۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۷۰۲۲۷
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز:

حماسه ۹ دی متعلق به جناح و گروه خاصی نیست

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با اشاره به صبغه مذهبی ملت ایران در طول تاریخ، گفت: در واقع ملت ایران در ۹ دی‌ماه متوجه شدند كه اساس اسلام زیر سؤال می‌رود و زحمات شهدا پایمال می‌شود به همین دلیل در صحنه حضور پیدا كردند.
حجت الاسلام محی الدین طاهری شیرازی، دبیر جامعه روحانیت شیراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام سیدمحی‌الدین طاهری، رییس هیأت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز عصر امروز، ۷ دی‌ماه در جمع خبرنگاران گفت:‌ در ۹ دی‌ماه سال ۸۸ حركت معناداری در كشورمان رخ داد.

وی با اشاره به صبغه مذهبی ملت ایران در طول تاریخ اظهار كرد: در طول انقلاب اسلامی حركت‌های زیادی داشتیم و قبل از انقلاب نیز تظاهرات‌های متعددی در تمام نقاط كشور رخ می‌داد اما یكی دو حركت بسیار معنادار بود و آن حركت تاسوعا و عاشورای ملت ایران در انقلاب اسلامی بود كه سرنوشت‌ساز بود و حرف آخر را زد و حكومت پهلوی فهمید كه مردم حكومت دینی را می‌خواهند.

حجت‌الاسلام طاهری با تصریح اینكه در ۹ دی تمام اقشار مختلف مردم از هر حزب و جناحی در صحنه حضور پیدا كردند، گفت: این‌گونه نبود كه كسانی در ۹ دی سال ۸۸ حضور پیدا كردند كه همگی به پیروز انتخابات رأی داده باشند بلكه بیشتر كسانی حضور یافتند كه به شخص دیگری رأی داده بودند و علت اصلی این مسئله آن بود كه هدف اصلی مردم از قیام انقلاب اسلامی، ایجاد و بسط عدالت و ترویج احكام اسلامی در جامعه بود و زمانی كه احساس كردند كه اساس اسلام در معرض خطر است، در صحنه حضور پیدا كردند.

وی اظهار كرد: در جامعه ما و جمهوری اسلامی، مردم این معنا را به اثبات رساندند كه وقتی فردی ادب نمی‌شود خودشان آن را ادب می‌كنند از این رو مشاهده می‌كنیم در انتخابات هیچ‌چیز مشخص نیست و علی‌رغم تمام فعالیت‌ها نتیجه چیز دیگری می‌شود و علت آن‌هم این است كه مردم چشم بینایی دارند.

حجت‌الاسلام طاهری تأكید كرد: در واقع ملت ایران در ۹ دی‌ماه متوجه شدند كه اساس اسلام، این مملكت دارد زیر سؤال می‌رود و زحمات شهدا دارد پایمال می‌شود به همین دلیل در صحنه حضور پیدا كردند.

رییس هیأت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز، گفت: حتی اگر در انتخابات ۸۸ هم اعتراضی بود باید بر اساس روال قانونی عمل می‌شد نه اینكه وقتی ببینند از این اعتراضات كشورهای استكباری بهره می‌جویند، آن را ادامه داده و به آن دامن بزنند و در فتنه ۸۸ در حقیقت عده‌ای داشتند مملكت ما را دو دستی تقدیم صهیونیست‌ها و آمریكایی‌ها و دشمنان اسلام می‌كردند.

وی با یادآوری خون شهدا در دوران ۸ ساله دفاع مقدس و همچنین سختی‌های ملت ایران در این دوران، گفت:‌ ملت ما سختی‌های فراوانی را كشیدند تا این نظام پا برجا بماند و اكنون اجازه نمی‌دهند كه به راحتی به دست ابرقدرت‌ها بیفتد لذا همه آن‌ها با دیدگاه‌های مختلف سیاسی در صحنه حضور پیدا كردند.

حجت‌الاسلام طاهری ادامه داد: به همین دلایل است كه همان‌طور كه ۲۲ بهمن و تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ را یوم‌الله‌ می‌دانیم باید ۹ دی را نیز یوم‌الله بدانیم چرا كه همه ملت ایران برای دفاع از اسلام و رهبری در صحنه حضور پیدا كردند.

وی ادامه داد: شاید عده‌ای بگویند مناظره‌ای كه برگزار شد، موجب بروز بسیاری از مسائل شد اما آیا تداوم این قضایا هم این‌گونه بود؟ كسانی آمدند فریاد تقلب برآوردند كه خودشان می‌دانستند كه با این سیستمی كه در كشور وجود دارد، امكان این همه تقلب نیست.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز همچنین خسارت‌های معنوی فتنه ۸۸ را یادآور شد و افزود:‌ ما در هیچ انتخاباتی ۴۰ میلیون رأی نداشتیم و این تعداد رأی یعنی ما یك شمشیر تیز و بران در مقابل ابرقدرت‌ها به دست آورده بودیم اما این شمشیر را كند كردیم و به دشمنان جرأت دادیم تا ورود پیدا كرده و برای ما برنامه‌ریزی كنند و نقشه‌های سختی را برای ما بكشند و بدین ترتیب ما بزرگ‌ترین سلاح خود را مجانی به دست دشمن دادیم.

وی اظهار كرد:‌ اگر كسانی برای محاكمه سران فتنه بسیار اصرار دارند بیایند بنویسند كه نتیجه محاكمه هرچه شد قبول می‌كنند و مطمئن باشیم كه اگر بنا باشد یك قاضی حق و حقیقت را بدون توجه به ابعاد سیاسی بررسی كند، یقیناً حكمی كه برای سران فتنه خواهد داد، بسیار بالاتر از چیزی است كه فكر می‌كنند.

حجت‌الاسلام طاهری با تأكید بر اینكه دشمنان اسلام در طول انقلاب نقشه‌های متعددی را برای ما كشیدند و منتظر یك جرقه هستند، گفت: علت اینكه مقام معظم رهبری بر وحدت تأكید فراوان دارند همین است و اگر ما وحدت داشته باشیم باشیم جرقه‌ها ایجاد مشكل نمی‌كند چنانچه با نگاهی به مصاحبه‌های دشمنان در انتخابات ۸۸ مشاهده می‌كنیم كه تمام این‌ها یك برنامه و سناریوی از قبل تعیین شده از سوی دشمنان ما بوده است./202/919/ب1

ارسال نظرات