۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۰۴۸
مسؤول آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری کارگاه آموزشی پایان‌نامه‌نویسی در حوزه علمیه تخصصی بجنورد/ راه اندازی درس خارج تفسیر

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دوره آموزشی روش تحقیق و پایان‌نامه‌نویسی ویژه طلاب نمونه سطح سه در مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد برگزار شد.
حجت الاسلام حسین زاده - مسؤول آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی کارگاه آموزشی پایان نامه نویسی در حوزه علمیه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام فرهاد حسین‌زاده، مسؤول اداره آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری دوره آموزشی روش تحقیق و پایان‌نامه نویسی ویژه طلاب در بجنورد، مرکز استان خبر داد و افزود: این دوره آموزشی در مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با شرکت طلاب و روحانیان نمونه سطح سه مدارس علمیه برگزار شد.

وی با بیان اینکه دوره مزبور دو روزه بود و با عاملیت واحد آموزش و هماهنگی واحد پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، اضافه کرد: در این دوره آموزشی حجت‌الاسلام حسن قاسمی، استاد حوزه علمیه خراسان روشهای بهبود کیفی تألیف پایان‌نامه را برای طلاب نمونه سطح سه حوزه استان تشریح کرد.

به گفته حجت‌الاسلام حسین‌زاده، در دوره آموزشی روش تحقیق و پایان‌نامه‌نویسی انواع روشهای تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات و تئوری‌های موجود در زمینه پژوهش به‌ صورت نظری و عملیاتی بحث و بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی که طی روزهای نهم و دهم دی‌ماه برگزار شد، آشنایی بیشتر طلاب سطح سه استان با روشهای برتر در تحقیق، پژوهش و تألیف پایان‌نامه، آشنایی طلاب با خلأهای علمی و معرفتی موجود در سطح جامعه و هدایت پژوهشگران حوزوی به سمت انتخاب موضوعات اولویت‌دار و کمتر توجه شده در جامعه اسلامی بود.

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود از دایر شدن کلاس درس خارج تفسیر در حوزه علمیه استان خبر داد و افزود: از ابتدای سال تحصیلی جاری درس خارج فقه شامل بحث ولایت و حکومت با تدریس حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و درس خارج اصول شامل بحث کفایة با تدریس حجت‌الاسلام والمسلمین علی قربانی، استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان دایر شده بود.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده ادامه داد: اما اخیراً درس خارج تفسیر هم با تدریس حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در حوزه علمیه خراسان دایر شده و هر هفته صبح روز چهارشنبه با شرکت حدود 30 طلبه و روحانی سطح چهار در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار می‌شود.

گفتنی است، حوزه علميه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علميه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علميه قم دومين مركز حوزوي ايران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه امسال به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جازی درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/302/ب2

ارسال نظرات