۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۴۷۰۶۲۳
کارشناس سیاسی:

9دی ایستگاه پایانی قطار فتنه بود

حاتمی راد با بیان این که نظام با فتنه مدارا کرد تا خود مرم این قائله را خاتمه دهند، گفت: اگر نظام می خواست به فتنه واکنش نشان دهد کاری که ترکیه با کودتاچیان کرد را با سران فتنه می کرد.
منصور حاتمی راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، منصور حاتمی راد، تحلیلگر مسائل سیاسی، در نشست تحلیل مسائل سیاسی ایران ومنطقه که صبح امروز در دانشگاه باقر العلوم(ع) قم برگزار شد، اظهارداشت: اگر ما انقلاب را انقلاب اول، و 13 آبان را انقلاب دوم بنامیم انقلاب سوم ایران روز 9 دی 88 است.

حاتمی راد با بیان این که در طول انقلاب با بحران ها و فتنه های گوناگونی روبرو بوده ایم، گفت: انقلاب اسلامی با هیچ انقلابی در دنیا قابل مقایسه نیست زیرا هر کدام از حوادثی که در انقلاب اتفاق افتاد به تنهایی می توانست یک انقلاب را از بین ببرد.

مروری بر بحران های انقلاب اسلامی ایران

وی با اشاره به بحران تجزیه طلبان در اوایل انقلاب از قبیل بحران خلق مسلمان ابراز داشت: ماجرای بعدی ماجرای خلق عرب در خوزستان بود که به فضل خدا با انتقال رهبر این ماجرا به قم این ماجرا هم دفع شد و بعد از آن ماجرای خلق کّرد بود که هزاران نفر از بزرگان انقلاب به شهادت رسیدند و بعد خلق بلوچ و خلق ترکمن و دیگر ماجراها در ماه های اول انقلاب اسلامی نظام نوپای اسلامی راتهدید کرد.

تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه به فتنه بنی صدر اشاره و خاطرنشان کرد: با انتخاب بنی صدر به عنوان رییس جمهور ما چالش هایی را داشتیم که اولین آن انتخاب نخست وزیر بود؛ بعد از روی کار آمدن آقای رجایی اختلافات شروع شد و بعد از آن با آغاز جنگ بنی صدر مخالف وجود سپاه و بسیج بود و هر چهار عملیاتی که بدون حضور نیروهای مردمی داشتیم شکست خورد.

وی با اشاره به قائله 14 اسفند به وسیله بنی صدر اظهار داشت: اینجا بود که امام خمینی(ره) با توجه به بی کفایتی بنی صدر فرماندهی کل قوا را از آقای بنی صدر گرفت و بعد از ده روز که مردم اجتماع کردند و گفتند ما این رییس جمهور را نمی خواهیم مجلس رییس جمهور را عزل کرد.

حاتمی راد با بیان این که مسعود رجوی که داماد بنی صدر بود گروهی با عنوان مجاهدین خلق را تشکیل داده بودند، خاطرنشان کرد: گروه منافقان در 6 تیر 59 جنگ مسلحانه علیه سران نظام را شروع کردند و در 6 تیر مقام معظم رهبری را ترور کردند و در روز 7 تیر شهید بهشتی را با تعداد زیادی از نمایندگان مجلس و سران نظام را به شهادت رساندند و با وجود جنگ خارجی جنگ داخلی هم در ایران روی داد.

وی افزود: بعد از این ماجرا امام خمینی(ره) به سرعت فرمان برگزاری انتخابات را دادند و آقای رجایی به عنوان رییس جمهور انتخاب شدند؛ درست 28 روز بعد از ریاست جمهوری رجایی در 8 شهریور 59 ایشان در جلسه هیأت دولت ترور شد و به شهادت رسید و بعد از سه روز کشمیری که دبیر شورای عالی امنیت ملی بود و اسم او را هم جزو شهدا ثبت کرده بودند در رادیو آمریکا گفت که من این بمب را کار گذاشتم.

امروز ماجراهای انقلاب باید باز خوانی شود

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان این که این ماجراهای دوران انقلاب باید بازخوانی شود، اظهار داشت: بازخوانی تاریخ و حوادث انقلاب برای جوانان و دانشجویان ضروری است زیرا امروز در فضای مجازی و رسانه های بیگانه تاریخ انقلاب در حال تحریف است و دشمن روی ذهن جوانان کار می کند و بازگو کردن این اوضاع و احوال می تواند بصیرت کافی را به جوانان بدهد.

وی با اشاره به اهمیت تاریخ در جامعه گفت: اگر تاریخ با اهمیت نبود قرآن بخش زیادی از خود را به تاریخ اختصاص نمی داد و ما هم نباید بگذاریم که تاریخ انقلاب فراموش شود.

وی با بیان این که چطور می شود یکی از پیش قراولان انقلاب که احکام زیادی از امام داشت آن نامه کذایی را خطاب یکی از مسؤولان نظام بنویسد و آبروی نظام را ببرد، اظهار داشت: ایشان در این نامه اشاره می کند که مأموران انقلاب اسلامی زنی به نام ترانه موسوی را گرفتند و به او تجاوز کردند و جنازه اش را در بیابان رها کرده اند که بعد از چند روز پیگیری صدا و سیما تمام افرادی که ترانه موسوی نام داشتند را پیدا کردند و کسی که عکسش را زده بودند را در کانادا پیدا کردند و خودش هم از مرگش خبر نداشت.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به ماجرای سعیده پور آقایی و بمباران رسانه ای که معاندان نظام به نام این فرزند شهید به راه انداختند، اظهار داشت: ضد انقلاب های خارج نشین شایعه ای به راه انداختند که مأموران نظام این دختر شهید را دستگیر کرده اند و بعد از 40 روز گفتند این بانوی مجاهد به پدر شهیدش پیوست و او را شهیده سبز نامیدند ولی بعد از یک هفته مخفیگاه این دختر کشف شد و او را به تلویزیون آوردند و با او مصاحبه کردند و قائله ختم شد.

اگر نظام می خواست به فتنه واکنش نشان دهد کار ترکیه را می کرد

وی با بیان این که هنوز هم با تمام این اتفاقات فتنه گرانه، نظام سران این اتفاقات را دستگیر نکرد، گفت: اگر نظام می خواست به فتنه واکنش نشان دهد کاری را می کرد که ترکیه با کودتاچیان انجام داد.

حاتمی راد با بیان این که ماجرای فتنه 88 یک کودتای عظیم سیاسی و یک بر اندازی به تمام معنا بود، اظهار داشت: کسانی در فتنه 88 در برابر انقلاب صف بسته بودند که از پیش قراولان انقلاب بودند و این روز 9 دی بودکه مردم آمدند و قطار فتنه به ایستگاه پایانی خود رسید.

وی با بیان این که امروز هم منطقه آبستن حوادث است، گفت: آمریکا رژیم غاصب اسرائیل را به عنوان یک برج دیدبانی در منطقه گذاشته است تا حرکت های انقلابی را در منطقه سرکوب کند و می خواهند خاورمیانه جدید را تشکیل دهند و امروز هم یک اسرائیل جدید را که چند برابر بدتر از اسرائیل است در قلب خاورمیانه به نام دولت اسلامی عراق و شام تشکیل دادند.

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان این که از 80 کشور غربی و اسلامی برای داعش نیرو اعزام شده است، اظهار داشت: امروز ما شاهد این هستیم گه با حمایت ایران، روسیه و مجاهدان افغانستان و پاکستان حلب آزاد شد و اوباما در سخنرانی خود با بغض گفت ما تریلیون ها دلار هزینه کردیم ولی ایران و روسیه نگذاشتند و ما شکست خوردیم.

وی با بیان این که به زودی تمام سوریه از داعش پاکسازی خواهد شد، اظهارداشت: مطمئن باشید به زودی اخبار خوشی از موصل و یمن هم به گوش خواهد رسید و پیروزی های بزرگی در راه است./843/پ201/ج

ارسال نظرات