۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۷۳۷۵۵
استاد حوزه علمیه بابل:

انتقادها به آیت الله هاشمی تنها درون گفتمان انقلاب و برای تعالی نظام بود

استاد حوزه علمیه با اشاره به انتقادها به آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط برخی از دلسوزان نظام اسلامی، گفت: منتقدان داخلی آیت الله هاشمی هیچگاه دشمن ایشان نبودند و این انتقادها تنها در درون گفتمان انقلاب برای تعالی این نظام اسلامی مطرح می شد.
محمد پور رمضان کراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد پوررمضان، استاد حوزه علمیه بابل امشب در سید نظام الدین بندپی شرقی با اشاره به درگذشت رییس فقید مجمع تشخصیص مصحلت نظام، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله شخصیت های برجسته  در کشور بود که همیشه مخالفان و موافقان بزرگی داشت و یک شخصیت مؤثر سیاسی ایران در سطح جهانی مطرح بود.

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب یک شخصیت محوری و وزنه ای مهم در میان نیروهای انقلاب و شاگردان امام راحل و در راه مبارزه با رژیم شاهنشاهی محسوب می شد.

امام جمعه گلوگاه به نقش مهم آیت الله هاشمی در بعد از انقلاب پرداخت و اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از پیروزی انقلاب به دلیل مسؤولیت ها و نقش آفرینی در صحنه های مختلف و حساس انقلاب، یکی از ستون های مهم انقلاب تلقی می شد.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی از نظر بسیاری از سیاستمداران و مردم به عنوان فردی توانمند و اثرگذار شناخته می شد.

حجت الاسلام پوررمضان با اشاره به نقدهای وارد شده به سیاستهای اقتصادی دوران ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد: پس از اجرای طرح های توسعه اقتصادی در زمان ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی، شاهد انتقادهای معنادار مردم و کارشناسان اقتصادی به سیاست های تیم اقتصادی ایشان بودیم که با کاهش میزان اقبال مردمی در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری ایشان همراه شد.

وی با اشاره به انتقادهای وارده در کشور به نوع نگاه های آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی برخی از دلسوزان نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: منتقدان داخلی آیت الله هاشمی هیچگاه دشمن ایشان نبودند و این انتقادها تنها در درون گفتمان انقلاب برای تعالی این نظام اسلامی بود.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که اغلب منتقدان، آیت الله هاشمی را پایبند به اصول انقلاب و ارزشها می دانستند، گفت:  نیروهای انقلاب اطمینان کامل داشتند که آیت الله هاشمی رفسنجانی با سوابق درخشان مبارزاتی در قبل از انقلاب و نزدیک بودن ایشان به رهبر معظم انقلاب هیچگاه از خانواده انقلاب جدا نمی شود و خوشبختانه تا آخر عمرشان همواره خادم انقلاب و در کنار مقام عظمای ولایت قرار داشت.

وی با اشاره به چهار عنصر ضروری برای پیشرفت کشور، افزود: کشور برای پیشرفت و افزایش اقتدار خود به چهار عنصر ضروری ایمان و معرفت دینی ، قدرت علمی، اقتصاد مقاوم  و حفظ عزت ملی نیازمند است.

حجت الاسلام پور رمضان با تاکید بر این مطلب که دشمن به شدت در پی تضعیف ایمان مردم به ویژه نسل جوان است، اظهار داشت: راه خنثی کننده توطئه های دشمن برای تضعیف باورهای دینی در کشور، تقویت و اشاعه بنیان های اعتقادی آحاد جامعه است و حوزه های علمیه و علما در این عرصه نقشی بی بدیل دارند.

وی ادامه داد: دشمنان  و عناصر نفوذی آن در کشور به دنبال جدایی دین از سیاست هستند تا اسلام به عنصری بی خاصیتی تبدیل شود که هیچگاه منافع نامشروع استکبار را تهدید نکند.

امام جمعه گلوگاه ترس سران نظام استکباری غربی را از الگو شدن مدل اسلام سیاسی در ایران را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: دشمنان نظام اسلامی به ویزه سران لیبرال دموکراسی غربی تمام همت خود را برای جلوگیری از درخشش نظام اسلامی، قدرتمند و الگو شدن مدل اسلامی سیاسی شیعه در جمهوری اسلامی ایران به کار می برند زیرا تحقق این آرمان، پایه های این نظام ها را در سطح جهانی را سست می کند.

وی افزود: آنها به دنبال دین منهای جامعه و اقتصاد هستند تا دین تنها در مساجد و عبادت منحصر شود.

حجت الاسلام پور رمضان تصریح کرد: اسلام برنامه زندگی و طراح سعادت بشر است و مشکل اصلی ما در کشور عدم اجرای درست سیاست های اسلام در زمینه های مختلف است.

وی ادامه داد: قدرت علمی دانشگاه ها و حوزه های علمیه در زمینه های مختلف از جمله تولید علم با ارائه نسخه های اجرایی برای رفع مشکلات کشور، نجات دهنده است.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که یکی از عناصر و ارکان اقتدار هر کشور ادامه حرکت علمی و تقویت روز افزون آن است، گفت: هدف اصلی تحریم ها ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم ودلسرد کردن آنها از نظام اسلامی است و باید در حوزه های علمی اقتصاد مقاومتی کار جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به تحریم ها و اصرار دشمنان برای ادامه این اقدام ظالمانه، اظهار داشت: دشمن به این نتیجه رسیده است که می تواند از طریق تحریم فشار سنگینی را بر کشور وارد کند و تنها راه مقابله با این نقشه شوم دشمن اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام پوررمضان خاطرنشان کرد: اگر بنیان های اقتصاد کشور با خودکفایی و باور به تولید محصولات با کیفیت داخلی قوی شود، می توانیم از قدرتهای برتر اقتصادی در سطح جهانی شویم./1313/202/ب2

ارسال نظرات