۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۷۳۱۷۴

مجلس بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

مجلس بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه شهرهای آذربایجان غربی در روز چهارشنبه به‌صورت همزمان برگزار می‌شود.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ستاد بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در آذربایجان غربی با صدور اطلاعیه‌ای زمان برگزاری مجلس بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را ساعت 10 روز چهارشنبه 22 دی ماه اعلام کرد.

بر اساس این گزارش مجالس بزرگداشت به صورت همزمان در محل مصلای امام خمینی(ره) ارومیه و تمامی مساجد و مصلاهای محل برگزاری نماز جمعه در شهرستان‌های مختلف آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی مسؤولان استان آذربایجان غربی نیز بیانه‌های جداگانه‌ای را صادر کردند.

در پیام حجت الاسلام محمدباقر کریمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت تأسف و تالم اندوه درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام راحل و مقام معظم رهبری، موجب تالم خاطر گردید.

این حادثه ناگوار، ضایعه ای است برای حوزه علمیه و روحانیت و جامعه مذهبی میهن اسلامی.

اینجانب فقدان این عزیز از دست رفته را به مردم شریف استان بیت معظم له و محضر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) تسلیت عرض نموده، علّو درجات آن فقید را از خداوند متعال مسألت می نمایم 

قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی نیز در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به ملت ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیت شریف آیت الله رفسنجانی تسلیت گفت.

استاندار آذربایجان غربی در پی رحلت ناگهانی سردار سازندگی کشور و یار با وفای امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در پیامی با مردم کشور ابراز همدردی کرد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه فقدان آیت الله هاشمی موجب شکاف عمیقی است که به آسانی قابل جبران نیست؛ امیدواریم راه ایشان که راه امام (ره) است، مستدام و حضور مردم در این راه ضامن بقاء انقلاب اسلامی باشد.

عباس حسن خاني فرماندار اروميه نیز در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پيام فرماندار ارومیه بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

شخصيت ماندگار جمهوري اسلامي ایران، حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رضوان الله علیه که پیش و پس از انقلاب ملت بزرگ ايران، همواره نقشی تاريخي و کم نظیر داشت، به دیدار معبود و ياران ديرين انقلابي خويش شتافته و ميهن عزيزمان را عزادار فقدان يكي از استوانه هاي انقلاب ساخت.

بي شك مردم شریف و بزرگوار ایران هرگز ياد اندیشمندي آزادی خواه، انقلابی و مورد اعتماد حضرت امام خميني (ره) که جز به اعتلاي ایران و ايراني نیاندیشید را فراموش نخواهند كرد.

اينجانب ارتحال يار صالح، صابر و صادق امام راحل (قدس سره) و امین امت حضرت آیت‌آلله هاشمی رفسنجانی را به محضر مبارک بقیه‌الله ارواح من سواه فداه، رهبر معظم انقلاب، خاندان شریف آن رحیل محبوب و ملت بزرگ ایران و مردم عزيز اروميه تسلیت عرض نموده و علو درجات برای آن فقید سعید از پیشگاه حضرت حق آرزو دارم.

گفتنی است، آیت الله هاشمی رفسنجانی دهها سال مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین کننده در دوران انقلاب اسلامی، عضویت در شورای انقلاب، فرماندهی کل قوا در دفاع مقدس با حکم امام، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رئیس جمهور اسلامی ایران در 2 دوره پیاپی بین سال‌های 1368 تا 1376 را در کارنامه خود داشته و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته شده است./203/936/ب1

ارسال نظرات