراحی کردند.
حجت الاسلام فاطمی نسب به تحلیل شفیعه بودن حضرت معصومه(س) و تحلیل آن در سیره هاشمی پرداخت و گفت: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است« تَدخُلُ بِشَفاعَتِها شِيعَتي الجَنَّةَ بِأجمَعِهِم؛ همه شيعيان من با شفاعت او (فاطمه معصومه) وارد بهشت خواهند شد» بر این اساس هیچ گزینشی در رفت و آمد مهمان برای میزبان که کریم است در این ساحت وجود ندارد و همه مورد کرامت قرار می گیرند.
وی در پایان با تاکید بر«مَنْ زارَها فَلَهُ الْجَنَّةُ؛ کسي که فاطمه معصومه را زيارت کند بهشت براي او است.» ابراز داشت: مقصود از واژه«مَنْ» در اینجا مطلق است یعنی هر کسی توفیق حضور در محضر کریمه پیدا کند تا این حد مورد تکریم است که اهل بهشت می شود./837/302/ب3