۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۷۵۶۵۹
معاون مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور خبر داد؛

ارائه بیش از 50 خدمت از سوی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به طلاب و روحانیان

معاون مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور گفت: در حال حاضر این مرکز افزون بر 50 نوع خدمت را به طلاب و روحانیان ارائه می‌دهد.
حجت الاسلام موسوی - معاون مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد موسوی، معاون مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور امروز در دیدار با طلاب اهل سنت استان خراسان شمالی با بیان اینکه روحانیت اعم از شیعه و سنی در همه موضوعات پیشتاز مردم بوده‌اند، اظهار کرد: خدا را شاکریم که وحدت بین شیعه و سنی در ایران اسلامی برقرار بوده و پرچمدار این همدلی روحانیت است.

حجت‌الاسلام موسوی که نماینده رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور است، خدمتگزاری به طلاب را مایه افتخار دانست و ابراز امیدواری کرد خدمت‌رسانی به طلاب مورد پذیرش خداوند متعال قرار گیرد.

وی هدف اصلی مرکز خدمات را کم کردن دغدغه طلاب نسبت به معیشت آنها دانست و اظهار داشت: ما مدعی نیستیم که توانسته‌ایم مشکلات طلاب را از بین ببریم اما با توجه به محدودیت امکانات و جامعه هدف گسترده، سعی ما بر این است مقداری از دغدغه روحانیون را کم کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به سابقه تشکیل مرکز خدمات، گفت: در ابتدا خدمات ارائه شده در این مرکز تنها منحصر به بیمه درمانی و مختص طلاب شیعه و برادر مستقر در قم بود؛ اما به فضل الهی امروز هم کمیت و هم کیفیت این خدمات افزایش یافته است.

وی ادامه داد: امروز تمام طلاب سراسر کشور اعم از شیعه و سنی، برادر و خواهر و حتی طلاب خارجی که در ایران مشغول تحصیل هستند تحت پوشش مرکز خدمات قرار گرفته‌اند و این از ثمرات تدبیر و دوراندیشی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام موسوی تعدد خدمات مرکز را بالغ بر 50 نوع خدمت دانست و تصریح کرد: اگرچه خدمات گسترش پیدا کرده اما ما با نقطه آرمانی فاصله داریم و هنوز طلاب و روحانیون جزء محروم‌ترین اقشار جامعه هستند.

وی با ابراز ناراحتی از شایعات موجود در بین مردم مبنی بر تصور وضعیت رفاهی مطلوب برای طلبه‌ها، اظهار کرد: متأسفانه به دلایل مختلفی این ذهنیت در بین مردم ایجاد شده، در حالی‌ که شهریه طلاب به حداقل حقوق یک کارگر هم نمی‌رسد./9314/202/ب2

ارسال نظرات