۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۷۱۱۹۶
مسؤول کمیته آموزشی فرهنگی اربعین حسینی:

هنر بهترین ابزار انتقال پیام اربعین است/ ارسال آثار به جشنواره عبرات تا 20 دی تمدید شد

مسؤول کمیته آموزشی فرهنگی اربعین حسینی با بیان این‌که ارسال آثار به جشنواره عبرات تا 20 دی تمدید شده است،‌ گفت: زبان هنر مشترک همه ملل است که می‌تواند پیام اربعین را انتقال داده و آن را جهانی‌سازی کند.
حجت الاسلام احمدی اربعین کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمدی مسؤول کمیته آموزشی فرهنگی اربعین حسینی، امروز در نشست خبری دومین سوگواره عبرات که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: سال گذشته نخستین سوگواره عبرات با استقبال خوبی از ناحیه اهالی هنر مواجه شد بر همین اساس استمرار آن ضرورت داشت.

وی با بیان اینکه اربعین میراث معنوی است، عنوان کرد: این میراث معنوی ظرف و لوازم فرهنگی خود را نیاز دارد که هنر و ادبیات بهترین ظرف معرفی آن بوده و به لحاظ زیباشناختی نیز این تراث را صیانت خواهد کرد.

مسؤول کمیته آموزشی فرهنگی اربعین حسینی، با بیان اینکه زبان هنر مشترک همه ملل است، اظهار داشت: این نگاه سبب انتقال پیام اربعین و جهانی‌سازی آن می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی با تقدیر و تجلیل از هنرمندان فعال در اربعین حسینی، اظهار داشت: اینکه هنرمندانی بدون سفارش کسی خودجوش درباره اربعین فعالیت داشتند بسیار ارزشمند است بنابراین ما تلاش کردیم از هنرمندان و شاعران فعال در این عرصه استفاده کنیم.

وی درباره فراخوان عمومی جشنواره بیان داشت: با این فرخوان تا کنون 2 هزار اثر به دبیرخانه رسیده که بیشتر در حوزه عکس و شعر بوده است، در حوزه نگارگری 50 اثر دریافت شده است.

مسؤول کمیته آموزشی فرهنگی اربعین حسینی با اشاره به اینکه در حوزه کاریکاتور و مقالات علمی از کشورهای عراق و ایران، آثار خوبی دریافت شده است، گفت: همچنین در بخش بین‌الملل 300 اثر از 40 ملیت دریافت کردیم.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه زمان ارسال آثار تا دهم دی وقت داشت اما تا 20 دی تمدید شده است، عنوان کرد: در این زمینه صدا و سیما اطلاع‌رسانی خوبی داشته است.

وی افزود: در بخش رادیویی و فیلم مستند آثار در صدا و سیما پخش خواهد شد.

مسؤول کمیته آموزشی فرهنگی اربعین حسینی، درباره داوران جشنواره ابراز کرد: در این جشنواره از داوران حرفه‌ای و صاحب‌چهره استفاده شده است.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: مجموعه آثار منتشر شده طی یک اختتامیه روز 6 بهمن در تالار وزارت کشور در معرض دید عمومی قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره عبرات می‌توانند به پرتال الاربعین یا سایت عبرات مراجعه کرده و جزئیات بیشتر برای ارسال آثار خود را آنجا مشاهده کنند.

مسؤول کمیته آموزشی فرهنگی اربعین حسینی، درباره برگزیدگان و جوایز آنها عنوان کرد: در هر بخش حداقل 3 نفر انتخاب خواهند شد که جوایز آنها هدیه معنوی، لوح تقدیر و مبالغی از 500 هزار تومان تا 3 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در این جشنواره به صورت ویژه از رسانه‌های فعال در حوزه فعالیت‌های فرهنگی اربعین تقدیر به عمل خواهد آمد./201/807/ب1

ارسال نظرات