۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۴۷۱۷۸۴
امام جمعه آمل:

گسترش سوادآموزی زمینه ساز پیشرفت و تعالی جامعه می شود

امام جمعه ‌آمل با بیان این که گسترش سوادآموزی زمینه ساز پیشرفت و تعالی جامعه می شود، گفت: ضرورت دارد عزم شایسته ای در جهت گسترش سوادآموزی در جامعه وجود داشته باشد.
امام جمعه آمل امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در دیدار مدیر آموزش و پرورش آمل، رییس اداره سوادآموزی و کارشناسان سوادآموزی که در دفتر امام جمعه آمل برگزار شد اظهار داشت: ترویج علم و دانش از اهمیت بسیاری برخوردار است و ضرورت دارد در این عرصه تلاش شایسته ای صورت گیرد.

وی با بیان این که سوادآموزی مقدمه آموختن علم و بصیرت است که می تواند برکات ارزنده ای داشته باشد، گفت: توسعه سوادآموزی اهمیت فراوانی دارد و باید گام های شایسته ای در این عرصه برداشته شود.

امام جمعه آمل ادامه داد: گسترش سوادآموزی باید به بهترین نحو ممکن و آنگونه که شایسته است در جامعه صورت گیرد و تلاش وافری انجام شود تا علم و دانش در اختیار همگان قرار گیرد.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که گسترش سوادآموزی زمینه ساز پیشرفت و تعالی جامعه می شود، گفت: ضرورت دارد عزم شایسته ای در راستای گسترش سوادآموزی در جامعه وجود داشته باشد که ضرورتی اساسی است.

وی اظهار داشت: توسعه سوادآموزی می تواند نقش بسزایی در توسعه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و شغلی جوامع بشری داشته باشد که افراد سوادآموز در مسیری ارزنده قرار می گیرد.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: ضرورت دارد همه دستگاه های اجرایی وارد عمل شده و عزم شایسته و جدی را در مسیر ترویج امر ارزنده سوادآموزی داشته باشند که دستاوردهای والایی دارد.

امام جمعه آمل ادامه داد: توسعه سوادآموزی در روستاها باید مورد توجه قرار گیرد که نهادهای فعال در روستاها می توانند در این مسیر نقش آفرینی ارزنده و شایسته ای صورت دهند.

وی با بیان این که رفع بیسوادی باید مورد توجه و دقت ویژه ای باشد، گفت: ضرورت دارد تعامل خوبی میان دستگاه های اجرایی در راستای توسعه سوادآموزی صورت گیرد.

حجت الاسلام مرتضوی اظهار داشت: همدلی و همکاری دستگاههای اجرایی می تواند برکات ارزنده ای در تمام امور و فعالیتها باشد که باید با همدیگر فعالیت های ارزنده و شایسته ای را انجام دهیم.

امام جمعه آمل ادامه داد: وحدت محوری و همکاری می تواند نظام اسلامی را در مسیر والایی قرار دهد که می توانیم به توفیقات ارزشمند و متعالی دست پیدا کنیم.

عباس مرزبند، مدیر آموزش و پرورش آمل با اشاره به نقش بسزای سوادآموزی و ریشه‌ کنی بیسوادی در جامعه گفت: یکی از نعمات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس نهضت سوادآموزی با رویکرد کاهش بیسوادی و افزایش سوادآموزی در میان مردم جامعه است.

و افزود: در راستای به صفر رساندن بیسوادی در جامعه در گروه هدف تمام دستگاه های دولتی و اجرایی باید دست به دست هم داده و همکاری لازم داشته باشند.

مرزبند امر سوادآموزی را یکی از مهمترین امور آموزش و پرورش دانست و گفت: جامعه‌ ای باسواد و با دانش در هر برهه ‌ای از زمان در مقابل دشمنان به درستی ایستادگی کرده و برای همیشه موفق خواهد بود و در همین جهت آموزش و پرورش و مدیران شهری از تمام ظرفیتها برای ریشه‌ کنی بیسوادی در جامعه گروه هدف استفاده می‌ کنند.

عزت الله یداللهی رییس اداره سواد آموزی شهرستان آمل با اعلام اینکه در سالجاری حدود 1700 نفر از سواد‌آموزان در این شهرستان مشغول سوادآموزی هستند، تصریح کرد: تعداد 180 نفر هم به عنوان مربیان دوره‌ های سوادآموزی مشغول باسواد کردن افراد و ریشه‌ کنی بیسوادی در طرح برون‌ سپاری تلاش دارند.

وی گفت: برای شناسایی افراد بیسواد برنامه‌هایی از قبیل برنامه جامع اطلاع‌ رسانی، شناسایی و جذب افراد بیسواد در دستور کار قرار دارد و در سطح شهر نیز با همکاری مدیران شهری تعداد 10 تابلوی تبلیغاتی برای اطلاع‌ رسانی و جذب بیسوادان نصب شده است./202/1314/ب1

ارسال نظرات