۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۷۶۶۸۵
معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر:

کارگاه نقش تربیتی مدیران مدارس علمیه استان بوشهر برگزار شد

حجت الاسلام آذرشب از برگزاری کارگاه یک روزه نقش تربیتی مدیران مدارس علمیه استان خبر داد.
کارگاه یک روزه نقش تربیتی مدیران مدارس علمیه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام علی آذرشب ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری کارگاه یک روزه نقش تربیتی مدیران مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: یکی از مهمترین و اصلی ترین شاخصه های حوزه های علمیه موضوع تهذیب و اخلاق است و طلبه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند به تهذیب است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر افزود: گرچه در تربیت و تهذیب طلبه عوامل گوناگونی مانند خانواده، اساتید، کادر مدرسه، دوستان و همسالان موثر هستند اما شاید مهمترین عامل مدیر مدرسه باشد که مسؤولیت اصلی امر تعلیم و تربیت طلاب مدرسه متوجه وی است و می تواند همه امکانات و ظرفیت های مدرسه را برای تهذیب طلاب بکار گیرد.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی جامعه به گونه ای است که انتظارت بسیاری از سوی مردم از یک طلبه وجود دارد ابراز داشت: در شرایط امروز با توجه انتظارات و مطالبه های فراوانی که از طلاب وجود دارد مدیر با حرکت عادی و برنامه ریزی معمولی نمی تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.

حجت الاسلام آذرشب اضافه کرد: این کار نیازمند حرکت جهادی و همتی بسیار است تا بتواند نقش آفرین باشد از همین جهت کارگاهی با عنوان بررسی نقش تربیتی مدیران مدارس علمیه به منظور آشناسازی مدیران با روش های نوین تربیتی، الگوهای موفق مدیریت در مدارس علمیه و تجارب جدید در این رابطه برگزار شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان درباره این کارگاه یک روزه اظهار داشت: تعداد 25 نفر مدیران و معاونان تهذیب و کادر مدیریتی حوزه علمیه استان در این کارگاه که در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد شرکت کردند.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی مدیران و معاونان با مهارت های مدیریت زندگی و مسائل تهذیبی عنوان کرد و گفت: حجت الاسلام سید حسن حسینی مسؤول اداره اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه عهده دار تدریس در این کارگاه یک روزه بود./203/833/ب1

ارسال نظرات