۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۷۴۹۴۹
امام جمعه موقت کرمان:

عربستان بازیچه غرب برای ناامن کردن منطقه است

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به این که عربستان بازیچه غرب برای ناامن کردن منطقه است، گفت: عربستان با همت و سکوت کشورهای عربی و حمایت آمریکا بیش قدم برای نسل کشی در یمن شده است و تمام کشورهای عربی بدانند که مردم با مشت آهنین روزی ظلم را از روی زمین برمی دارند و صلح را به جامعه دعوت می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی عرب پورمدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگذاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مهدی عربپور امام جمعه موقت کرمان در خطبه های نماز جمعه این شهر، در مصلی امام علی(ع) گفت: اخلاق اسلامی و رفتارهای دینی در حوزه تعامل انسان با دیگران است.

وی افزود: انسان وقتی که در یک جامعه زندگی می کند، باید با دیگران در ارتباط باشد زیرا انسان ها در جامعه با رویکردهای فراوانی زندگی می کنند و انسان باید مراقب زندگی کردن خود با دیگران باشد.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به سخن امام علی(ع) به مالک اشتر درباره تقسیم بندی و گروه بندی مردم جامعه، ایراد کرد: وظیفه مسلمانان نسبت به هر کدام از افرادی که چه با ما هم فکر هستند و چه از نظری فکری با عقاید ما سازگار نیستند باید خوب باشد.

مدیر کل  تبلیغات اسلامی کرمان عنوان کرد: وظیفه، تکالیف و معاشرت با کسانی که خلاف عقیده ما هستند؛ مثل کفار یا کسانی که اهل کتاب هستند باید حدود و وظایف ما مشخص شده باشد.

وی تاکید کرد: افرادی که فاسق هستند در جایی اگر خبری دادند، در مقابل مطلب آنها بیشتر دقت کنیم و خبر آنها را زود نپذیریم، اگر یک مومن و اهل دین خبری را می دهد ما می توانیم راحت تر قبول کنیم.

امام جمعه موقت کرمان ابراز کرد: متاسفانه بنگاه های خبر پراکنی دنیا در اختیار این قشر فاسق است؛ مردم باید اطلاع از خبر رسانی این افراد، که جریان سازی است؛ داشته باشند تا فریب دشمن را نخوردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان عنوان کرد: شبکه های خارج از کشور اینگونه هستند؛ مردم باید برسی کنند که این شبکه ها با اسلام درگیر هستند.

وی بیان کرد:  مردم در تعامل با افراد فاسق باید دقت لازم را داشته باشند و مصاحبه و دعوت با این افراد را نباید پذیرفت و آنها را نباید به عنوان دوست پذیرفت زیرا قرآن کریم فرموده که انسان نباید دشمن را به عنوان دوست بپذیرد.

خطیب جمعه کرمان افزود: ما مردم ایران با  افراد منافق معاشرت داریم؛ وظیفه ما دوری از جنگ، دعوا و مدارا کردن با این دسته از افراد است و آن چه که مهم است اتحاد است.

وی تاکید کرد: در جامعه ای که یک فرد فاسق در راس حکومت هست، طبق دستورات دین مردم نباید حکومت این فرد فاسق را قبول کنند؛ حکومت پهلوی هم یک فرد فاسق و ستمگر داشت که مردم او را قبول نداشتند.

امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: هر جامعه ای که تقوای بیشتری داشته باشند، برکت خدا بیشتر هست که از آسمان و زمین این برکات می ریزد.

وی اظهار داشت: 22 بهمن، ماه حماسه و پیروزی خون بر شمشیر است؛ روزهای آن از روز اول تا روز آخر یاد آور حماسه های ایران است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان افزود: حادثه بسیار تلخ در ساختمان پلاسکو تهران بسیار تاسف بار و تلخ بود و تلاش های بی وقفه و صمیمانه ماموران آتش نشانی که به استقبال خطر می روند؛ برای نجات جان مردم است و مسؤولان باید به دقت گزارش خوبی را از این کار بنویسند و بگویند علت این حادثه چه بود تا دیگر حادثه همچون حادثه آتش سوزی پلاسکو در ایران اتفاق نیفتد.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به این که عربستان بازیچه غرب برای ناامن کردن منطقه است، گفت: عربستان با همت و سکوت کشورهای عربی و حمایت آمریکا بیش قدم برای نسل کشی در یمن شده است و تمام کشورهای عربی بدانند که مردم با مشت آهنین روزی ظلم را از روی زمین برمی دارند و صلح را به جامعه دعوت می کنند./201/972/ب1

ارسال نظرات