۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۴۷۳۵۹۵
مدیر کل دفتر جمعیتی سازمان ثبت و احوال کل کشور:

نخبگان و افراد مشهور در جامعه باید الگوی رشد جمعیت شوند

محزون با بیان این که کشور با روندی که در پیش دارد در افق 1410 با رشد منفی جمعیت روبرو خواهد شد، گفت: باید افراد سرشناس و چهره را قانع کنیم به سیاست های جمعیتی عمل کنند تا مردم هم از آنان الگو بگیرند.
علی اکبر محزون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر محزون، کارشناس آمار شورای راهبردی جمعیت، پیش از ظهر امروز در دومین نشست شورای راهبردی جمعیت که در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان این که ما در شاخص جمعیت رشد نداشته ایم بلکه کاهش جمعیت اندکی داشته ایم، اظهار داشت: نتایج سرشماری اخیر نشان می دهد جمعیت خانوار در کشور باز هم کاهش داشته است و به میانگین سه و سه دهم نفر در هر خانواده رسیده است.

وی افزود: در سه ماهه گذشته رشد موالید در کشور به صفر رسیده است و ما یک تجربه رشد منفی را هم داشته ایم و این مسأله بسیار جدی است و پیش بینی می شود که در افق 1410 به رشد منفی جمعیت دچار شویم.

مدیر کل دفتر جمعیتی سازمان ثبت و احوال کل کشور با بیان این که ما نباید انفعالی عمل کنیم، خاطرنشان کرد: ما باید به سمت یک جریان اجتماعی جدید برویم و به جای تولید علم بیشتر تلاش خود را به سمت بکارگیری علم متمرکز کنیم و در این جریان سازی اجتماعی باید اتاق فکری برای تولید محتوا ایجاد شود.

وی ابراز داشت: این محتوا باید برای جامعه جذاب باشد و زیاد آشکار نباشد که ما به بحث جمعیت می پردازیم و باید یک برنامه جذاب پر مخاطب را برای این مطلب اختصاص دهیم.

محزون اظهار داشت: افراد چهره در جامعه باید قانع شوند زیرا اگر این افراد قانع شوند افراد دیگر هم از آن ها پیروی خواهند کرد؛ ما در سر شماری اینترنتی از این شیوه استفاده کردیم و توانستیم بسیاری از مردم را برای شرکت در این سر شماری قانع کنیم./843/202/ب3

ارسال نظرات