۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۷۴۹۸۴
در بیان احکام نماز جمعه تهران مطرح شد؛

حرمت معاملاتی که سبب زیان نظام اسلامی و تقویت حاکمان ظلم می شود

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران با بیان این که معامله چیزهای که برای جامعه و نظام اسلامی زیان آور است حرام به شمار می رود، گفت: خرید و فروش اسلحه به دشمنان که با مسلمانان در جنگ هستند یا خرید و فروش اسلحه با راهزنان و خرید و فروش موارد مخدر از معاملات حرام است.
احکام و مسائل شرعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران امروز در برنامه بیان احکام نماز جمعه تهران به تشریح احکام خرید و فروش پرداخت و گفت: برخی احکام در معاملات واجب است که باید رعایت شود و همچنین مواردی مستحب، حرام و مکروه هستند.

وی با اشاره به حرمت برخی خرید و فروش ها افزود: کسب و تجارت موارد زیان بار و عین نجس مانند خرید و فروش مشروبات الکلی حرام است، خرید و فروش گوشت خوک و میته اشکال و حرمت دارد که نباید انجام شود.

حجت الاسلام گواهی با بیان این که خرید و فروش ابزاری که منافع معمولی آن ها تنها کار حرام است مانند آلات قمار حرام محسوب می شود، اظهار داشت: آلات قمار به صورت کلی نباید خرید و فروش شود، تقلب در معاملات همانند معامله و خرید و فروش با پول تقلبی یا پولی که اعتبار ندارد حرام است.

وی ادامه داد: ریختن آب در شیر و مخلوط کردن روغن حیوانی با روغن نباتی حرمت دارد، معامله چیزهای که برای جامعه و نظام اسلامی زیان آور است حرام به شمار می رود، خرید و فروش اسلحه به دشمنان که با مسلمانان در جنگ هستند یا خرید و فروش اسلحه با راهزنان و خرید و فروش موارد مخدر از معاملات حرام است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران با بیان این که اشتغال به کار غنا بر اساس احکام شرعی حرام است، ابراز داشت: آهنگ ها و ترانه های مبتذل و خرید و فروش نوارها، فیلم ها و سی دی های مبتذل جزء موارد ممنوعه بوده و در شرع مقدس اسلام حرام محسوب می شود.

وی عنوان کرد: این کار سبب کمک به فساد و فحشا در جامعه می شود، معاملاتی که سبب تقویت ظالمان و کمک به حاکمان ظالم می شود حرام است، خرید و فروش کتاب های گمراه کننده هم حرمت دارد؛ همچنین نگهداری و چاپ و نشر این کتاب ها هم از موارد ممنوعه به شمار می رود.

حجت الاسلام گواهی اشتغال به کار ساحری و جادوگری را بر اساس احکام اسلامی حرام دانست و خاطرنشان کرد: احضار ارواح و تسخیر اجنه هم از این موارد است؛ معاملات ربوی، دریافت پول برای کارهای واجب عینی، احتکار و انبار کردن مواد غذایی مورد نیاز مردم و خرید و فروش مال غصبی از دیگر موارد حرام درشرع اسلام است./1323/پ202/ب1

ارسال نظرات