۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۴۶۹۱۷۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

سایش اعتقادی جوانان مهم‌ترین هدف دشمن از جنگ نرم است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مهم‌ترین هدف دشمنان از پیگیری پروژه نفوذ و جنگ نرم، تغییر در باورها، نگرشها و رفتارهای جوانان و به طور کلی سایش اعتقادی آنها است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اقدامات دشمنان در راستای ناکار‌آمد نشان دادن نظام اسلامی، اظهار کرد: ما امروز با دو جریان جنگ نرم دشمن و جهاد کبیر خود روبرو هستیم؛ به‌گونه‌ای که دشمن با جنگ نرم به میدان آمده و ما قرار است با جهاد کبیر در برابر او مقاومت کنیم.

وی با بیان اینکه هدف جنگ نرم در یک کلام و در یک جمله تغییر بوده و حوزه‌های تغییر هم متفاوت است، افزود: تغییر در باورها، تغییر در نگرش‌ها، تغییر در رفتارها، تغییر در سبک زندگی و تغییر در تولید علم ازجمله اهداف جنگ نرم دشمنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: جنگ نرم یا پروژه تغییر می‌خواهد با نگاه دیگری همه‌چیز را دگرگون کرده و حتی بتواند باورهای ما مسلمان‌ها را تغییر دهد و رهبر معظم انقلاب در این زمینه از عبارت «سایش اعتقادی» استفاده کرده‌اند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: سایش اعتقادی به این معنا است که اعتقادات مسلمانان را هدف قرار دهند، اعتقادات راستین آنها را متزلزل کرده و آن دسته از اعمالی را که بارور به عمل صالح می‌شود را از بین برده و یا کم‌رنگ کنند.

وی با بیان اینکه کل جریان استکباری و استکبار سه بعد استکبار اقتصادی، استکبار فرهنگی و استکبار سیاسی دارد، اضافه کرد: در تاریخ قارون نماد اقتصاد استکباری، فرعون نماد سیاست استکباری و بلعم باعورا نماد فرهنگ استکباری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه ما با جنگ نرم روبرو هستیم که هدف آن تغییر و دگرگونی است، تصریح کرد: دشمن هم باورها، هم رفتار و هم اندیشه را نشانه گرفته و تلاش می‌کند نوع تفکرها را دگرگون کند.

وی با بیان اینکه دشمن سعی دارد در قالب این پروژه جوان‌های ما را از چیزهای اصیل دور و جریان واگرایی از ارزشها را نهادینه کند و از آن‌طرف واگرایی نسبت به غرب را از بین ببرد؛ یعنی به‌گونه‌ای فعالیت کند که کارهای غرب را ارزش جلوه کرده و از این طریق ارزش‌های بدلی را جایگزین ارزش‌های واقعی کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه دشمن در این زمینه عوامل و ابزار داشته و عوامل و ابزاری که آنها را به این هدف برساند زیاد است، خاطرنشان کرد: سینما، رسانه‌های بین‌المللی، ماهواره‌ها، فضای مجازی و شبکه‌ها عاملی برای ایجاد تغییر بوده و این ابزارها هم به‌صورت طبیعی در منازل، میان خانواده‌ها و در جیب‌های بچه‌ها وجود دارد؛ ازاین‌رو دشمن می‌خواهد با این ابزار پروژه خود را عملی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: رهبر معظم انقلاب تعبیر زیبایی دارند و فرمودند: برای به زنجیر کشیدن یک ملت هیچ چیزی ممکن‌تر و سهل‌تر از این نیست که قدرتمندان عالم بتوانند آن ملت را بر طبق نیازهای خودشان شکل بدهند./302/9314/ب1

ارسال نظرات