۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۷۴۱۶۸

آغاز بکار نمایشگاه های «کتاب هرمزگان» و «قرآن و عترت» در بندرعباس

چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان و نمایشگاه های قرآن و عترت و رسانه های دیجیتال با حضور مسؤولان رده بالای استانی و وزارت فرهنگ و ارشاد آغاز به کار کردند.
نمایشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب، شامگاه یکشنبه در حالی با حضور مقامات ارشد استانی و وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد، که در این نمایشگاه ۶۵۰ نمایندگی و ناشر از سراسر کشور به ارائه بیش از ۶۶ هزار عنوان کتاب مبادرت کرده اند.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه، دو نمایشگاه «قرآن و عترت» و «رسانه های دیجیتال» نیز برپا شده است.

۴۰ غرفه به صورت اختصاصی به نمایشگاه قرآن و عترت و ۴۷ غرفه نیز به رسانه های دیجیتال اختصاص یافته است.

چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان، دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت و سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال ٢٦ دی ماه لغایت دوم بهمن در محل دائمی نمایشگاه های هرمزگان واقع در سه راه جهانبار با تخفیف ٣٠ درصد  در حال برگزاری است.

مطالعه کتاب بشریت را از ظلمت و تاریکی نجات می دهد

جاسم جادری استاندار هرمزگان در آیین افتتاح این نمایشگاه با اشاره به احادیثی از پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و حضرت علی (ع) در باب اهمیت مطالعه کتاب، عنوان کرد: در قرآن کریم نزدیک به 255 بار واژه کتاب، 582 بار واژه علم، دو بار واژه قلم و سه بار واژه اقرا به کار رفته چون مطالعه کتاب موجب نجات بشریت از ظلمت و تاریکی می شود.

وی ادامه داد: کشورهای در حال توسعه نزدیک به 80 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند اما با این وجود تنها 15 درصد جمعیت این کشورها کتاب می خوانند و وضعیت کشور ما نیز در زمینه مطالعه آن گونه که باید مناسب نیست و باید برنامه های بیشتری برای بهبود این وضعیت اجرا کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: خداوند متعال در قرآن کریم به قلم و کتاب قسم خورده و این امر باید برای ما مسلمانان حجت باشد تا به سمت کتابخوانی و تولید علم برویم تا جامعه متحول شود.

جادری نمایشگاه کتاب هرمزگان را ظرفیت مناسبی برای معرفی تولید علم صورت گرفته دانست و بیان داشت: کیفیت و تعداد ناشران حاضر در این نمایشگاه باید سال به سال افزایش یابد تا برگزاری این نمایشگاه منجر به افزایش کتابخوانان شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم مردم شریف هرمزگان که اهل علم و ادب و فرهنگ هستند از این ظرفیت ایجاد شده به نحو احسن استفاده ببرند.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان، امروز در حالی با حضور مقامات ارشد استانی و وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد، که در این نمایشگاه ٦٥٠ نمایندگی و ناشر از سراسر کشور به ارائه بیش از ٦٦ هزار عنوان کتاب مبادرت کرده اند.

این نمایشگاه هر روزه از تاریخ ٢٦ دی تا دوم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بندرعباس از ساعات ٩ تا ١٢ و ١٦ تا ٢١ پذیرای علاقه مندان است./202/851/ب1

ارسال نظرات