۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۴۷۳۲۰۵

مراسم شام غریبان مرحوم آیت الله رفسنجانی در تبریز برگزار شد

مراسم شام غریبان مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.
آیت الله هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تیریز، مراسم شام غریبان مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی عصر امروز در مسجد طوبی تبریز با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

بنابر این گزارش، این مراسم که با حضور آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، آیت الله آل‌هاشم امام جمعه موقت تبریز، نمایندگان مجلس، مسؤولان لشکری و کشوری و چهره شاخص سیاسی از جناح‌های مختلف همراه بود، با قرائت فاتحه به روح آن عالم مجاهد پایان یافت.

مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی انقلاب را با تمام وجود دوست داشت و تمام زندگی خود را صرف آن کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که اگر هاشمی تعامل، تحمل و صبر را پیشه نمی کرد؛ وحدت و آرامش در جامعه باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: ‌تحمل در مقابل همه ناملایمتی‌ها و صبرپیشگی در برابر طعنه عده‌ای در داخل و توطئه دشمنان از جمله ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود.

وی با بیان این‌که مرحوم آیت الله رفسنجانی از جمله استوانه‌های محکم انقلاب اسلامی و پشتیبان ولایت فقیه بود، گفت: آینده مشخص خواهد کرد که وجود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چقدر اهمیت داشت و قطعا جایگزینی برای آن روحانی مجاهد، انقلابی و بصیر وجود نخواهد داشت.

همچنین آیت الله آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار رسا با تشریح ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله رفسنجانی به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از آن مرحوم با عنوان رفیق دیرین یاد کردند که نشان می دهد رابطه نزدیک آن دو یار انقلابی هیچ‌گاه از میان نرفت.

وی با بیان این‌که حضور پرشور ملت ایران در مراسم تشییع پیکر آن عالم مجاهد تقدیری از تلاش‌ها و خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی بود، افزود: ملت نشان داده اند که قدرشناس مسؤولان مخلص، انقلابی و ولایت‌مدار هستند و هر کس مخلصانه خادم ملت باشد، عاقب بخیر خواهد شد./935/202/ب3

 

ارسال نظرات