۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۷۲۱۲۶
کارشناس مسائل رایانه‌‌ای مطرح کرد؛

بازی های رایانه‌ای ظرفیتی برای صدور انقلاب اسلامی

کارشناس مسائل رایانه‌ای گفت: باید از بازی های رایانه‌ای به عنوان یک فرصت استفاده کرد و برای تعامل فرهنگ انقلاب اسلامی با دیگر ملل مختلف آن را به کار برد.
مهدی حق وردی کارشناس مسائل رایانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی حق وردی کارشناس مسائل رایانه‌ای در نشست بازی‌های رايانه‌ای، چالش‌ها و راهكارهای مديريت آن در خانواده که پیش از ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر پژوهشکده باقرالعلوم(ع) قم برگزار شد با بیان چالش های پیش رو از سوی رسانه و جلوگیری از هجمه های آن پرداخت و گفت: نوع درک متکی بر مهارت را می توان در برخورد با رسانه‌ها و شناسایی تولیدات آن‌ها بررسی کرد و این بررسی به ما کمک می کند تا بتوانیم به سواد رسانه ای مناسب دست پیدا کرد.

وی با اشاره به سواد دیجیتالی و مهم ترین گام برای جلوگیری آن از مصرف بالا تصریح کرد: سواد دیجیتال مهم ترین گام برای جلوگیری از مصرف بالای وقت و انرژی در زندگی است و این امر سبب می شود که در رژیم مصرف رسانه ای تاثیر بسزایی را ایفا کند.

حق وردی به بازی های رایانه ای که صرفأ برای سرگم شدن نیست اشاره کرد و گفت: بازی های رایانه ای به تنهایی ابزاری برای سرگرمی نیست بلکه وسیله ای برای کسب تجارت و تعامل فرهنگ‌ها با یکدیگر است.

کارشناس مسائل رایانه‌ای ابراز داشت: مخاطبان امروزه نسبت به فیلم یا سریال زمان کوتاهی را صرف می کند اما در بازی ها بیش از زمان ممکن انرژی و وقت می گذارند.

وی با بیان سخت افزارهای موجود که در اختیار کاربران است افزود: سخت افزارهای که کاربران با آن‌ها بازی می کنند علاوه بر رایانه به سمت گوشی‌های هوشمند سوق داده شده است.

حق وردی در ادامه افزود: جایگاه ایران در بازی‌های رایانه‌ای که در سال 1394 مورد بررسی قرار گرفته بالغ بر بیش از 23 میلیون نفر که بخش عمده آن کودکان، نوجوانان و جوانان را تشکیل می دهد.

این کارشناس مسائل رایانه‌ای به والدین توصیه کرد و گفت: در مصرف بازی های رایانه ای باید به  پنج سؤال پاسخ دهیم که برای چه کسی، چه مقدار، چه زمانی، چه مکانی و برای چه چیزی مصرف کننده از این بازی ها استفاده می کند و باید والدین به این سوالات در مواجه شدن با بازی های رایانه ای پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: باید از بازی های رایانه ای به عنوان یک فرصت استفاده کرد و برای تعامل فرهنگ انقلاب اسلامی با دیگر ملل مختلف ان را به کار برد./978/202/ب3

ارسال نظرات